Publicerad: 2025-05-13

Management and Communication Consultant
Vi söker nu en Management & Communication Consultant på medior till senior nivå för ett spännande uppdrag hos ett välkänt globalt företag med bas i Älmhult
Vi söker dig som har en stark bakgrund inom kommunikation och förändringsledning, och som trivs i en komplex miljö med många olika intressenter. Du kommer att spela en nyckelroll i att bygga upp och driva kommunikationsarbetet kopplat till ett större initiativ som rör hantering av extern arbetskraft inom en global organisation.
Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer att vara:
*
Stakeholder management:
Du ansvarar för att identifiera, kartlägga och hantera intressenter på olika nivåer i organisationen. Det handlar om att skapa strukturerade arbetssätt för hur kommunikationen med dessa grupper ska ske, säkerställa engagemang, samt löpande uppföljning och dialog.
*
Kommunikationsstrategi:
Du utvecklar och implementerar en kommunikationsstrategi för projektet/initiativet. Strategin ska stödja förändringsresan, förankra beslut och skapa förståelse internt. Du arbetar nära projektledare, HR och andra nyckelfunktioner för att säkerställa att kommunikationen är relevant och anpassad till målgrupperna.
*
Produktion av kommunikationsmaterial:
Du producerar och samordnar olika typer av kommunikationsmaterial - exempelvis nyhetsbrev, presentationer, informationsblad, innehåll till intranätet och visuals - både på svenska och engelska. Du kan även behöva stötta chefer och andra interna ambassadörer med kommunikationsstöd och färdigt innehåll.
I denna roll krävs både ett strategiskt tänk och ett operativt driv. Du är van vid att snabbt sätta dig in i nya kontexter och att arbeta i internationella miljöer där olika perspektiv behöver tas i beaktande. Du kommer att vara en central aktör i att skapa struktur, tydlighet och engagemang under projektets gång.
Omfattning & Tidsperiod
*
Start: Så snart som möjligt
*
Slutdatum: 30 november 2025 med goda chanser till förlängning
*
Omfattning: 30-50 % till att börja med
*
Arbetstid: Flexibel - vissa veckor kan det vara mer arbete, andra mindre
Vi söker dig som har:
*
Dokumenterad erfarenhet av implementering av processer för extern arbetskraft i större organisationer (meriterande)
*
Tidigare erfarenhet från internationella företag eller välkända svenska varumärken är ett stort plus
*
Förmåga att ta ett helhetsgrepp kring kommunikation och driva processer framåt självständigt
*
Mycket goda kunskaper i både svenska och engelska
Arbetsplats & Flexibilitet
*
Plats: Älmhult, Sverige
* Omfattning: 30-50% till att börja med
*
Arbetsform: Hybrid - både på plats och distans
* Start: Så snart som möjligt
Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag så ansök redan idag.
Vi söker dig som har en stark bakgrund inom kommunikation och förändringsledning, och som trivs i en komplex miljö med många olika intressenter. Du kommer att spela en nyckelroll i att bygga upp och driva kommunikationsarbetet kopplat till ett större initiativ som rör hantering av extern arbetskraft inom en global organisation.
Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer att vara:
*
Stakeholder management:
Du ansvarar för att identifiera, kartlägga och hantera intressenter på olika nivåer i organisationen. Det handlar om att skapa strukturerade arbetssätt för hur kommunikationen med dessa grupper ska ske, säkerställa engagemang, samt löpande uppföljning och dialog.
*
Kommunikationsstrategi:
Du utvecklar och implementerar en kommunikationsstrategi för projektet/initiativet. Strategin ska stödja förändringsresan, förankra beslut och skapa förståelse internt. Du arbetar nära projektledare, HR och andra nyckelfunktioner för att säkerställa att kommunikationen är relevant och anpassad till målgrupperna.
*
Produktion av kommunikationsmaterial:
Du producerar och samordnar olika typer av kommunikationsmaterial - exempelvis nyhetsbrev, presentationer, informationsblad, innehåll till intranätet och visuals - både på svenska och engelska. Du kan även behöva stötta chefer och andra interna ambassadörer med kommunikationsstöd och färdigt innehåll.
I denna roll krävs både ett strategiskt tänk och ett operativt driv. Du är van vid att snabbt sätta dig in i nya kontexter och att arbeta i internationella miljöer där olika perspektiv behöver tas i beaktande. Du kommer att vara en central aktör i att skapa struktur, tydlighet och engagemang under projektets gång.
Omfattning & Tidsperiod
*
Start: Så snart som möjligt
*
Slutdatum: 30 november 2025 med goda chanser till förlängning
*
Omfattning: 30-50 % till att börja med
*
Arbetstid: Flexibel - vissa veckor kan det vara mer arbete, andra mindre
Vi söker dig som har:
*
Dokumenterad erfarenhet av implementering av processer för extern arbetskraft i större organisationer (meriterande)
*
Tidigare erfarenhet från internationella företag eller välkända svenska varumärken är ett stort plus
*
Förmåga att ta ett helhetsgrepp kring kommunikation och driva processer framåt självständigt
*
Mycket goda kunskaper i både svenska och engelska
Arbetsplats & Flexibilitet
*
Plats: Älmhult, Sverige
* Omfattning: 30-50% till att börja med
*
Arbetsform: Hybrid - både på plats och distans
* Start: Så snart som möjligt
Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag så ansök redan idag.