Publicerad: 2025-05-15

Customer Relation
Arbetsbeskrivning
Är du en serviceinriktad och driven person med erfarenhet inom ekonomi och redovisning? Trivs du i roller där du får lösa problem, ta initiativ, arbeta strukturerat och ha daglig kontakt med kunder? Då kan detta vara rätt möjlighet för dig! Vi söker åt vår kunds vägnar en person som har ett öga för siffror och ett hjärta för service!
I rollen får du en central funktion i kontakten med kunder – du ger professionell och effektiv hjälp samtidigt som du säkerställer att information hanteras korrekt och enligt etablerade rutiner. I rollen blir du en del av ett engagerat team som värdesätter kvalitet och ansvarstagande. En viktig del i rollen är att ha ett bra samarbete och flöde mellan andra funktioner inom organisationen. Kunden erbjuder en stimulerande och rolig tjänst där du får möjlighet att påverka och bidra till effektiva arbetsflöden i en organisation med tydliga mål och god sammanhållning. Tjänsten är på 100% på plats i Köping med start omgående. Detta uppdrag inleds som ett konsultuppdrag med chans till förlängning eller övertag till kund.
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt att du har en bra samarbetsförmåga. På Randstad strävar vi efter att erbjuda dig en mängd karriärmöjligheter, så att du kan utveckla din kompetens och få ett välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. Du ansöker på www.randstad.se.
Låter det som något för dig? Välkommen med din ansökan!
Ansvarsområden
- Hantera kundfrågor enligt kundens riktlinjer, registrera och underhålla uppgifter i affärssystemet, samt följa upp reklamationer.
- Du arbetar även med kundreskontra och har koll på allt från kundsaldo till hyresobjekt, lager, fakturor och avgifter.
- Tjänsten omfattar också att ta emot inkommande ärenden och hantera övriga administrativa uppgifter inom området.
Kvalifikationer
- Vi söker dig med eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller redovisning, och med 2–5 års erfarenhet från en roll som redovisningsekonom eller motsvarande.
- Du är strukturerad, noggrann och lösningsorienterad – och du trivs i en roll där du får arbeta både självständigt och i samverkan med andra.
- Du har god systemvana och ett professionellt bemötande i alla kontakter.
- Svenska och engelska flytande.
Om företaget
Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.