Publicerad: 2025-04-28

Logotyp

IT-support med koll på drift och nätverk? Vi har jobbet för dig!

Adress

Partille

Anställning

Heltid

Lönetyp

Fast månads- vecko- eller timlön

Vill du använda dina IT-kunskaper i en roll där du verkligen gör skillnad?

Nu söker vi dig som vill arbeta inom Helpdesk/IT-support i den offentliga sektorn – där du både får utvecklas och stötta användare i deras dagliga IT-miljö.

Här blir du en viktig del av organisationens tekniska vardag, med ansvar för att ge service, felsöka och lösa användarnas IT-problem – både på distans och på plats.

Vi erbjuder en tydlig introduktion, smidig onboarding och ett nära stöd genom hela uppdraget. Vårt team finns till hands för att hjälpa dig både vid tekniska frågor och för att du ska trivas i din roll.

Hos oss tas din kompetens på allvar, och vi ser till att du får rätt förutsättningar för att lyckas och växa.


Om rollen

I denna tjänst kan följande arbetsuppgifter förekomma,

– ansvara för att den dagliga driften fungerar

– arbete med felsökning och bedömningar hur fel bäst ska åtgärdas

– utgöra en lokal IT-support som främst arbetar med drift och felsökning av myndighetens lokala nätverksmiljö och kommunikationen mellan datorer i samma byggnad

– ge stöd och support till användarna

– sköta datakommunikation, drift och datasäkerhet i större nätverksmiljöer

– testa nya produkter och informera användarna om nyheter

– installera och anpassa datorer som sköter kommunikationen i nätverket, till exempel routrar, servrar och arbetsplatser

– arbeta med att göra IT-driften säker (till exempel installera brandväggar)

– installera program och anpassa dem till nätverket

– ansvara tekniskt för IT-utrustning i konferensutrymmen, exempelvis videomötessystem

– backuphantering

– administrera standardsystem såsom mail och kalender

– administrera backup-, storage- och applikationsservrar


För att kunna bli aktuell för rollen krävs att du uppfyller:

gymnasieutbildning eller likvärdig utbildning samt minst ett års arbetslivserfarenhet från liknande arbete,

Utöver det krävs även,

– mycket goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation och informationssäkerhet

– grundkunskaper i MS Office eller likvärdigt

– kunskaper om ärendehanteringssystem (exempelvis Easit GO eller ServiceNow)

– kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift

Vad vi erbjuder

– Konsultuppdrag inom offentlig sektor – där samhällsnytta möter teknik

– Stabilitet och ordnade arbetsförhållanden

– Smidig onboarding inför varje uppdrag

– Praktiskt stöd under uppdragets gång – både med uppföljning och kommunikation med uppdragsgivaren


Urval sker löpande.

Genom att skicka in din ansökan samtycker du till att vi behandlar dina uppgifter enligt GDPR. Alla uppgifter hanteras konfidentiellt och endast för rekryteringsändamål.

Ansök via e-post till sw-support@timetorecruit.se

Redo för nästa steg i karriären?

Hjälp mig hitta jobb

Rekommenderade jobb i Partille

Populära jobb i Partille