Publicerad: 2025-05-13

Kundtjänstmedarbetare för nattjänstgöring
Om Uniguide
Uniguide grundades 1999 och finns på två orter; Visby och Eskilstuna. Sammanlagt är vi ca 30 medarbetare. Vi säljer olika kommunikationstjänster, främst kundservice och olika tekniska tjänster. Vår kärnverksamhet är “kundtjänst” i bred bemärkelse. Våra kunder finns främst i fastighetsbranschen, hotellnäringen och bland ideella organisationer.
Medarbetarna på Uniguide har arbetat tillsammans under lång tid och företaget präglas av en familjär kultur med nära till kollegor och företagsledning.
- Vår strategi är att med ett starkt kundfokus skräddarsy tjänster som möjliggör för kunden att fokusera på sin kärnverksamhet.
- Vår vision är att leverera högkvalitativa tjänster vara marknadens naturliga val av leverantör av kommunikations och servicetjänster.
- Vår värdegrund tillika förväntningar på varandra innebär att vi är lyhörda, flexibla och professionella.
Arbetsuppgifter
Uniguide har två avdelningar; fastighet- och kundtjänst och givar- och medlemsservice. Nu söker vi en ny kollega till fastighet- och kundtjänst och nattjänstgöring där arbetsuppgifterna främst är följande:
- Hantera inkommande telefoni åt våra kunder (telefoni)
- Registrera service- och felanmälningar och bokningar i olika system för respektive kund
- Med hjälp av instruktioner besvara vanliga frågor om kunden och deras tjänster/produkter
- Eskalera felanmälningar (akut ärende) och serviceanmälningar till jour-funktion
- Växla arbetsuppgift mellan att ringa jour och besvara inkommande samtal
- Enligt en checklista utföra kontroller och specialuppgifter
- Hantera kundernas e-post och chattar
Krav på utbildning
- Gymnasial utbildning krävs
Kunskapskrav
- Hög administrativ kapacitet vad gäller Office-paketet samt förmågan att skriva text på ett korrekt sätt och i högt tempo
- God kommunikativ förmåga i tal och skrift
- Behärska engelska i tal och skrift
Erfarenheter och meriter
- Tidigare arbetslivserfarenhet, gärna från skiftarbete
- Arbete inom serviceyrken med personligt bemötande
- Kommunikation via telefonsamtal
- Erfarenhet av kundrelationer
- Erfarenhet av kommunikation via chatt och mejl
- Eftergymnasial utbildning är meriterande men inget krav
Egenskaper
- Stresstålig och lösningsorienterad med förmåga att felsöka i flera steg och fatta egna beslut
- Visa engagemang genom att vara nyfiken, fokuserad, vetgirig, lojal och aldrig lämna en arbetsuppgift ogjord
- Kunna kombinera effektivitet med noggrannhet genom att arbeta metodiskt och följa arbetsinstruktioner och arbetsindelning
- Vara flexibel vad gäller snabba förändringar i den vardagliga planeringen
- Ta ansvar för att information om arbetsuppgifter inhämtas innan arbetsmoment påbörjas för att undvika missförstånd mellan medarbetare och mellan medarbetare och kunder
- God förmåga att organisera arbetet samt följa instruktioner och rutiner
- Förmåga att arbeta i team med stort ansvar och självledarskap
Förväntningar
- Leva upp till vår värdegrund (lyhörd, flexibel, professionell)
- Inom två månader förväntas dun kunna arbeta delvis självständigt med de enklaste uppdragen.
- Inom fyra till sex månader förväntas du kunna arbeta helt självständig med avdelningens samtliga uppdrag.
- Inom tolv månader förväntas du kunna vara kundansvarig för en eller flera kunder.
- Du kommer att få en gedigen internutbildning för att efter ca 8-10 veckor kunna hantera samtliga kunder.
Övrigt
- Fast månadslön med särskilt lönetillägg enligt kollektivavtal för tjänstgöring utanför ordinarie arbetstid
- Tjänsten är placerad på vårt kontor i Eskilstuna
- Arbeta på plats enligt ett särskilt nattschema. Det innebär att du arbetar ca 70 procent av en normal arbetstid per vecka. Normal arbetstid per vecka beräknas till 40 timmar
- Du arbetar ca 8-10 arbetspass per månad beroende på hur ditt schema ser ut i förhållande till dina två nattkollegor
- Möjlighet till distansarbete visstid finns efter överenskommelse med chef
- Möjlighet till flextid finns
- Möjlighet till bonus utöver fast månadslön
- Utöver särskilt lönetillägg för natt finns också särskilt lönetillägg på kvällar, helger och tidig morgon, utöver ordinarie lön
- Kompensationstid och övertid som beviljas av närmaste chef
- Rätt till friskvårdsbidrag
- Uniguide är anslutet till kollektivavtal och över 25 års erfarenhet av kundkommunikation
Vid intresse för tjänsten
Du är välkommen att skicka personligt brev och CV till andreas.sjoberg@uniguide.se
Vi vill ha din ansökan senast 2025-05-31
Ansök via e-post till andreas.sjoberg@uniguide.se