Publicerad: 2025-05-16

Samordnare till personlig assistans

Anställning

Heltid

Lönetyp

Fast månads- vecko- eller timlön

Strömstads kommun är en liten och nära organisation där alla är viktiga och arbetar tillsammans för att leverera bästa möjliga service.

Inom Socialförvaltningen arbetar vi tillsammans för att de vi är till för ska ges möjlighet att leva ett bra liv utifrån sina unika förutsättningar. Varje dag skapar vi mening i vardagen, ger stöd där det behövs och tar ansvar för att skapa trygghet och ett gott liv hela livet.



ARBETSUPPGIFTER
Vill du ha en nyckelroll i ett meningsfullt uppdrag? Strömstads kommun söker nu en engagerad samordnare till verksamheten för personlig assistans. Tjänsten är ett vikariat med möjlighet till förlängning.

Som samordnare inom personlig assistans arbetar du nära enhetschefen och är en viktig del i att skapa en trygg och välfungerande vardag för både brukare och medarbetare. I rollen som samordnare är du en central kontaktpunkt i det dagliga arbetet. Du ansvarar för att lösa korttidsfrånvaro i personalgruppen i samverkan med bemanningscentralen, och säkerställer att det alltid finns personal på plats hos brukarna.

Du stödjer även verksamheten i rekryteringsprocesser samt introduktion av nyanställda både genom administrativ onboarding i kommunens system och genom att beställa nödvändigt material såsom dator, telefon, taggar, behörigheter och inloggningsuppgifter.

Samordnaren medverkar även vid verksamhetsmöten och bidrar med att dokumentera och sprida information, rutiner och beslut till rätt grupper.

Tjänsten är placerad i Strömstad och du kommer att ha ett nära samarbete med enhetschef, personalgrupp och centrala stödfunktioner.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som trivs med att arbeta i en samordnande roll där struktur, service och god kommunikation är nyckeln till framgång. Du har lätt för att skapa goda relationer, både med kollegor och brukare, och har förmåga att hantera många uppgifter parallellt utan att tappa helheten.

För att lyckas i rollen ser vi att du har:

• Eftergymnasial utbildning inom exempelvis socialt arbete, vård och omsorg, beteendevetenskap eller motsvarande erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• Flera års erfarenhet av administrativt arbete, gärna inom vård, omsorg eller personlig assistans
• God datorvana och förmåga att snabbt sätta dig in i olika digitala system
• Vana att dokumentera och arbeta strukturerat i en digital arbetsmiljö
• Mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska, både i tal och skrift
• En lösningsfokuserad och serviceinriktad inställning
• Förmåga att arbeta både självständigt och i nära samarbete med andra

Det är meriterande om du också har:

• Erfarenhet av att samordna eller leda arbetsgrupper
• Tidigare arbete inom personlig assistans
• Vana av att samverka med olika aktörer, både internt och externt
• B-körkort

Vill du vara med och skapa trygghet och kvalitet i en verksamhet där varje dag gör skillnad? Då ser vi fram emot din ansökan!

ÖVRIGT
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Ansök

Redo för nästa steg i karriären?

Hjälp mig hitta jobb

Rekommenderade jobb i Strömstad

Populära jobb i Strömstad