Publicerad: 2025-04-24

Handläggare till E-hälsomyndigheten
Vill du använda din erfarenhet inom service och handläggning för att göra skillnad i samhället? Som handläggare hos oss får du chansen att jobba med Fritidskortet som syftar till att ge fler möjlighet till en meningsfull fritid för barn och ungdomar. Du blir en nyckelspelare i ett kompetent och engagerat team. Ta steget och bli en del av oss – skicka in din ansökan idag!
Om tjänsten
Fritidskortet som lanseras i höst riktar sig till barn och unga i åldrarna 8 till 16 år och ska ge möjlighet till en meningsfull fritid tillsammans med andra. Ditt dagliga arbete innebär att hjälpa privatpersoner och föreningar att få svar på sina frågor via telefon och mail, och hjälpa till med deras ärenden. Du kommer att få hantera administrativa uppgifter och lösa problem som användaren har. Som handläggare ansvarar man för att ärenden hanteras på ett professionellt och effektivt sätt. Din roll är avgörande för att bygga förtroende och säkerställa att både privatpersoner och föreningar får bästa möjliga service.
Enheten Fritidskort är en nybildad enhet som ansvarar för handläggning, kontroll och service inom fritidskort. Som en del av E-hälsomyndighetens kommer du, tillsammans med dina kollegor, att vara vårt ansikte utåt och representera oss i all kontakt med användarna.
Om dig
För att lyckas och trivas som handläggare hos oss är dina personliga egenskaper avgörande. Du kommer att vara kundens första kontakt, vilket kräver en serviceinriktad och kommunikativ inställning för att bygga förtroende och leverera utmärkt service.
Din förmåga att behålla lugnet i pressade situationer är central när du möter utmanande ärenden och snabbt behöver hitta lösningar. Vi värdesätter också att du är en duktig administratör som är noggrann, strukturerad och kan arbeta självständigt. Samtidigt har du en stark förmåga att samarbeta med kollegor för att nå gemensamma mål vilket bidrar till en positiv arbetsmiljö och en bra kundupplevelse. Du trivs med att arbete i förändring och tycker om att lära dig nytt.
Vi söker dig som har:
• Gymnasieexamen
• Minst ett års erfarenhet av arbete i telefon på kundservice
• Minst ett års erfarenhet av handläggning
• Erfarenhet av att jobba i ärendehanteringssystem
• Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
Det är meriterande om du har:
• Minst ett års erfarenhet av handläggning på en statlig myndighet
• Minst 60 poäng högskola/universitet exempelvis inom offentlig förvaltning, ekonomi eller juridik
• Goda kunskaper i fler språk, exempelvis arabiska, somaliska och tigrinja
Vad erbjuder vi?
Vi är en myndighet i tillväxt. E-hälsomyndigheten erbjuder dig att vara med och skapa samhällsnytta. Vi arbetar med stora transaktionskritiska system som påverkar samhället, till exempel e-recept och Läkemedelskollen.
Hos oss kommer du att omges av trevliga och kompetenta arbetskamrater, på en myndighet med ett flertal viktiga samhällsuppdrag.
Läs mer om hur det är att jobba hos oss: Jobba hos oss (förmåner & anställningsvillkor)
Är du intresserad?
För mer information om rekryteringsprocessen och tjänsten, besök vår FAQ. Besvaras inte dina frågor där, vänligen kontakta Jefferson Wells Experis AB på inforekrytering@jeffersonwells.se
Ansökan
I rekryteringsprocessen samarbetar vi med Jefferson Wells Experis AB en del av Manpower Group och vi undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare. Välkommen att skicka in din ansökan och cv via vårt rekryteringsverktyg senast den 14 maj 2025. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan. Har du en utländsk utbildning ska den vara validerad via UHR (Universitets- och högskolerådet).
Rekryteringsprocessen
I rekryteringsprocessen använder vi oss av arbetspsykologiska tester som en del av urvalet eftersom de ger oss möjligheten att bedöma kandidaterna i processen objektivt. Alla kandidater får samma chans att visa sin potential kopplat till ställda krav i det första steget av rekryteringsprocessen, vilket är viktigt för att hålla rekryteringsprocessen fri från diskriminering. Vidare i processen genomför vi även en CV-granskning, referenstagning, och kompetensbaserad intervju för att slutligen kunna göra en samlad bedömning.
Anställningen är tidsbegränsad till 12 månader. Tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort för anställningen är Kalmar eller Stockholm. Arbetet kan innebära tjänsteresor, främst mellan Kalmar och Stockholm.
Om du har beslut om skyddade personuppgifter, kontakta inforekrytering@jeffersonwells.se
Om E-hälsomyndigheten
E-hälsomyndigheten driver utvecklingen av den nationella digitala infrastrukturen inom hälsa, vård och omsorg. Vi skapar förutsättningar för digitala tjänster och lösningar för privatpersoner och professioner inom hälso- och sjukvård, apotek och socialtjänst. Vi arbetar för att hälsodata ska bli tillgängliga i hela vårdkedjan, oavsett var individer får vård.
Hos oss arbetar cirka 500 medarbetare fördelat på två orter, Kalmar och Stockholm. Läs mer om oss på www.ehalsomyndigheten.se
Om tjänsten
Fritidskortet som lanseras i höst riktar sig till barn och unga i åldrarna 8 till 16 år och ska ge möjlighet till en meningsfull fritid tillsammans med andra. Ditt dagliga arbete innebär att hjälpa privatpersoner och föreningar att få svar på sina frågor via telefon och mail, och hjälpa till med deras ärenden. Du kommer att få hantera administrativa uppgifter och lösa problem som användaren har. Som handläggare ansvarar man för att ärenden hanteras på ett professionellt och effektivt sätt. Din roll är avgörande för att bygga förtroende och säkerställa att både privatpersoner och föreningar får bästa möjliga service.
Enheten Fritidskort är en nybildad enhet som ansvarar för handläggning, kontroll och service inom fritidskort. Som en del av E-hälsomyndighetens kommer du, tillsammans med dina kollegor, att vara vårt ansikte utåt och representera oss i all kontakt med användarna.
Om dig
För att lyckas och trivas som handläggare hos oss är dina personliga egenskaper avgörande. Du kommer att vara kundens första kontakt, vilket kräver en serviceinriktad och kommunikativ inställning för att bygga förtroende och leverera utmärkt service.
Din förmåga att behålla lugnet i pressade situationer är central när du möter utmanande ärenden och snabbt behöver hitta lösningar. Vi värdesätter också att du är en duktig administratör som är noggrann, strukturerad och kan arbeta självständigt. Samtidigt har du en stark förmåga att samarbeta med kollegor för att nå gemensamma mål vilket bidrar till en positiv arbetsmiljö och en bra kundupplevelse. Du trivs med att arbete i förändring och tycker om att lära dig nytt.
Vi söker dig som har:
• Gymnasieexamen
• Minst ett års erfarenhet av arbete i telefon på kundservice
• Minst ett års erfarenhet av handläggning
• Erfarenhet av att jobba i ärendehanteringssystem
• Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
Det är meriterande om du har:
• Minst ett års erfarenhet av handläggning på en statlig myndighet
• Minst 60 poäng högskola/universitet exempelvis inom offentlig förvaltning, ekonomi eller juridik
• Goda kunskaper i fler språk, exempelvis arabiska, somaliska och tigrinja
Vad erbjuder vi?
Vi är en myndighet i tillväxt. E-hälsomyndigheten erbjuder dig att vara med och skapa samhällsnytta. Vi arbetar med stora transaktionskritiska system som påverkar samhället, till exempel e-recept och Läkemedelskollen.
Hos oss kommer du att omges av trevliga och kompetenta arbetskamrater, på en myndighet med ett flertal viktiga samhällsuppdrag.
Läs mer om hur det är att jobba hos oss: Jobba hos oss (förmåner & anställningsvillkor)
Är du intresserad?
För mer information om rekryteringsprocessen och tjänsten, besök vår FAQ. Besvaras inte dina frågor där, vänligen kontakta Jefferson Wells Experis AB på inforekrytering@jeffersonwells.se
Ansökan
I rekryteringsprocessen samarbetar vi med Jefferson Wells Experis AB en del av Manpower Group och vi undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare. Välkommen att skicka in din ansökan och cv via vårt rekryteringsverktyg senast den 14 maj 2025. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan. Har du en utländsk utbildning ska den vara validerad via UHR (Universitets- och högskolerådet).
Rekryteringsprocessen
I rekryteringsprocessen använder vi oss av arbetspsykologiska tester som en del av urvalet eftersom de ger oss möjligheten att bedöma kandidaterna i processen objektivt. Alla kandidater får samma chans att visa sin potential kopplat till ställda krav i det första steget av rekryteringsprocessen, vilket är viktigt för att hålla rekryteringsprocessen fri från diskriminering. Vidare i processen genomför vi även en CV-granskning, referenstagning, och kompetensbaserad intervju för att slutligen kunna göra en samlad bedömning.
Anställningen är tidsbegränsad till 12 månader. Tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort för anställningen är Kalmar eller Stockholm. Arbetet kan innebära tjänsteresor, främst mellan Kalmar och Stockholm.
Om du har beslut om skyddade personuppgifter, kontakta inforekrytering@jeffersonwells.se
Om E-hälsomyndigheten
E-hälsomyndigheten driver utvecklingen av den nationella digitala infrastrukturen inom hälsa, vård och omsorg. Vi skapar förutsättningar för digitala tjänster och lösningar för privatpersoner och professioner inom hälso- och sjukvård, apotek och socialtjänst. Vi arbetar för att hälsodata ska bli tillgängliga i hela vårdkedjan, oavsett var individer får vård.
Hos oss arbetar cirka 500 medarbetare fördelat på två orter, Kalmar och Stockholm. Läs mer om oss på www.ehalsomyndigheten.se