Publicerad: 2025-04-25

Logotyp

Administratör till inköps- och upphandlingsavdelningen

Anställning

Heltid

Lönetyp

Fast månads- vecko- eller timlön

Vill du arbeta i en central roll där du får vara spindeln i nätet och bidra till en effektiv inköps- och upphandlingsverksamhet? Är du serviceinriktad, noggrann och trivs med varierande arbetsuppgifter? Då kan du vara den vi söker!

Här i Falkenbergs kommun kan du göra stor skillnad. Vårt jobb är att erbjuda god kommunal service i livets alla skeden. Vi är också med och utvecklar Falkenberg som plats. Vår vision är att vi växer för en hållbar framtid.

Årligen köper Falkenbergs kommun in varor, tjänster och entreprenader för mångmiljonbelopp. Ett effektivt, affärsmässigt och strategiskt inköps- och upphandlingsarbete är därför ett viktigt verktyg för att uppfylla kommunens mål och bidra till en hållbar utveckling. Vi är idag en avdelning bestående av 12 personer. Förutom sex upphandlare, har vi även en verksamhetsledare e-handel, en e-handelskoordinator, en inköpsanalytiker, två utvecklingsledare inom hållbarhet och en chef för inköp och upphandling.

Till vårt team söker vi nu en administratör som tillsammans med oss vill stärka och bidra till en affärsmässig och effektiv inköpsprocess. Vi erbjuder dig ett stimulerande arbete med kompetenta och trevliga kollegor som stöttar och hjälper varandra. En bra arbetsmiljö med hög grad av arbetsglädje är prioriterat och vi vill att våra medarbetare har balans mellan arbete och fritid.

Låter det intressant? Välkommen att söka jobbet!

ARBETSUPPGIFTER
Som administratör hos oss blir du en viktig del av Inköps- och upphandlingsavdelningen. Du kommer att arbeta nära både upphandlare och e-handelsfunktionen men även övriga medarbetare på avdelningen och ge stöd i såväl administrativa som serviceinriktade uppgifter. Arbetet är omväxlande och kombinerar service, administration och samarbete. Tjänsten, som är en visstidsanställning, är bred och innefattar både interna och externa kontakter.

Exempel på arbetsuppgifter:

• Ge support via vår helpdesk, telefon och e-post kopplat till vårt e-handelsverktyg men även inom vissa upphandlingsfrågor
• Administrera upphandlingsdokument
• Diarieföra handlingar enligt gällande rutiner
• Sammanställa och strukturera dokumentation
• Utföra övrigt förekommande administrativt stöd inom avdelningen

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:

• Eftergymnasial utbildning inom inköp och/eller offentlig upphandling
• Erfarenhet av administrativt arbete, gärna inom offentlig sektor
• God datorvana och lätt att sätta dig in i olika system
• God förmåga att uttrycka dig på svenska i både tal och skrift
• Förmåga att arbeta strukturerat, noggrant och självständigt

Det är meriterande om du även har erfarenhet av e-handelssystem, kunskap om upphandlingsprocessen eller erfarenhet från liknande område.

För att trivas i rollen ser vi att du är serviceinriktad, flexibel och tycker om att arbeta tillsammans med andra. Du har ett öga för detaljer och en god förmåga att prioritera bland dina arbetsuppgifter.

ÖVRIGT
Intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Falkenbergs kommun använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Visma Recruit genom att klicka på ansökningslänken i annonsen.

Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken.

I samband med denna rekrytering undanber vi oss kontakter från rekryteringsföretag och andra annonsörer.
Ansök

Redo för nästa steg i karriären?

Hjälp mig hitta jobb

Rekommenderade jobb i Falkenberg

Populära jobb i Falkenberg