Publicerad: 2025-05-14

Förskollärare
Stora Skedvi är ett av kommunens tre förskole- och skolområden som ligger i en vacker miljö på landsbygden längs med Dalälvens strand. Här jobbar du nära de olika verksamheterna i förskola, fritidshem och skola engagemanget och gemenskapen är stor. På Stora Skedvi för-och skolområde arbetar vi med ett 1-12- års perspektiv där den rödatråden och barnen/elevernas individuella utveckling och lärande står i fokus. Förskolan har Reggio Emilia profil vilket innebär att estetiska lärprocesser står i fokus. Förskolan har grönflagg miljö och natur är ett viktigt inslag i förskolans vardag.
Visionen för Stora Skedvi för- och skolområde är;
• En förskola och skola där barn, elever och vuxna trivs.
• Fokus på det livslånga lärandet
• Kunskapsutvecklingen har en röd tråd från ettåringen till tolvåringen.
• Barnens/elevernas individuella utveckling och behov i fokus för hög måluppfyllelse.
• Behörig och kompetent personal
• Kolligalt lärandet samt inkluderande lärmiljöer är grundpelare.
• Förskolan och skolan ett nav i kommundelen
Sammanhållen förskole- och skolgång en framgångsfaktor till hög måluppfyllelse
ARBETSUPPGIFTER
Förskolläraruppgifter i barngrupp tillsammans med övriga pedagoger, pedagogista och ateljerista.
KVALIFIKATIONER
Utbildad förskollärare
Du har förmågan att arbeta med andra människor; att lyssna, visa empati och respekt. Du är prestigelös och uppmärksammar och belönar andras bidrag.
Du har förmågan att planera och organisera ditt arbete. Du har lätt för att sätta upp mål, organisera resurser, följa upp och avsluta aktiviteter.
Du har förmågan att anpassa dig till förändrade förhållanden. Du uppmuntrar och stödjer förändringsinitiativ. Du har lätt för att anpassa ditt beteende i förhållande till andra människors behov.
Visionen för Stora Skedvi för- och skolområde är;
• En förskola och skola där barn, elever och vuxna trivs.
• Fokus på det livslånga lärandet
• Kunskapsutvecklingen har en röd tråd från ettåringen till tolvåringen.
• Barnens/elevernas individuella utveckling och behov i fokus för hög måluppfyllelse.
• Behörig och kompetent personal
• Kolligalt lärandet samt inkluderande lärmiljöer är grundpelare.
• Förskolan och skolan ett nav i kommundelen
Sammanhållen förskole- och skolgång en framgångsfaktor till hög måluppfyllelse
ARBETSUPPGIFTER
Förskolläraruppgifter i barngrupp tillsammans med övriga pedagoger, pedagogista och ateljerista.
KVALIFIKATIONER
Utbildad förskollärare
Du har förmågan att arbeta med andra människor; att lyssna, visa empati och respekt. Du är prestigelös och uppmärksammar och belönar andras bidrag.
Du har förmågan att planera och organisera ditt arbete. Du har lätt för att sätta upp mål, organisera resurser, följa upp och avsluta aktiviteter.
Du har förmågan att anpassa dig till förändrade förhållanden. Du uppmuntrar och stödjer förändringsinitiativ. Du har lätt för att anpassa ditt beteende i förhållande till andra människors behov.