Publicerad: 2025-05-15

Supplier Marketing & Campaign Manager
Supplier Marketing & Campaign Manager till Royal Design
Vill du vara med och utveckla framtidens retail marketing? Vi söker någon som vill driva partnerskap och retail media mot tillväxt i rollen som Supplier Marketing & Campaign Manager. Du kommer driva starka kommersiella samarbeten med våra leverantörer – från strategisk planering till kampanjexekvering och Retail Media Sales. Du blir en nyckelspelare i att skapa värde för både Royal Design och våra partners genom skarpa insikter, strukturerat arbete och kreativa lösningar.
Om Rollen
Som Supplier Marketing & Campaign Manager ansvarar du för att maximera potentialen i våra leverantörssamarbeten. Du utvecklar marknadsplaner, driver vår kommersiella kalender kopplat till leverantörer, identifierar nya affärsmöjligheter och implementerar vår Retail Media Sales-strategi. Rollen kräver att kunna arbeta operativt med ett strategiskt tänk – samt ha en god förståelse för hur marknadsföring, försäljning och varumärkespositionering hänger ihop i en digital kontext.
Du arbetar i nära samarbete med Business Area Managers (BAMs), marknadsavdelningen och rapporterar till vår CSMO.
Dina Ansvarsområden
• Planera & genomföra marknadsinsatser: Sätt upp marknadsplaner för strategiska partners och Royal Designs egna varumärken. Säkerställ genomförande och effekt.
• Driv Retail Media Sales: Erbjud leverantörer exponeringsmöjligheter i våra kanaler, ta fram säljmaterial och paketera värdeskapande samarbeten.
• Utveckla nya affärsmöjligheter: Initiera och sälj in exklusiva lanseringar, kampanjer och co-branding-initiativ tillsammans med BAMs.
• Kommersiell kalender: Ansvara för att sätta och följa upp försäljningsmål, koordinera kampanjinsatser och driva resultat.
• Optimera investeringar: Följ upp kampanjresultat, analysera och ta fram strategier för förbättrad ROI i samarbete med BAMs och CSMO.
• Sponsrade samarbeten: Förhandla och koordinera externa samarbeten, t.ex. med influencers, och säkra att de ligger i linje med vår varumärkesstrategi.
• Omvärldsbevakning: Identifiera nya trender och beteenden, och omsätt till konkreta initiativ som stärker vårt kunderbjudande.
Vi söker dig som:
• Har flera års erfarenhet av B2C-marknadsföring eller e-handel, gärna i samarbete med varumärken eller leverantörer.
• Är både strategisk och operativ – du kan se helheten och samtidigt få saker att hända.
• Har stark kommersiell förståelse, är van att jobba med försäljningsmål och optimering av kampanjer.
• Är strukturerad, kommunikativ och trivs i en koordinerande roll med många kontaktytor.
• Har erfarenhet av Retail Media, kampanjledning eller budgetansvar är det meriterande.
Royal Design Group AB
Royal Design och Rum21 är några av Nordens ledande inredningsbutiker på nätet. Sedan starten 1999, då bolaget var inriktat på e-handel av svenska premiumvarumärken mot den amerikanska marknaden, har bolaget växt kraftigt. Varje månad har vi miljontals besökare som kommer till oss för inspiration, information och det senaste inom trender och design, vilket gör oss till den främsta online-destinationen i Norden för konsumenter inom möbler, belysning, inredning samt glas och porslin. Idag finns bolaget representerat online på över 14 marknader samt genom vår flagship store i Stockholm under varumärkena RoyalDesign.se och Rum21.
About Story House Egmont
Story House Egmont är ett av Nordens ledande och mest traditionsrika medieföretag. Vi är passionerade historieberättare och står bakom några av landets populäraste varumärken. Inom våra tre huvudområden – Media, E-commerce och Agencies – utvecklar vi engagerande innehåll, högkvalitativa produkter, innovativa tjänster och personliga mötesplatser. Vår ägare är den nordiska mediekoncernen Egmont tillsammans med Nordisk Film, TV 2 i Norge och det danska bokförlaget Lindhardt og Ringhof. Egmont är en stiftelse som varje år delar ut en stor del av sitt överskott för att stötta utsatta barn och ungdomar.
We bring stories to life.
Ansökan
Sista ansökningsdag är 1 juni. Urval och intervjuer sker löpande, tjänsten kan därför komma att tillsättas innan annonsens upphörande.
Kontakt och rekryterande chef, CSMO, carina.fornegard@royaldesign.com
HR Manager, Lovisa Rosén-Lidholm, lovisa.rosen-lidholm@royaldesign.com
Vill du vara med och utveckla framtidens retail marketing? Vi söker någon som vill driva partnerskap och retail media mot tillväxt i rollen som Supplier Marketing & Campaign Manager. Du kommer driva starka kommersiella samarbeten med våra leverantörer – från strategisk planering till kampanjexekvering och Retail Media Sales. Du blir en nyckelspelare i att skapa värde för både Royal Design och våra partners genom skarpa insikter, strukturerat arbete och kreativa lösningar.
Om Rollen
Som Supplier Marketing & Campaign Manager ansvarar du för att maximera potentialen i våra leverantörssamarbeten. Du utvecklar marknadsplaner, driver vår kommersiella kalender kopplat till leverantörer, identifierar nya affärsmöjligheter och implementerar vår Retail Media Sales-strategi. Rollen kräver att kunna arbeta operativt med ett strategiskt tänk – samt ha en god förståelse för hur marknadsföring, försäljning och varumärkespositionering hänger ihop i en digital kontext.
Du arbetar i nära samarbete med Business Area Managers (BAMs), marknadsavdelningen och rapporterar till vår CSMO.
Dina Ansvarsområden
• Planera & genomföra marknadsinsatser: Sätt upp marknadsplaner för strategiska partners och Royal Designs egna varumärken. Säkerställ genomförande och effekt.
• Driv Retail Media Sales: Erbjud leverantörer exponeringsmöjligheter i våra kanaler, ta fram säljmaterial och paketera värdeskapande samarbeten.
• Utveckla nya affärsmöjligheter: Initiera och sälj in exklusiva lanseringar, kampanjer och co-branding-initiativ tillsammans med BAMs.
• Kommersiell kalender: Ansvara för att sätta och följa upp försäljningsmål, koordinera kampanjinsatser och driva resultat.
• Optimera investeringar: Följ upp kampanjresultat, analysera och ta fram strategier för förbättrad ROI i samarbete med BAMs och CSMO.
• Sponsrade samarbeten: Förhandla och koordinera externa samarbeten, t.ex. med influencers, och säkra att de ligger i linje med vår varumärkesstrategi.
• Omvärldsbevakning: Identifiera nya trender och beteenden, och omsätt till konkreta initiativ som stärker vårt kunderbjudande.
Vi söker dig som:
• Har flera års erfarenhet av B2C-marknadsföring eller e-handel, gärna i samarbete med varumärken eller leverantörer.
• Är både strategisk och operativ – du kan se helheten och samtidigt få saker att hända.
• Har stark kommersiell förståelse, är van att jobba med försäljningsmål och optimering av kampanjer.
• Är strukturerad, kommunikativ och trivs i en koordinerande roll med många kontaktytor.
• Har erfarenhet av Retail Media, kampanjledning eller budgetansvar är det meriterande.
Royal Design Group AB
Royal Design och Rum21 är några av Nordens ledande inredningsbutiker på nätet. Sedan starten 1999, då bolaget var inriktat på e-handel av svenska premiumvarumärken mot den amerikanska marknaden, har bolaget växt kraftigt. Varje månad har vi miljontals besökare som kommer till oss för inspiration, information och det senaste inom trender och design, vilket gör oss till den främsta online-destinationen i Norden för konsumenter inom möbler, belysning, inredning samt glas och porslin. Idag finns bolaget representerat online på över 14 marknader samt genom vår flagship store i Stockholm under varumärkena RoyalDesign.se och Rum21.
About Story House Egmont
Story House Egmont är ett av Nordens ledande och mest traditionsrika medieföretag. Vi är passionerade historieberättare och står bakom några av landets populäraste varumärken. Inom våra tre huvudområden – Media, E-commerce och Agencies – utvecklar vi engagerande innehåll, högkvalitativa produkter, innovativa tjänster och personliga mötesplatser. Vår ägare är den nordiska mediekoncernen Egmont tillsammans med Nordisk Film, TV 2 i Norge och det danska bokförlaget Lindhardt og Ringhof. Egmont är en stiftelse som varje år delar ut en stor del av sitt överskott för att stötta utsatta barn och ungdomar.
We bring stories to life.
Ansökan
Sista ansökningsdag är 1 juni. Urval och intervjuer sker löpande, tjänsten kan därför komma att tillsättas innan annonsens upphörande.
Kontakt och rekryterande chef, CSMO, carina.fornegard@royaldesign.com
HR Manager, Lovisa Rosén-Lidholm, lovisa.rosen-lidholm@royaldesign.com