Publicerad: 2025-05-16

Logotyp

IT-tekniker inom first line-support till vår kund i Solna

Adress

Solna

Anställning

Heltid

Lönetyp

Fast månads- vecko- eller timlön

Uppdragsbeskrivning


Till vår kunds servicedesk söker vi nu en IT-tekniker inom first line-support som kommer att arbeta med att lösa IT-relaterade ärenden på distans. Du kommer att vara en viktig kontaktpunkt för användare och bidra till en stabil och effektiv IT-supportmiljö. Rollen ingår i en större IT-supportorganisation som arbetar med både incidenthantering och serviceförfrågningar, samt är involverad i förbättringsinitiativ och dokumentationsarbete.


Detta är en tidsbegränsad anställning som sträcker sig till och med den 31 oktober 2025, med möjlighet till förlängning.


Arbetsuppgifter


  • Fjärrsupport av incidenter rörande datorer, mjukvara, skrivare, telefoni, videokonferens och kringutrustning.
  • Hantering av serviceförfrågningar såsom lösenordsåterställningar, installationer, flytt, förändringar och avregistreringar (IMACD).
  • Registrering, lösning eller vidareeskalering av ärenden i ärendehanteringssystem.
  • Administration av användarkonton, e-post och filresurser (IMACD) inom olika IT-system.
  • Bidra till kvalitetsförbättringar, kunskapsdelning och dokumentation (t.ex. användarguider).
  • Arbeta enligt uppsatta serviceavtal (SLA) och interna processer.
  • Delta i harmoniseringsarbete och andra förbättringsinitiativ inom servicedesken.

Obligatoriska krav


  • Erfarenhet som IT-tekniker i klientmiljö / servicedesk.
  • Grundläggande kunskaper i Active Directory.
  • Grundläggande förståelse för nätverksprotokoll och anslutningar.
  • God kommunikativ förmåga i svenska och engelska, både i tal och skrift.
  • Förståelse för ITIL-baserade arbetssätt.
  • Förmåga att arbeta självständigt, lösningsorienterat och strukturerat.
  • Lagspelare som trivs i samarbete och kunskapsutbyte.

Mervärdeskrav


  • Erfarenhet av arbete i en större IT-organisation.
  • Erfarenhet av administration i SAP eller andra stora affärssystem.
  • Deltagande i dokumentations- och förbättringsarbete såsom kunskapshantering eller processutveckling.

Din ansökan


Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.


Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning.


Om oss


Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.  

Ansök

Redo för nästa steg i karriären?

Hjälp mig hitta jobb

Rekommenderade jobb i Solna

Populära jobb i Solna