Publicerad: 2025-05-20

Kundsupport på halvtid mot orderläggning/supply chain till ITAB
ITAB växer och har en spännande framtid framför sig! Därför söker vi nu efter en extra resurs som vill stötta upp och jobba 50% under hösten 2025! Om du är intresserad är du välkommen att skicka in din ansökan redan idag!
Om rollen
I rollen som Kundsupport hos ITAB kommer du att vara i spindeln i nätet mellan intern personal, leverantörer, säljbolag och distributörer. Du kommer arbeta med orderläggning och se till att ITABs produkter anländer i tid, uppdatera kunder om leveranstider och ser till att de får sina efterfrågade produkter i tid. Du kommer arbeta och dokumentera i flera olika affärssystem samt delta och hålla i möten såväl internt som externt. På sikt kommer du få ta mer ansvar för att hålla koll på avdelningens KPI:er för att identifiera trender samt ansvara för att uppdatera prislistor. Som nyanställd Kundsupport kommer du inledningsvis att gå bredvid befintlig personal. Du kommer att omge dig av duktiga och erfarna kollegor som bara är ett samtal bort när du har frågor.
ITABs kundsupport har mycket att göra just nu och därför är den här tjänsten en utökning av det nuvarande teamet. Tjänsten behöver fyllas under perioden 1 september – 31 december 2025. För rätt person och om behovet kvarstår eller utökas kan det på sikt finnas öppningar för fortsatt anställning även efter årsskiftet. Detta kommer utvärderas längre fram. Ordinarie arbetstider är måndag – fredag 8–17. Du som arbetar halvtid kommer ha möjlighet att lägga upp din arbetstid enligt överenskommelse med chefen. Du kan tex. komma att arbeta kl. 8-12 varje dag, förutom torsdagar då önskemålet är att du kan arbeta eftermiddag fram till kl. 15 pga. avdelningsmöte.
Exempel på arbetsuppgifter:
•Ansvarig för orderhantering,
•Samordna och övervaka leveranser,
•Sales- and operations planning,
•Hantera och besvara frågeställningar från andra parter,
•Kvartalsvis prisuppdateringar mot säljbolagen,
•I samråd med kunder, logistikavdelningen och logistikpartnern Logent ta fram lösningar inom: - Distribution och transport, - Dokumentation och tullhantering (tex. Incoterms, HS-koder, ursprungsintyg, mm.), - Export utanför EU som tredjepartslogistik (3PL).och presentera underlag för hur produkterna ska kunna levereras på ett effektivt sätt.
Din profil
Du känner dig bekväm med att arbeta i olika affärssystem och tycker det är roligt att lära dig nya. Du har tidigare erfarenheter inom support/supply chain/administration/motsvarande som du erhållit genom arbete eller studier. Du har också ett intresse för flöden och processer. Det är viktigt att du har god social kompetens, är kommunikativ och gärna tar kontakt med andra personer, eftersom du kommer ha mycket telefon- och mejlkontakt samt hålla i möten. Du är en god lyssnare och hålla andra parter uppdaterade om hur leveransprocesserna av ITABs produkter ligger till.
Skallkrav för tjänsten:
•Erfarenhet av support/supply chain/administration/motsvarande genom arbete/utbildning
•Svenska och engelska i tal och skrift
•Erfarenhet av arbete i ERP-/CRM-/Affärssystem
Meriterande för tjänsten:
•Utbildning inom Supply Chain/Logistik/Administration/Motsvarande
•Arbetat i affärssystemen IFS/Jeeves/Salesforce
•Språkkunskaper i franska/tyska/spanska/italienska
•B-körkort
Om ITAB
ITAB är ett världsledande bolag inom butiksinredning mot huvudsakligen detaljhandeln. De säljer inredning som kassadiskar, passagegrindar, hyllsystem och belysning till flera väletablerade matvarukedjor. Mer information om ITAB finner du här: https://itab.com/sv.
ITAB i Jönköping erbjuder fräscha och moderna kontor. Tillsammans med dina kollegor kommer du kunna nyttja trevliga gemensamhetsutrymmen så som fikarum och gym. Du kommer ha kollegor från många olika avdelningen, vilket gör det enkelt för dig att bolla tankar och idéer med andra. ITAB värdesätter ett trevligt och inkluderande arbetsklimat och kommer därför göra det yttersta för att du ska känna dig välkommen!
Som Kundsupport på ITAB erbjuds du:
•Tillhöra en härlig arbetsgrupp med gott samarbete,
•Möjligheten att på sikt få arbeta med förbättringsarbeten,
•Närvarande och engagerade chef,
•Mycket utbildningar,
•Goda karriärmöjligheter inom ITAB.
Om Framtiden AB
Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.
I rollen som Kundsupport kommer du inledningsvis vara anställd som konsult via Framtiden. För rätt person kan det finnas möjlighet till förlängd anställning via Framtiden och i det långa loppet gå över i en anställning direkt hos ITAB.
Hur du ansöker
För att söka tjänsten som Kundsupport, ansök via: https://www.framtiden.com/. Vid frågor är du välkommen att kontakta Lisa Hannerz: lisa.hannerz@framtiden.com alt. 073–5168995. Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten så fort vi hittat rätt person. Välkommen att söka tjänsten redan idag!
Rekryteringsprocessen:
•Urval sker löpande
•Intervju (Framtiden)
•Betyg och referenstagning
•Intervju (ITAB)
•Beslut om anställning
•Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum
•Sista ansökningsdatum: 2025-06-31
Villkor
Startdatum: 1 september 2025, anställningen löper t.o.m. 31 december 2025
Placeringsort: Jönköping
Arbetstider: Dagtid, må-fr
Omfattning: Halvtid, 50%