Publicerad: 2025-05-16

Logotyp

Administratör inom ekonomiskt bistånd

Anställning

Heltid

Lönetyp

Fast månads- vecko- eller timlön

Vi söker en administratör till Kompetenscentrum på enheten för Myndighet, ekonomiskt bistånd! Varmt välkommen med din ansökan!

Rollen som administratör hos oss
Du kommer både hanterar administrativa arbetsuppgifter på enheten samt stötta myndighetshandläggarna i handläggning av ekonomiskt bistånd.

Till viss del kommer du även ha egna ärenden vad gäller främst egna medel men även enklare försörjningsstödsärenden. Du kommer även stötta upp i vår reception vid behov. Tjänsten är delvis ny och kommer att utformas över tid. Enheten har ytterligare en administratör som hanterar enbart administrativa arbetsuppgifter i dagsläget samt så finns det ytterligare administratörer på andra enheter under samma tak som man samverkar med.

Din profil
Som person är du kommunikativ och initiativrik. Du bör vara noggrann, strukturerad, flexibel och ha god analytisk förmåga. Du arbetar väl tillsammans med andra samt är tillmötesgående och lyhörd i ditt bemötande. Arbetet kräver att du klarar att ta ett stort eget ansvar och självständigt fullfölja arbetsuppgifter. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Vi söker dig som:

- relevant eftergymnasial utbildning
- kan uttrycka dig väl i både tal och skrift på svenska
- vana att arbeta i olika digitala verktyg samt är van att arbeta i Officeprogrammen.

Det är meriterade om du:

- kan ytterligare språk utöver svenska
- har erfarenhet av arbeta med liknande arbetsuppgifter
- har läst socialrätt
- har relevant erfarenhet av att arbeta inom offentlig verksamhet

Läs gärna mer om oss
På Kompetenscentrum arbetar vi utifrån Kungsbackas unika arbetsmarknadsprocess. Vår tydliga övertygelse är att invånarna är aktiva och tar ansvar både för sitt eget liv och sin framtid. Arbetsmarknadsperspektivet genomsyrar allt vi gör och på det sättet bidrar vi till att fler och fler Kungsbackabor blir självförsörjande. För oss är det självklart att invånaren är i fokus, att vi tar vara på kompetenser och att tillit och förtroende är nyckelbegrepp i allt vi gör.

På enheten för Myndighet hanterar vi ärenden gällande ekonomiskt bistånd, tillfälliga boenden, socialjour, dödsbo och ensamkommande barn. Enheten består av 7 myndighetshandläggare, samordnare, boendekoordinator, boendesekreterare, ytterligare en administratör samt enhetschef.

Vårt erbjudande och övrig information
Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid med tillsättning enligt överenskommelse. I denna rekrytering kan vi komma att tillämpa 6 månaders provanställning.

Vill du veta mer om hur det är att arbeta hos oss är du välkommen att kontakta oss eller läs mer på vår hemsida här: https://kungsbacka.se/foretagande-och-jobb/jobb/att-jobba-hos-oss

Intresserad?
Kul! Varmt välkommen med din ansökan senast 30 maj. Urval och intervjuer sker löpande.

I din ansökan ska du endast bifoga ditt CV och tillsammans med det kommer du besvara ett antal frågor som blir en del i vår urvalsbedömning.

Inför rekryteringsarbetet har Kungsbacka kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter eller liknande.
Ansök

Redo för nästa steg i karriären?

Hjälp mig hitta jobb

Rekommenderade jobb i Kungsbacka

Populära jobb i Kungsbacka