Publicerad: 2025-05-16

Logotyp

Försäljningsansvarig till lojalitetsavdelningen på Synsam

Anställning

Heltid

Lönetyp

Fast månads- vecko- eller timlön

Vill du ta täten i ett spännande och nytt lojalitetsprojekt? Vi söker en försäljningsansvarig som vill vara med och bygga upp vår nya lojalitetsavdelning från grunden!

 

Om rollen

Synsam växer och tar nu nästa steg i deras kundresa! De startar upp en helt ny funktion, lojalitetsavdelningen med målet att stärka kundrelationerna, jobba mer proaktivt och ge en ännu bättre upplevelse. Med ca 270 butiker runtom i landet  ska nu ett spännande projekt startas i 20–25 av dem.

Som Försäljningsansvarig har du en central roll i denna satsning där du leder och utvecklar två team. Ett uppsökande lojalitetsteam på 5 personer samt ett team med 10 kundlojalitetsansvariga. Tillsammans kommer ni arbeta med proaktiv kundkontakt inför bokade synundersökningar, arbeta med behovsanalyser, värdeskapande dialoger och ökad kundnöjdhet. Du ansvarar för att driva projektet framåt, leda teamens arbete och säkerställa hög leverans. Du kommer bland annat att:

  • Leda och coacha två team i deras dagliga arbete.
  • Driva och utveckla lojalitetsprojekten genom utvärdering och förändringar i arbetssätt.
  • Säkerställa att teamen arbetar strukturerat och effektivt mot uppsatta mål.
  • Löpande avrapporteringar och uppföljning av resultat med berörda parter.
  • Skapa en säljdriven kultur där både kundupplevelse och prestation står i fokus.

 

Vem är du?

Vi söker dig som har dokumenterad erfarenhet av att leda säljteam till starka resultat och driva framgångsrika projekt. Du har ett naturligt ledarskap, ett tydligt affärsdriv och trivs i en roll där du både får coacha andra och själv vara operativ. Du är van att följa upp mål, utveckla arbetssätt och drivs av att skapa resultat och förbättring.


Vi tror att du är:

  • Engagerad och resultatdriven – du motiveras av att nå och överträffa mål.
  • Coachande och stödjande – du får andra att växa genom feedback och tydlig vägledning.
  • Analytisk och lösningsorienterad – du identifierar utmaningar, ser mönster och hittar praktiska vägar framåt.
  • Proaktiv och utvecklingsinriktad – du tar initiativ, driver förändring och ser ständigt möjligheter till förbättring.


Vi ser att du har:

  • Flerårig erfarenhet att driva säljteam med goda resultat, gärna inom telemarketing, försäljning eller butik.
  • Erfarenhet av att driva projekt och genomföra förändringsarbete.
  • God datavana och systemförståelse.
  • Flytande svenska i tal och skrift samt goda kunskaper i engelska.
  • Meriterade med utbildning inom försäljning eller ledarskap.

 

Synsam Group

Synsam Group är en ledande optikerkedja i Norden med ett brett och prisvärt abonnemangserbjudande. Synsam Group erbjuder ett brett sortiment av produkter och tjänster för ögonhälsa och ögonmode utifrån kundens olika livsstilar och behov. Koncernen har cirka 4 000 medarbetare, en omsättning på cirka 6,4 miljarder SEK och har närmare 600 butiker i Norden som drivs under varumärkena Synsam, Synsam Outlet samt Profil Optik i Danmark. Genom digitalisering, abonnemangserbjudanden och andra innovativa koncept är Synsam Group en stark innovatör på den nordiska optikmarknaden inom flera områden, inklusive kundresa, produkterbjudande och ESG. Synsam Groups aktie handlas på Nasdaq Stockholm (SYNSAM). www.synsamgroup.com  

Sedan starten 1968 har Synsam vuxit till Nordens ledande aktör inom optik, ögonmode och ögonhälsa, med fler än 500 butiker.

 

Övrig information

Omfattning: Heltid, måndag till fredag 8-17 med viss flextid.
Anställningsform: Visstidsanställning, via OnePartnerGroup Jämtland fram till 28 februari 2026 med möjlighet till övergång till Synsam.
Sista ansökningsdag: 2025-06-15 men vi jobbar med löpande rekrytering och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdagen.
 

När du blir en av oss

Denna tjänst innebär att du kommer bli anställd som konsult hos oss på OnePartnerGroup och du kommer tillbringa dina arbetsdagar hos Synsam. Som konsult hos oss har du din konsultchef som stöttar dig i att lyckas och trivas. Självklart innefattas din anställning av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension, fackliga relationer och friskvårdsbidrag, för inget är viktigare än att du känner dig trygg med din anställning hos oss. Låt oss bli din nya kollega!  

Vi på OnePartnerGroup jobbar med rekrytering, bemanning och utbildning och är din bästa kollega i karriären när du söker jobb. Med lokal förankring på ett 50-tal orter, från Malmö i söder till Kalix i norr, finns vi alltid nära dig.

 

Din ansökan

Har du frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver är du välkommen att kontakta Elina Nyström på elina.nystrom@onepartnergroup.se.

I denna process jobbar vi med löpande urval och tillsättning, vilket betyder att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdagen. När du har visat intresse för tjänsten matchar vi din ansökan med tjänsten och vi kontaktar dig via mail eller telefon för återkoppling. Är du aktuell för tjänsten träffas vi på en intervju och under processen sker även referenstagning och bakgrundskontroll. För oss är det viktigt att ta del av din upplevelse när du har sökt en tjänst hos oss. Därför skickar vi ut en kort enkät när du har sökt tjänsten och när processen är avslutad. Din upplevelse är betydelsefull för oss och vi hoppas att du har möjlighet att svara.

Gällande ansökan så sker det via annonsen på OnePartnerGroups hemsida, vi hanterar inte ansökningar via mail på grund av GDPR.

Välkommen med din ansökan!
Ansök

Redo för nästa steg i karriären?

Hjälp mig hitta jobb

Rekommenderade jobb i Östersund

Populära jobb i Östersund