Publicerad: 2025-05-16

Vi söker strategisk rådgivare som brinner för att hjälpa kunder att lyckas

Anställning

Heltid

Lönetyp

Fast månads- vecko- eller timlön

Esri Sverige söker strategisk rådgivare som brinner för att hjälpa kunder att lyckas

Vi växer och söker en ny medlem till vårt team Strategical customer development. Är du mån om att förstå behov, motiveras av att skapa verkligt värde – och att se andra lyckas? Vill du mot slutet av dagen gå hem med en vetskap om att du bidragit till kunders framgång, förenklat vardagen för människor och bidragit till samhället?  Vi söker en strategisk rådgivare till vårt team där du får arbeta med geografisk information och GIS nära kund. Har du ett starkt engagemang för värdet som skapas av geografisk insikt, är bra på att se helheten och gillar att arbeta lyhört med mål som skapar mervärde – varmt välkommen till Esri Sverige.

Om rollen

De strategiska kunderna är de vi utvecklat ett djupt partnerskap med och där relationen är lika viktig i båda riktningarna. Som strategisk rådgivare är du ett viktigt bollplank i GIS-relaterade frågor. Genom att skapa goda relationer till dina kunder kan du strukturerat hjälpa dem att på bästa sätt använda våra produkter så att de får än mer utväxling av arbetet med geografiska data och GIS. Du kommer vara en del i ett engagerat team med kollegor som arbetar tätt tillsammans med fokus på kundnytta, kundutveckling och att utveckla varandra. När vi gjort ett bra arbete har vi stöttat kunderna i att använda ArcGIS-plattformen på bästa möjliga sätt och samtidigt bidragit till en bättre vardag för människor.

Dina ansvarsområden

  • Bidra till att översätta kunders behov med de tekniska förmågor som våra produkter har, med fokus på att skapa konkret nytta

  • Tillsammans med kund ta fram vägledande planer och riktning som underlättar arbetet med geografisk information och stärker organisationens mål

  • Se kundens behov och stötta i utvecklandet av verksamheten och vardagen utifrån användningen av våra geografiska tjänster och produkter

  • Planera och hålla i dialogbaserade workshops där du tillsammans med kund utforskar lösningar och sammanställer insikter som presenteras på ett tydligt och engagerande sätt.

  • Utforska och kartlägga behov, processer och kompetenser tillsammans med kunden för att förstå nuläge och vägen framåt

  • I samarbete med dina kollegor bidra till den gemensamma överblicken i kundarbetet för att synliggöra framsteg och fortsätta utveckla samarbetet med våra kunder

Kvalifikationer och personliga egenskaper

  • Vi ser gärna att du har minst 5 års arbetslivserfarenhet, och sett styrkorna samt ställts inför tillräckligt många utmaningar, inom geografisk information och GIS

  • Förmåga att uttrycka dig tydligt och bekvämt på svenska och engelska, både i tal och skrift. 

Meriterande

  • erfarenhet av arbete med ArcGIS-plattformen

  • erfarenhet av att leda engagerande och strukturerande digitala möten, exempelvis i Microsoft Teams, med fokus på samarbete, workshops och användning av funktioner som breakout rooms.

  • erfarenhet av att arbeta i roller med kundkontakt och vana att bygga trygga kundrelationer

Vi söker dig som trivs med att bygga förtroendefulla relationer och som lyssnar in kundens behov. Du är en person som drivs av att hitta lösningar som gör verklig nytta för människor, verksamheter och samhälle. I rollen är du en trygg samtalspartner som med omsorg vägleder kunder i hur de kan arbeta smartare med teknik, metoder och lärande. Du är en god kommunikatör, har förståelse för både affärer och människor och tycker om att arbeta där teknik möter verksamhetsutveckling. Vi tror att du trivs med att samarbeta, att du tycker om att lyssna och ställa frågor – och att du känner ett engagemang för hur teknik kan förenkla och förbättra människors vardag.

Övrigt

Resor förekommer nationellt och vid tillfällen internationellt

Du kommer vara placerad på något av våra kontor i Gävle eller Stockholm

Ansökan

Tjänsten är på heltid och tillsvidare med tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar provanställning. På grund av semesterperioder är annonsen öppen en längre tid med sista ansökningsdag tisdagen den 2025-08-10. Vi går dock igenom ansökningar löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan.

Vill du veta mer?

Har du frågor eller funderingar om tjänsten? Tveka inte att höra av dig till Annika Hermodsson, teamchef Strategic Customer Development, på 076-760 98 36.

Vi ser fram emot din ansökan!

Vill du lära känna oss lite bättre redan nu?

Läs mer om oss påesri.seoch följ oss påLinkedIn.

På Esri Sverige gillar vi människor, kartor och teknik. Vi brinner för att utveckla och sprida nyttan med geografisk information i både privat och offentlig sektor. Vår världsledande GIS-teknik bidrar till smidigare processer, tydligare beslutsvägar, effektivare rutiner och ger en verklig bild av nuläget till våra kunder.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Ansök

Redo för nästa steg i karriären?

Hjälp mig hitta jobb

Rekommenderade jobb i Stockholm

Populära jobb i Stockholm