Publicerad: 2025-05-19

Logotyp

SOS-operatör Larmcentralen Västerås

Anställning

Heltid

Lönetyp

Fast månads- vecko- eller timlön

Om du trivs med ett tempofyllt arbete, kan hantera stress och har en stark känsla för struktur och ansvar, kan du vara den vi söker! 

På SOS Alarm får du en unik möjlighet att göra skillnad – varje dag, både för individ och samhälle. I en värld där trygghet inte kan tas för given, står vi alltid redo, dygnet runt, året om. Vi erbjuder dig inte bara en trygg och stabil arbetsplats med kollektivavtal och förmånliga anställningsvillkor, utan också en stark kultur präglad av engagemang, gemenskap och vilja att göra skillnad. Hos oss får du utvecklas i en arbetsmiljö som främjar balans och långsiktig utveckling, utan att kompromissa med din hälsa. Du blir en del av ett dedikerat företag som varje dag arbetar för ett säkrare Sverige. Vill du vara med?

Vi söker nu efter fler kollegor till vår Larmcentral i Västerås där uppdraget är att besvara och hantera inkomna samtal som rör våra säkerhetstjänster och Jourtjänster.

Din vardag som SOS-Operatör 

I rollen som SOS-operatör inom Säkerhet och Jourtjänster hanterar och svarar du på inkommande samtal som rör olika typer av felanmälan för fastigheter, kommuner och privata kunder. Därutöver ingår att ta emot och åtgärda olika typer av larm, exempelvis inbrott/överfall och driftlarm m.m. Arbetet bedrivs ofta i ett högt tempo och hjälpsökande står alltid i fokus. Arbetet bedrivs på Larmcentralen i Västerås där du sitter i en öppen miljö tillsammans med dina kollegor

Utbildning

För att få rätt förutsättningar för att lyckas som SOS-operatör inleds anställningen med en gedigen utbildning på vår utbildningsenhet i Kista varvat med praktisk träning ute på centralen där du har en handledare. Du behöver därför kunna vara iväg hemifrån under enstaka veckor då utbildningen bedrivs fysiskt på plats i Kista.

Vi står för alla omkostnader i samband med resan till vår utbildningsenhet.

Vi erbjuder dig

  • Ovärderlig lärdom i att kommunicera med olika typer av människor
  • Engagerade och stöttande ledare och kollegor
  • Chansen att arbeta i ett samhällsviktigt företag där människan alltid står i centrum
  • Stora utvecklingsmöjligheter inom företaget
Vi söker dig

Vi utgår ifrån att du alltid vill hjälpa den som ringer in och hanterar samtalet från början till slut. Du uppskattar tydliga riktlinjer, är trygg i dig själv och beslutsam - oavsett vilket samtal du hanterar. Rollen innebär samverkan med kollegor och externa aktörer vilket kräver att du har god samarbetsförmåga. Du är en vänlig och lyhörd person som har lätt för att prata med människor. Vidare är du empatisk och professionell vilket innebär att du samverkar och tar ansvar i din yrkesroll.

Eftersom SOS Alarms verksamhet bedrivs 24/7 har du som SOS-operatör en dygnsgående tjänst, vilket innebär att du jobbar dagar/kvällar/nätter och helger.

Vi önskar att du
  • Har minst tre års arbetslivserfarenhet
  • Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift
  • Goda kunskaper i engelska, i både tal och i skrift 
  • Har god datorvana och trivs med att arbeta i olika och komplexa system
  • Har god simultanförmåga då arbetet kräver att du kan hantera flera uppgifter på en och samma gång
Det är meriterande om du
  • Har erfarenhet av att arbeta oregelbundna tider
  • Har erfarenhet från larmcentral eller liknande

Hos oss är våra värderingar, Professionella & Empatiska samt Ansvarstagande & Samverkande, något som genomsyrar hela kulturen på SOS Alarm och att du kan relatera till dessa är en förutsättning för att trivas hos oss!

Låter detta intressant? Tjänsten är med start 11 november 2025  Tjänsten är på heltid. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Vi är nyfikna på vem du är och ser fram emot din ansökan! Vi vill i din ansökan du bifogar ditt CV och en videohälsning, personligt brev är frivilligt.

Efter du skickat in din ansökan kommer du få genomföra arbetspsykologiska tester som en obligatorisk del av vår rekryteringsprocess. Vänligen genomför testerna så snart som möjligt, då det är ett krav för att du ska vara fortsatt aktuell i rekryteringsprocessen. Ansökningar utan genomförda testresultat kommer inte att beaktas. Sista ansökningsdag för att söka tjänsten är den 2025-06-04. Skicka dock gärna in din ansökan så fort som möjligt då vi tillämpar löpande urval. 

Har du frågor? Kontakta rekryterande chef, Helena Cederberg, helena.cederberg@sosalarm.se

SOS Alarm genomför säkerhetsprövning med registerkontroll på sin personal enligt kraven ur säkerhetsskyddslag (2018:585). Även en kontroll enligt Lag (1974:191) om bevakningsföretag utförs och är aktiv under anställningsperioden. Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning. Tjänsten innebär även krigsplacering vid SOS Alarm.

Ansök

Redo för nästa steg i karriären?

Hjälp mig hitta jobb

Rekommenderade jobb i Västerås

Populära jobb i Västerås