Publicerad: 2025-05-16

Service Delivery Manager
Är du en trygg ledare med teknisk förståelse, vana av komplexa miljöer och ett naturligt affärsfokus? Trivs du i gränslandet mellan teknik, verksamhet och partnerskap – och har du förmågan att skapa struktur och tillit även när tempot är högt? Då kan detta vara din nästa utmaning.
Vi söker dig som med både handlingskraft och förtroendeingivande kommunikation vill axla rollen som Service Delivery Manager hos en av Nordens mest väletablerade aktörer inom bank och försäkring. Här erbjuds du en central position i ett stabilt och internationellt företag där kvalitet, innovation och partnerskap står i fokus.
Tjänsten är en direktrekrytering så anställningen blir direkt hos vår kund i Göteborg.
Arbetsuppgifter
Som Service Delivery Manager blir du en nyckelperson i det nordiska IT-teamet. Du leder och utvecklar leveransen av IT-tjänster i nära samarbete med interna intressenter och strategiska partners. Rollen kräver både operativ närvaro och förmåga att lyfta blicken – där du identifierar förbättringsmöjligheter, bygger långsiktiga relationer och säkrar affärskritisk leverans.
Du kommer bland annat att:
- Skapa och vårda starka samarbeten med partners, med fokus på kvalitet och affärsnytta
- Optimera leveransprocesser och driva effektiv resursanvändning
- Övervaka och analysera tjänsternas prestanda – och initiera förbättringsåtgärder
- Förbereda och presentera tydliga resultat- och statusrapporter till partners
- Vara första kontaktpunkt vid frågor och eskaleringar kopplade till tjänsteleverans
- Bidra till ständig utveckling av processer och arbetssätt inom tjänsteområdet
Din profil och kvalifikationer
Du är en person som inger förtroende – både genom din tekniska kompetens och din kommunikativa förmåga. Du är van att leda utan att styra, och ser till att alla parter känner sig trygga i både leverans och samarbete. Samtidigt drivs du av att förbättra, utveckla och leverera värde – med kunden i fokus.
Vi tror att du har:
- Flerårig erfarenhet från roller inom service delivery, IT operations eller närliggande områden
- En strukturerad och lösningsorienterad arbetsstil med god projektförståelse
- En naturlig fallenhet för att bygga relationer, både internt och externt
- God analytisk förmåga och vana vid att arbeta med uppföljning av KPI:er
- Erfarenhet av verktyg för ärende- och tjänstehantering
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
Vad vi erbjuder
Hos kunden får du en ansvarsfull roll i ett affärskritiskt område med stor möjlighet att påverka. Här kombineras det stabila och långsiktiga i finansbranschen med en modern syn på innovation, teknik och partnerskap. Vill du vara med och forma framtidens tjänsteleveranser – i en miljö som präglas av tillit, professionalism och framåtanda? Då vill vi gärna höra från dig.
Era Zylfijaj
+46 734 159 352
Era.Zylfijaj@centric.eu
Vi söker dig som med både handlingskraft och förtroendeingivande kommunikation vill axla rollen som Service Delivery Manager hos en av Nordens mest väletablerade aktörer inom bank och försäkring. Här erbjuds du en central position i ett stabilt och internationellt företag där kvalitet, innovation och partnerskap står i fokus.
Tjänsten är en direktrekrytering så anställningen blir direkt hos vår kund i Göteborg.
Arbetsuppgifter
Som Service Delivery Manager blir du en nyckelperson i det nordiska IT-teamet. Du leder och utvecklar leveransen av IT-tjänster i nära samarbete med interna intressenter och strategiska partners. Rollen kräver både operativ närvaro och förmåga att lyfta blicken – där du identifierar förbättringsmöjligheter, bygger långsiktiga relationer och säkrar affärskritisk leverans.
Du kommer bland annat att:
- Skapa och vårda starka samarbeten med partners, med fokus på kvalitet och affärsnytta
- Optimera leveransprocesser och driva effektiv resursanvändning
- Övervaka och analysera tjänsternas prestanda – och initiera förbättringsåtgärder
- Förbereda och presentera tydliga resultat- och statusrapporter till partners
- Vara första kontaktpunkt vid frågor och eskaleringar kopplade till tjänsteleverans
- Bidra till ständig utveckling av processer och arbetssätt inom tjänsteområdet
Din profil och kvalifikationer
Du är en person som inger förtroende – både genom din tekniska kompetens och din kommunikativa förmåga. Du är van att leda utan att styra, och ser till att alla parter känner sig trygga i både leverans och samarbete. Samtidigt drivs du av att förbättra, utveckla och leverera värde – med kunden i fokus.
Vi tror att du har:
- Flerårig erfarenhet från roller inom service delivery, IT operations eller närliggande områden
- En strukturerad och lösningsorienterad arbetsstil med god projektförståelse
- En naturlig fallenhet för att bygga relationer, både internt och externt
- God analytisk förmåga och vana vid att arbeta med uppföljning av KPI:er
- Erfarenhet av verktyg för ärende- och tjänstehantering
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
Vad vi erbjuder
Hos kunden får du en ansvarsfull roll i ett affärskritiskt område med stor möjlighet att påverka. Här kombineras det stabila och långsiktiga i finansbranschen med en modern syn på innovation, teknik och partnerskap. Vill du vara med och forma framtidens tjänsteleveranser – i en miljö som präglas av tillit, professionalism och framåtanda? Då vill vi gärna höra från dig.
Era Zylfijaj
+46 734 159 352
Era.Zylfijaj@centric.eu