Publicerad: 2025-05-15

Logotyp

Kundrådgivare med framtidsfokus

Adress

Nacka

Anställning

Heltid

Lönetyp

Fast månads- vecko- eller timlön

Vi söker en driven kundrådgivare med framtidsfokus – gör skillnad i mötet mellan digitalisering, service och stadsutveckling!

Stadsutvecklingsprocessen ansvarar för att utveckla och värna livsmiljön i Nacka genom att verka för bra bebyggelse, goda kommunikationer och en hälsosam miljö.

Som medarbetare i Nacka arbetar du med att förverkliga våra visioner nu och för framtida generationer. 
Är du en vass lagspelare med passion för service samt en nyfiken innovatör som ser möjligheterna i digitalisering och AI? Vill du vara med och forma hur vi möter våra kunder – och hur vi bygger framtidens Stadsbyggnadsservice? Då är det dig vi söker till rollen som kundrådgivare hos Bygglovenheten i Nacka.


Ditt uppdrag
Bygglovenheten består av ett engagerat team på 30 medarbetare som ansvarar för handläggningen av bygglov och anmälan. Jag, Björn Rune, är gruppchef för service och utveckling, leder gruppen med fokus på mål och resultat. Vi söker nu en driven person som vill vara med och utveckla våra processer för att förbättra effektiviteten och kvaliteten i vårt arbete.

Nacka kommun är en av Sveriges ledande kommuner inom digitalisering, vilket ger oss möjlighet att ständigt förbättra våra arbetsmetoder. Hos oss prioriteras nyttan för både kunder och medarbetare högt. Vill du vara en del av en innovativ och framåtblickande arbetsplats? Då är detta rätt plats för dig!

Som kundrådgivare är du den första kontaktpunkten för våra kunder i frågor om exempelvis bygglov, geodata och miljö. Du är vägvisaren som förklarar, vägleder och gör det komplexa begripligt. En viktig del av uppdraget är att bidra till ökad effektivitet och minska onödig administration, både för våra kunder och internt.

Vi arbetar kunddrivet och ser det som positivt om du har erfarenhet av – eller ett intresse för – att delta i utvecklings- och kunddialogsprojekt. För att trivas i rollen behöver du tycka om att ha många kontaktytor, både internt i organisationen och externt med våra kunder.

Vi söker dig som inte bara brinner för service utan som också vill vara med och utveckla hur vi arbetar. Du har ett analytiskt sinne, ett öga för förbättringspotential, och ett driv att testa nytt. Du ser hur vi kan vässa våra processer, använda AI-verktyg smartare och möta kunder ännu bättre – inte bara idag, utan imorgon också.



Dina huvudsakliga uppgifter:
Ge tydlig, pedagogisk och engagerad service till privatpersoner och företag inom Stadsbyggnadsprocessen. Vägleda kunder i frågor om tillstånd, regler och processer. Identifiera utvecklingsområden i kundmötet och driva förbättringsinitiativ. Utforska och implementera nya arbetssätt och digitala verktyg – gärna med inslag av AI eller automation. Bidra i projekt inom digitalisering, systemutveckling och datadriven serviceutveckling. Arbeta nära andra enheter inom stadsutveckling för att säkerställa en kunddriven och rättssäker process. 



Är det här du?
Du älskar att ge service – men vill mer än så. Du vill påverka hur service ges.
Du är trygg i muntlig och skriftlig kommunikation, har ett nyfiket förhållningssätt till teknik och trivs i gränslandet mellan människa och system. Du är initiativtagande och har ett öga för helhet och detalj.

Din erfarenhet


- Vana av rådgivning i komplexa regelverk.
- Intresse för digitalisering, automatisering och AI-baserade verktyg.
- Förmåga att analysera, förenkla och utveckla arbetsflöden. 
- Eftergymnasial utbildning som är relevant för uppdraget.
- Vana av ärendehanteringsystem för kundhantering.



Dina personliga kompetenser 

- god samarbetsförmåga
- ansvarsfull
- brinner av digitalisering

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. 



Vi erbjuder
På bygglovenheten är vi en inkluderande grupp med stor respekt för varandra. Vi har god mix av kompetenser med allt från bland annat arkitekter till ingenjörer, samhällsplanerare och projektledare. Hos oss får du arbeta mot utmanande mål och samtidigt bidra till stadsbyggandet i en kommun i ständig utveckling. 

Som gruppchef för service och utveckling uppskattar jag dig som vågar tänka nytt och vill vara med och driva utveckling framåt. På Nacka kommuns bygglovenhet behöver vi dig som är serviceinriktad och har förmågan att se kundens behov i allt vi gör. För mig är engagemang, lyhördhet och förtroende viktiga ledord. Jag tror starkt på ett tillitsbaserat ledarskap – där vi litar på människors kunskap, vilja och förmåga att ta ansvar.

Hos oss får du möjlighet till flextid och generös möjlighet till distansarbete. Vi erbjuder även gym i stadshuset, friskvårdsersättning, erbjudande om förmånscykel samt möjlighet att semesterväxla för fler semesterdagar.

Bakgrundskontroll kan komma att genomföras innan anställning.

Intresserad? 
Om du vill bli en del av Nacka kommun, tveka inte att skicka in din ansökan! Om du vill veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta mig på bjorn.rune@nacka.se, 08-718 78 75 och/eller https://www.linkedin.com/in/björn-rune-1b4ab2a7/. 

Vi ser fram emot att få din ansökan!

Tjänsten är en heltids tillsvidareanställning.
Urvalstester kan komma att tillämpas. Sista ansökningsdag är 2025-06-08. 

Nacka är en av Sveriges mest attraktiva och välrenommerade kommuner. Med fokus på mål, resultat, hållbart medarbetarengagemang och ständig utveckling strävar Nacka efter att bli bäst på att vara kommun. Nacka kommun är arbetsgivaren för dig som med stor frihet förnyar och gör skillnad.
Ansök

Redo för nästa steg i karriären?

Hjälp mig hitta jobb

Rekommenderade jobb i Nacka

Populära jobb i Nacka