Publicerad: 2025-05-14

Personlig assistent och arbetsledare i Järna
Assistans Kompetens är verksamma i hela Sverige.
Vi ger god personalvård samt gedigen kompetensutveckling för att
våra medarbetare ska lyckas i sitt arbete.
Vi har kollektivavtal samt är godkända av IVO och IFA.
Alla våra chefer har själva arbetat som personliga assistenter.
Gå gärna in på www.assistanskompetens.se för att läsa mer om oss eller på assistanskoll.se
Personlig assistent – arbetsledarroll
Vill du ha ett meningsfullt arbete där du gör skillnad varje dag? Vi söker nu en engagerad och lyhörd personlig assistent – och för rätt person finns även möjligheten att axla en viktig arbetsledarroll med tillhörande ansvar, extra ersättning och chans till personlig utveckling.
Har du tidigare erfarenhet som personlig assistent och arbetsledare? Då är det meriterande – du vet hur betydelsefull den rollen är. Här får du använda din erfarenhet i ett nära samarbete med en person som har talsvårigheter och behov av stöd i kommunikation och vardag.
Om uppdraget: Du blir en nyckelperson i brukarens liv – som en förlängning av hennes armar och ben. Arbetet innebär att stötta i vardagssysslor, aktiviteter och kommunikation, både i hemmet och på andra platser. Du behöver vara tålmodig, flexibel och trygg i svenska språket, både i tal och skrift.
Djurälskare? Här finns två små, vänliga hundar i hemmet som också ingår i dina arbetsuppgifter. Du som tycker om att arbeta med både människa och djur kommer att trivas extra bra i detta uppdrag!
Du som söker behöver ha:
· Körkort (krav)
· Tillgång till egen bil (meriterande)
· Mycket god svenska (tal & skrift – krav)
· Vara rökfri och parfymfri under arbetstid (krav)
· Vara flexibel, lyhörd och ha gott tålamod
· Intresse för djur och natur (meriterande)
Arbetsledarroll – för dig som vill ta nästa steg:
Som arbetsledare har du en betydelsefull funktion i teamet. Du är en länk mellan assistenterna och brukaren, hjälper till med schema, introduktion av nya kollegor, samordning och kommunikation. Rollen är meriterande, ger fördjupad kunskap inom ledarskap och möjliggör deltagande i relevanta utbildningar. För detta ansvar utgår även en extra ersättning.
Om arbetet:
· Dygnspass med sovande jour (ca 4-6 dygn/4 veckor)
· Arbetet sker där brukaren befinner sig – ibland även på resor
· Varierande och omväxlande arbetsmiljö
Närhet till kommunikation och parkeringsmöjlighet finns.
Meriterande erfarenheter:
· Tidigare arbete som personlig assistent och arbetsledare
· Erfarenhet av alternativ kommunikation
· Vana av att arbeta med djur (hund)
· Erfarenhet av arbetsledning eller samordning
Vill du ha ett jobb där du växer som person, får ansvar och utvecklas i en meningsfull roll – då kan det här vara rätt för dig.
Välkommen med din ansökan!
Ansök via e-post till maria@assistanskompetens.se