Publicerad: 2025-05-14

Logotyp

Administratör

Anställning

Heltid

Lönetyp

Fast månads- vecko- eller timlön

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu efter en administratör för ett uppdrag på 3 månader till vår kund i Sundbyberg. För att matcha tjänsten ser vi gärna att du arbetat med något liknande i minst 2 år, erfarenhet av SAP, samt flytande i engelska och svenska. Passar detta in på dig? Välkommen med din ansökan! Urval sker löpande.


Uppdrag: 2/6.2025-31/8.2025

Arbetsplats: Sundbyberg

Arbetsgivare: Randstad

Arbetstider: 8-16.30 (flex)


Ansvarsområden

Du kommer att vara en del av det nordiska Customer Excellence-teamet där arbetsuppgifterna är:

  • Stötta och genomföra Customer Excellence-aktiviteter i linje med den nordiska affärsstrategin och försörjningskedjestrategin
  • Utföra order-till-betalning-processer, från orderhantering till fakturering
  • Följa upp och hantera avvikelser samt fel i masterdata
  • Hantera och rapportera månadsavslut
  • Följa upp restnoterade och blockerade ordrar
  • Hantera kundförfrågningar och ärenden på ett snabbt och respektfullt sätt
  • Säkerställa korrekt och snabb hantering av kundreturer och reklamationer
  • Identifiera och driva initiativ för kundsamarbete och kundnöjdhet
  • Stötta samarbeten med strategiska kunder
  • Säkerställa uppfyllelse av relevanta KPI:er (kundnöjdhet, svarstid, reklamationer, perfekta ordrar)
  • Driva initiativ för att öka effektivitet, sänka kostnader och/eller stötta hållbarhetsmål
  • Identifiera, definiera och proaktivt implementera förbättringar för att nå mål inom försäljning, lönsamhet, lager och kostnader


Kvalifikationer

Krav:

  • Minst 2 års relevant yrkeserfarenhet inom administration, kundservice eller kundrelaterade operationer
  • Resultatdriven och intresserad av digitalisering och analys
  • Minst 1 års erfarenhet av SAP
  • Mycket goda kunskaper MS Excel krävs
  • Stark problemlösningsförmåga och god kommunikationsförmåga
  • Engagerad lagspelare
  • Flytande i engelska och svenska

Meriterande:

  • Utbildning inom eller erfarenhet inom företagsekonomi, supply chain, kundservice eller motsvarande

Som person ser vi gärna att du är: kommunikativ, stresstålig, nyfiken, snabblärd och engagerad.



Om företaget


Randstad

På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.

Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.
Ansök

Redo för nästa steg i karriären?

Hjälp mig hitta jobb

Rekommenderade jobb i Stockholm

Populära jobb i Stockholm