Publicerad: 2025-05-19

Logotyp

Order- och inköpsansvarig

Anställning

Heltid

Lönetyp

Fast månads- vecko- eller timlön

Vi söker en order- och inköpsansvarig med ansvar för orderhandläggning, inköp, kundservice, kontor, verksamhetssystem och digitalisering till vårt kontor i Arninge, Täby.

Vi arbetar med högkvalitativa produkter inom sjukvård och hjälpmedel och sätter vi stor vikt på produkt- och servicekvalitet.

Du är serviceinriktad, noggrann, effektiv, strukturerad och nytänkande med hög integritet. Du är logiskt tänkande och har lätt för att lära dig nya affärssystem och att identifiera och implementera eventuella effektiviseringar eller automatiseringar av uppgifter. Vidare har du förmåga att arbeta självständigt och är inte rädd att ta dig an såväl stora som små uppgifter. Du samarbetar bra med andra, har lätt för att ta nya kontakter och skapa förtroendefulla relationer. Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper.


Tjänst:

Order- och inköpsansvarig


Arbetstid:

Heltid

Arbetstid måndag - torsdag: 08.00-17.00

Arbetstid fredagar: 08.00-15.00


Arbetsplats:

L&B Medical AB, Tillverkarvägen 5, Arninge, Täby

L&B Medical AB har 9 anställda i lokaler i Arninge industriområde, Täby. Vi har levererat engångsmaterial och avancerade medicintekniska produkter till hjälpmedelscentraler och till den svenska sjukvården över 30 år och är ett grossistföretag som är specialiserade inom produktområden som eldrivna och manuella rullstolar, patientidentifikation med id-band och skrivare, sterila säkerhetsprodukter och engångsprodukter som används inom operationsverksamheten.


Beskrivning av tjänsten:

Som Order- och inköpsansvarig är du ansvarig för administration av order, kommunikation med kunder, företagets växel och kontorstrivsel. Du har även hand om publicering på hemsidan och att sköta artikelregistret internt och externt samt planering och utförande av inköp. I rollen ingår miljö och verksamhetssystemsansvar för iso 13485 och 14001. Arbetet sker på dator i flera olika system och att effektivisera rutiner och arbetssätt i dessa ingår i tjänsten.

Arbetet utförs på vårat kontor i Arninge, Täby.

Vid tillsättning av denna tjänst lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att du ska trivas i denna roll behöver du vara lösningsorienterad, initiativrik, flexibel, ordningsam och ha hög arbetsmoral. Som person värdesätter du noggrannhet och kvalité i ditt arbete.


Arbetsuppgifter:

Hantera inkommande generella epost och växelsamtal

Orderhantering och uppföljning

Inköpsplanering samt inköp

Artikel- och kundadministration i interna och externa system

Prislistadministration

Verksamhetssystemsansvar

Kundkontakt och uppföljning av generella frågor

Skapande och publicering av marknadsmaterial

Utveckling och effektivisering av rutiner och arbetssätt


Kvalifikationer:

Systematisk och ordningsam

Mycket god datorvana

Erfarenhet av kvalitetsledningssystem

God kommunikativ förmåga

Logiskt lagd

Flytande svenska i tal och skrift samt god engelska


Extra kvalifikationer:

Digital marknadsföring, hemsidor och digital effektivisering.


Information:

Intervjuer och urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Varmt välkommen med din ansökan till ansokan@lbmedical.se

Vänligen maila inte gällande försäljning av annonser eller rekryteringstjänster.

Ansök via e-post till ansokan@lbmedical.se

Redo för nästa steg i karriären?

Hjälp mig hitta jobb

Rekommenderade jobb i Täby

Populära jobb i Täby