Publicerad: 2025-05-14
Kundservicechef på Green Cargos logistikcenter
Jobbify är en jobbplattform för erfarna kandidater.
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:
Har du mångårig erfarenhet av ledarskap och en stark förmåga att driva förändring? Vill du leda och utveckla vår Kundservice?
Som Chef Kundservice på Green Cargo i Hallsberg får du en strategiskt viktig roll där du ansvarar för att leda och utveckla ett team på cirka 85 medarbetare. Med din erfarenhet av att leda komplex verksamhet med utgångspunkt i kundens behov och din förmåga att skapa engagemang, blir du nyckelpersonen för att driva vår digitaliseringsresa och säkerställa en hög servicenivå. Du får möjlighet att påverka verksamheten på flera nivåer, från operativt ledarskap till strategiska beslut i ledningsgruppen. Hos Green Cargo är utveckling, kvalitet och kundfokus i centrum.
Ditt anställningserbjudande
Hos Green Cargo får du ett utmanande och utvecklande arbete där du gör skillnad. Du blir en del av ett företag med starka värderingar, ett tydligt kundfokus och medarbetare med gedigen erfarenhet och hög kompetens. Vi erbjuder en arbetsmiljö där din kompetens värdesätts och möjlighet att påverka både teamet och verksamheten i stort. Du får leda ett erfaret team bestående av 5 gruppchefer och en avdelning på totalt 85 medarbetare.
Dina arbetsuppgifter
Som Chef Kundservice på Green Cargo har du ett övergripande ansvar för att leda och utveckla kundserviceavdelningen. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar:
Värt att veta
Tjänsten är placerad i Hallsberg, men resor förekommer till Solna och Malmö. Merparten av Kundservice är placerad i Hallsberg men en del av organisationen är baserad i Malmö. Du ansvarar för ledningsgruppen för Kundservice och får möjlighet att leda genom närvaro och inspirera till utveckling. Du rapporterar till Marknad- och Försäljningsdirektör och ingår i ledningsgruppen för Marknad och Försäljning.
Våra förväntningar
Vi söker dig som har mångårig erfarenhet av ledarskap i en större organisation, varav minst 5 år med ansvar för att leda chefer. Du har gedigen erfarenhet av att driva förändringsarbete och utveckla processer, gärna i en digital kontext. Du är en tydlig, kommunikativ och inspirerande ledare med förmåga att skapa engagemang och utveckla starka team. Goda språkkunskaper i svenska och engelska är ett krav, och erfarenhet av tyska är meriterande.
Rekryteringsprocessen
I den här rekryteringen har vi valt att samarbeta med TNG som strävar efter en transparent, inkluderande och snabbrörlig rekryteringsupplevelse. Som en del i rekryteringsprocessen används tester för att göra en rättvis och objektiv bedömning. Samtliga kandidater som går vidare i rekryteringsprocessen genomgår en bakgrundskontroll. Green Cargo använder oss av SRIs kontrollverktyg för att säkerställa att de aktuella kandidaterna har en bakgrund som är förenlig med vår värdegrund. Som anställd hos Green Cargo genomförs slumpmässiga drogtester. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras.
Varmt välkommen med din ansökan!
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:
Har du mångårig erfarenhet av ledarskap och en stark förmåga att driva förändring? Vill du leda och utveckla vår Kundservice?
Som Chef Kundservice på Green Cargo i Hallsberg får du en strategiskt viktig roll där du ansvarar för att leda och utveckla ett team på cirka 85 medarbetare. Med din erfarenhet av att leda komplex verksamhet med utgångspunkt i kundens behov och din förmåga att skapa engagemang, blir du nyckelpersonen för att driva vår digitaliseringsresa och säkerställa en hög servicenivå. Du får möjlighet att påverka verksamheten på flera nivåer, från operativt ledarskap till strategiska beslut i ledningsgruppen. Hos Green Cargo är utveckling, kvalitet och kundfokus i centrum.
Ditt anställningserbjudande
Hos Green Cargo får du ett utmanande och utvecklande arbete där du gör skillnad. Du blir en del av ett företag med starka värderingar, ett tydligt kundfokus och medarbetare med gedigen erfarenhet och hög kompetens. Vi erbjuder en arbetsmiljö där din kompetens värdesätts och möjlighet att påverka både teamet och verksamheten i stort. Du får leda ett erfaret team bestående av 5 gruppchefer och en avdelning på totalt 85 medarbetare.
Dina arbetsuppgifter
Som Chef Kundservice på Green Cargo har du ett övergripande ansvar för att leda och utveckla kundserviceavdelningen. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar:
- Leda och fördela arbetet inom Kundservice.
- Utveckla och säkerställa att avdelningen levererar hög servicenivå till både interna och externa stakeholders.
- Bygga starka relationer med interna intressenter och främja ett kundorienterat arbetssätt.
- Driva och följa upp nyckeltal och aktiviteter som stödjer verksamhetens mål.
- Engagera och motivera teamet i Green Cargos digitaliseringsresa och säkerställa en kultur av kontinuerlig förbättring.
- Delta i strategiska utvecklingsprojekt och bidra aktivt i ledningsgruppen för Marknad och Försäljning.
Värt att veta
Tjänsten är placerad i Hallsberg, men resor förekommer till Solna och Malmö. Merparten av Kundservice är placerad i Hallsberg men en del av organisationen är baserad i Malmö. Du ansvarar för ledningsgruppen för Kundservice och får möjlighet att leda genom närvaro och inspirera till utveckling. Du rapporterar till Marknad- och Försäljningsdirektör och ingår i ledningsgruppen för Marknad och Försäljning.
Våra förväntningar
Vi söker dig som har mångårig erfarenhet av ledarskap i en större organisation, varav minst 5 år med ansvar för att leda chefer. Du har gedigen erfarenhet av att driva förändringsarbete och utveckla processer, gärna i en digital kontext. Du är en tydlig, kommunikativ och inspirerande ledare med förmåga att skapa engagemang och utveckla starka team. Goda språkkunskaper i svenska och engelska är ett krav, och erfarenhet av tyska är meriterande.
Rekryteringsprocessen
I den här rekryteringen har vi valt att samarbeta med TNG som strävar efter en transparent, inkluderande och snabbrörlig rekryteringsupplevelse. Som en del i rekryteringsprocessen används tester för att göra en rättvis och objektiv bedömning. Samtliga kandidater som går vidare i rekryteringsprocessen genomgår en bakgrundskontroll. Green Cargo använder oss av SRIs kontrollverktyg för att säkerställa att de aktuella kandidaterna har en bakgrund som är förenlig med vår värdegrund. Som anställd hos Green Cargo genomförs slumpmässiga drogtester. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras.
Varmt välkommen med din ansökan!