Publicerad: 2025-05-12

IT tekniker
Arbetsbeskrivning
Just nu söker vi dig som verkligen gillar att arbeta med kundservice som konsult på uppdrag ute hos vår kund i Solna. Du kommer vara en del av ett team bestående av ca 25 personer där hälften av teamet finns i Solna och det andra i ett av våra grannländer i norden. Vi ser att du gärna har 1-2 års erfarenhet av likande arbete i en Servicedesk och som nu är intresserad av bygga på din kompetens och erfarenhet ytterligare. Du kommer i rollen ta emot ärenden och samtal via telefon, mail och chatt, lösa ärenden och ha mycket kontakter med andra team internt men också med kundens olika leverantörer. Detta är ett heltidsuppdrag motsvarande 40 timmar per vecka. Arbetet sker på plats under kontorstid på kundens kontor 3 dgr/vecka och 2 dgr har du möjlighet att arbeta på distans. De arbetar enligt schemaläggning och arbetstider kan variera men är mellan 06.45-18.00 så du behöver kunna arbeta alla arbetspassen mån-fre.
Ansvarsområden
- Ta emot och svara på telefonsamtal och mail som kommer till Servicedesk
- 1st line support på Active Directory-relaterade frågor - skapande och överlämnande av incidenter
- SPOC, single point of contact för användarna
- Analysera incidenter, bestäm prioritet och eskalera till andra grupperingar
- Verifiera lösningar från leverantörer, se till att lösningsbeskrivningar finns
- Förstå och kommunicera lösningar till slutanvändare
- Koordinera/samarbeta med alla agenter för att säkerställa maximalt utnyttjande av hela teamets kompetens
Kvalifikationer
Du bör ha minst 1-2 års erfarenhet inom IT support samt bred kunskap och erfarenhet av Active Directory on prem och Azure Active Directory
Du måste behärska engelska och svenska flytande i både tal och skrift. Ha vana vid att skriva i ärenden på engelska samtidigt som du pratar med användare
- Förståelse av ITSM och ITSM verktyg, tekniker och hur teknik används för att ge bästa möjliga support
- Självgående med förmåga att arbeta i en miljö som rör sig snabbt
- Mycket god kommunikationsförmåga, vara serviceminded och tycka om att hjälpa användare.
- Du kan snabbt skapa en överblick över den aktuella uppgiften på hög nivå samtidigt som du fortfarande fokuserar på detaljerna
- Du trivs med repetitiva uppgifter då och då
- Du är självgående och tar initiativ självständigt för att förbättra hur vi arbetar i teamet, och uppskattar ett socialt arbete och att jobba i ett team
- Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom Jira , och/eller har tidigare kunskap och erfarenhet av ITIL ramverk
Du behöver även ha rätt mindset, vara serviceminded och fokusera på användarupplevelsen är mycket viktigt
- Var en lagspelare
- Gillar att arbeta i en föränderlig miljö
- Brinna för IT med erfarenhet från en servicedesk, IT support eller annan roll inom IT
Om företaget
Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.