Publicerad: 2025-05-19

Logotyp

Enhetschef drift och skötsel Fastigheter

Adress

Varberg

Anställning

Heltid

Lönetyp

Fast månads- vecko- eller timlön

I Varbergs kommun är vi cirka 5 000 medarbetare som delar en och samma verksamhetsidé: Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar. Detta gör vi på väldigt många olika sätt, det finns mer än 135 olika yrken i vår breda verksamhet. Varberg växer och behoven av kommunens tjänster både ökar och förändras, därför behöver vi din kompetens.
Vill du växa med oss?

ARBETSUPPGIFTER
Som enhetschef på fastighetsavdelningen ansvarar du för att utveckla enheten och säkerställa att kunderna är nöjda och medarbetarna engagerade genom att erbjuda hög servicenivå. Du arbetar tillsammans med avdelningschefen och övriga enhetschefer för att ha en helhetssyn som bidrar till att uppfylla det gemensamma uppdraget. En viktig del av ditt dagliga arbete är samarbetet med fastighetsägaren, som finns under kommunstyrelsens förvaltning.

Samarbetet mellan enheterna på fastighetsavdelningen är en naturlig del av din vardag. Ni planerar och styr mot gemensamma mål och bidrar till avdelningens utveckling. Som medlem i fastighetsavdelningens ledningsgrupp rapporterar du till avdelningschefen.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Personalansvar för en enhet som består av 24 personer i olika roller såsom arbetsledare, drifttekniker, fastighetstekniker samt en hantverksgrupp som innefattar 2 elektriker, 1 verksamhetsvaktmästare, 1 målare, 1 snickare samt 1 vs tekniker.

Uppföljning av enhetens arbete och avstämning med medarbetare
Budget- och resultatansvar
Att förbereda och genomföra medarbetarsamtal, uppföljnings- och lönesamtal samt ansvara för kompetensutveckling och arbetsmiljön för enhetens medarbetare.
Kvalitetssäkring och utveckling av arbetsprocesser och rutiner samt tillse att lagar, krav och förordningar efterföljs.
Vara ett tydligt stöd till dina medarbetare i operativa frågor

KVALIFIKATIONER
Vi ser att du har följande bakgrund och kvalifikationer för att lyckas i denna roll:

• Relevant högskoleutbildning eller motsvarande utbildning inom området.

• Utvecklingsorienterad med god analytisk förmåga.

• Erfarenhet av drift och skötsel av fastigheter.

• Erfarenhet av personalansvar.

• Erfarenhet av ekonomiuppföljning och styrning.

• God förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift samt mycket god datorvana.

• Körkort B är ett krav

• Relationsorienterad, kommunikativ, lösnings- och affärsorienterad.

• Erfarenhet av arbetsorderstyrd drift.

• Kännedom om LOU och erfarenhet av en politiskt styrd organisation.

• Tidigare erfarenhet från budgetarbete och resultatansvar för en drift- och skötsel organisation

• Kunskap om avtal inom AFF struktur fastighetsdrift är en merit.

ÖVRIGT
Varbergs kommun har ett politisk beslut om önskad sysselsättningsgrad. Detta innebär att medarbetare har rätt att arbeta heltid eller önskad deltid.

Inför denna rekrytering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag!
Ansök

Redo för nästa steg i karriären?

Hjälp mig hitta jobb

Rekommenderade jobb i Varberg

Populära jobb i Varberg