Publicerad: 2025-04-22
Medarbetare till kundsupport
Är du en fena på administration och drivs av kundrelationer?
Har du tidigare erfarenhet av att arbeta med kundsupport mot företag, orderhantering och administration? Är du redo för en ny utmaning? Då har vi tjänsten för dig!
Om SeaCloud
SeaCloud AB är en svensk inköpsportal för marinbranschen. Företaget erbjuder en komplett digital plattform där varv, marina verkstäder och rederier kan effektivisera sina inköp av allt från båttillbehör och reservdelar till förbrukningsmaterial och verkstadsutrustning. Genom att samla de flesta leverantörerna på en och samma plats förenklar SeaCloud AB inköpsprocessen för sina kunder.
Sedan starten 2020 har företaget i huvudsak haft en stor kund som verksamheten har kretsat runt, men nu gör man en nysatsning för att bredda sig på marknaden och för att bli en självklar samarbetspartner för varv, marina verkstäder och rederier. Därför sker just nu löpande utveckling av den digitala plattformen och övriga processer som du också kommer att vara inblandad i. En del av nysatsningen är även att bli en viktig samarbetspartner till försäkringsbolagen. Här vill SeaCloud vara en naturlig del av reparationsprocessen vid en båtskada genom att utgöra plattformen där kommunikationen sker mellan varvet, försäkringsbolaget och försäkringstagaren.
En affärspartner till SeaCloud AB är Team Marin AB som har ett starkt varumärke i marinbranschen. Företagen riktar sig mot samma samarbetspartners och drar på många sätt nytta av varandra för att bli en ännu större aktör på marknaden. Sedan januari delar även SeaCloud och Team Marin VD.
Team Marin är experter inom båtassistans och skadeservice som jobbar lokalt över hela landet. Via ledningscentralen i Åkersberga arbetar operatörerna dygnet runt, året om, aktivt med alla inkommande ärenden och är länken mellan båtägarna och försäkringsbolagen.
För rätt person finns stora möjligheter att delvis även arbeta med uppgifter som är kopplade till Team Marin.
Om tjänsten
I tjänsten som kundsupportmedarbetare kommer du att vara support för SeaClouds kunder, som företrädesvis är varv, rederier och på sikt även försäkringsbolag. Ordrar kommer i huvudsak in via SeaClouds inköpsportal men mycket kommunikation sker via telefon och mejl. Det mesta sker automatiskt men du sköter all administration kring den inkomna ordern när den behöver manuell hantering.
En stor del av tiden läggs även på att administrera sortimentregistret och att kontrollera att vi har rätt uppgifter från leverantörerna om alla artiklar i portalen. Det innebär att hålla löpande kontakt med leverantörerna för att säkerställa att vi använder aktuella artikelfiler och att leverans och beställningsprocesser fungerar.
Du kommer sitta tillsammans med Team Marins personal i moderna lokaler precis utmed Åkers Kanal i Åkersberga. Det är en härlig grupp på cirka 5–12 personer beroende på årstid som tycker om att ha roligt tillsammans på jobbet.
I din roll på kundsupport kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
• Att leverera förstklassig service och överträffa kundens förväntningar
• Ansvara för att hela flödet mellan kunden, leverantören och SeaCloud fungerar, inklusive att säkerställa effektiva kommunikationsvägar och processer med leverantörer
• Hantering av bekräftelser, bevakning och uppföljning av ordrar i portalen
• Kommunikation med kunder via telefon och mejl
• Kommunikation med leverantörer
• Systemadministration i form av exempelvis bearbetning av artikelfiler i Excel
Om dig
Vi söker dig som har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och tycker om administrativt arbete. Ditt mål i det dagliga arbetet är att alltid leverera utmärkt service och hjälpa kunder med deras frågor. Vi ser att du är en social person med stor kommunikativ förmåga som enkelt knyter kontakter via telefon. Du har förmågan att se helhetsbilden samtidigt som du är lösningsorienterad och ser möjligheter snarare än hinder. Du är mycket noggrann, strukturerad och har en stark känsla för detaljer. Du är effektiv, engagerad och serviceinriktad i ditt arbete. Vidare har du en positiv inställning och bidrar till en trevlig och glad arbetsmiljö.
Kvalifikationer:
För att passa i den här tjänsten behöver du:
• tidigare erfarenhet från liknande arbetsuppgifter, såsom orderhantering, administration och kundservice.
• ha grundläggande båtkunskap
• kunna uttrycka dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska
Meriterande är om du har:
• utbildning inom relevant område
• kännedom om marina branschen och dess aktörer
• erfarenhet av att ta fram attraktiva paket och produkterbjudanden
• B-körkort
Övrigt:
För ytterligare information om SeaCloud AB och Team Marin, besök gärna https://www.seacloud.se eller www.teammarin.se
Ansökningsförfarande:
Rekryteringsprocessen för den här tjänsten och ansökan görs enbart via Marinkraft.
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringen kontakta oss gärna. Vi jobbar med löpande tillsättning och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta inte med att skicka in din ansökan, gör det redan idag! Till att börja med behöver vi inte ett personligt brev dock ett uppdaterat CV.
Marinkraft – platsen för specialister och proffs!
Har du tidigare erfarenhet av att arbeta med kundsupport mot företag, orderhantering och administration? Är du redo för en ny utmaning? Då har vi tjänsten för dig!
Om SeaCloud
SeaCloud AB är en svensk inköpsportal för marinbranschen. Företaget erbjuder en komplett digital plattform där varv, marina verkstäder och rederier kan effektivisera sina inköp av allt från båttillbehör och reservdelar till förbrukningsmaterial och verkstadsutrustning. Genom att samla de flesta leverantörerna på en och samma plats förenklar SeaCloud AB inköpsprocessen för sina kunder.
Sedan starten 2020 har företaget i huvudsak haft en stor kund som verksamheten har kretsat runt, men nu gör man en nysatsning för att bredda sig på marknaden och för att bli en självklar samarbetspartner för varv, marina verkstäder och rederier. Därför sker just nu löpande utveckling av den digitala plattformen och övriga processer som du också kommer att vara inblandad i. En del av nysatsningen är även att bli en viktig samarbetspartner till försäkringsbolagen. Här vill SeaCloud vara en naturlig del av reparationsprocessen vid en båtskada genom att utgöra plattformen där kommunikationen sker mellan varvet, försäkringsbolaget och försäkringstagaren.
En affärspartner till SeaCloud AB är Team Marin AB som har ett starkt varumärke i marinbranschen. Företagen riktar sig mot samma samarbetspartners och drar på många sätt nytta av varandra för att bli en ännu större aktör på marknaden. Sedan januari delar även SeaCloud och Team Marin VD.
Team Marin är experter inom båtassistans och skadeservice som jobbar lokalt över hela landet. Via ledningscentralen i Åkersberga arbetar operatörerna dygnet runt, året om, aktivt med alla inkommande ärenden och är länken mellan båtägarna och försäkringsbolagen.
För rätt person finns stora möjligheter att delvis även arbeta med uppgifter som är kopplade till Team Marin.
Om tjänsten
I tjänsten som kundsupportmedarbetare kommer du att vara support för SeaClouds kunder, som företrädesvis är varv, rederier och på sikt även försäkringsbolag. Ordrar kommer i huvudsak in via SeaClouds inköpsportal men mycket kommunikation sker via telefon och mejl. Det mesta sker automatiskt men du sköter all administration kring den inkomna ordern när den behöver manuell hantering.
En stor del av tiden läggs även på att administrera sortimentregistret och att kontrollera att vi har rätt uppgifter från leverantörerna om alla artiklar i portalen. Det innebär att hålla löpande kontakt med leverantörerna för att säkerställa att vi använder aktuella artikelfiler och att leverans och beställningsprocesser fungerar.
Du kommer sitta tillsammans med Team Marins personal i moderna lokaler precis utmed Åkers Kanal i Åkersberga. Det är en härlig grupp på cirka 5–12 personer beroende på årstid som tycker om att ha roligt tillsammans på jobbet.
I din roll på kundsupport kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
• Att leverera förstklassig service och överträffa kundens förväntningar
• Ansvara för att hela flödet mellan kunden, leverantören och SeaCloud fungerar, inklusive att säkerställa effektiva kommunikationsvägar och processer med leverantörer
• Hantering av bekräftelser, bevakning och uppföljning av ordrar i portalen
• Kommunikation med kunder via telefon och mejl
• Kommunikation med leverantörer
• Systemadministration i form av exempelvis bearbetning av artikelfiler i Excel
Om dig
Vi söker dig som har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och tycker om administrativt arbete. Ditt mål i det dagliga arbetet är att alltid leverera utmärkt service och hjälpa kunder med deras frågor. Vi ser att du är en social person med stor kommunikativ förmåga som enkelt knyter kontakter via telefon. Du har förmågan att se helhetsbilden samtidigt som du är lösningsorienterad och ser möjligheter snarare än hinder. Du är mycket noggrann, strukturerad och har en stark känsla för detaljer. Du är effektiv, engagerad och serviceinriktad i ditt arbete. Vidare har du en positiv inställning och bidrar till en trevlig och glad arbetsmiljö.
Kvalifikationer:
För att passa i den här tjänsten behöver du:
• tidigare erfarenhet från liknande arbetsuppgifter, såsom orderhantering, administration och kundservice.
• ha grundläggande båtkunskap
• kunna uttrycka dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska
Meriterande är om du har:
• utbildning inom relevant område
• kännedom om marina branschen och dess aktörer
• erfarenhet av att ta fram attraktiva paket och produkterbjudanden
• B-körkort
Övrigt:
För ytterligare information om SeaCloud AB och Team Marin, besök gärna https://www.seacloud.se eller www.teammarin.se
Ansökningsförfarande:
Rekryteringsprocessen för den här tjänsten och ansökan görs enbart via Marinkraft.
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringen kontakta oss gärna. Vi jobbar med löpande tillsättning och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta inte med att skicka in din ansökan, gör det redan idag! Till att börja med behöver vi inte ett personligt brev dock ett uppdaterat CV.
Marinkraft – platsen för specialister och proffs!