Publicerad: 2025-05-23

Hyresadministratör till storbank i Stockholm
The Finance Family söker för kunds räkning en hyresadministratör till en storbank i Stockholm.
Tjänsten startar som ett konsultuppdrag på 12 månader, med möjlighet till förlängning efter uppdragets slut.
Start 1 september 2025.
Om rollen och arbetsuppgifter:
Som hyresadministratör hos vår kund blir du en del av ett litet men dedikerat team och ansvarar för hanteringen av bankens leasingavtal för fastigheter världen över.
Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat:
• Registrering av nya svenska avtal samt löpande uppdatering av befintliga, för att säkerställa att de alltid är aktuella.
• Hantering av inkommande hyresfakturor för svenska avtal och avstämning mot hyreskontrakt.
• Löpande kontakt med leverantörer.
• Deltagande i förvaltningen och utvecklingen av avtalssystemet Planon, bland annat genom tester av nya versioner vid systemuppgraderingar.
• Hantering av frågor relaterade till den globala standarden för leasingredovisning IFRS16, då registreringen av avtal påverkar bankens balansräkning och resultaträkning.
• Stöd till kollegor på banken i olika frågor rörande hyresavtal.
Kvalifikationer och erfarenhet:
• Du har både praktisk och juridisk erfarenhet av att arbeta med leasingavtal, helst för kommersiella fastigheter.
• Du är van vid att hantera ett stort inflöde av fakturor och säkerställer att de hanteras i tid och att debiteringar ligger i linje med aktuella avtalsvillkor.
• Du har erfarenhet av att arbeta i Excel.
• Du har erfarenhet av hyresavtalsadministration.
• Du är van vid att arbeta i hyresavtalssystem.
• Du har grundläggande förståelse för redovisning och IFRS-ramverket.
Vi söker dig som är noggrann, analytisk och uthållig, då du kommer att vara ansvarig för att samla in och hantera data relaterade till avtalen inom ditt ansvarsområde. Du behöver kunna arbeta mot uppsatta mål och deadlines för att säkerställa att leveranser sker i tid. Vidare ser vi att du är serviceinriktad och har goda kommunikationsfärdigheter, eftersom du kommer att ha kontakt med många olika intressenter, både inom och utanför banken.
Låter denna tjänst som något för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan!
Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Se till att namn och kontaktuppgifter finns med i ditt CV.
Tänk på detta innan du skickar in din ansökan (i enlighet med GDPR-lagstiftningen)
• Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, eller hälsorelaterad information.
Vi ser fram emot din ansökan!
.
Tjänsten startar som ett konsultuppdrag på 12 månader, med möjlighet till förlängning efter uppdragets slut.
Start 1 september 2025.
Om rollen och arbetsuppgifter:
Som hyresadministratör hos vår kund blir du en del av ett litet men dedikerat team och ansvarar för hanteringen av bankens leasingavtal för fastigheter världen över.
Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat:
• Registrering av nya svenska avtal samt löpande uppdatering av befintliga, för att säkerställa att de alltid är aktuella.
• Hantering av inkommande hyresfakturor för svenska avtal och avstämning mot hyreskontrakt.
• Löpande kontakt med leverantörer.
• Deltagande i förvaltningen och utvecklingen av avtalssystemet Planon, bland annat genom tester av nya versioner vid systemuppgraderingar.
• Hantering av frågor relaterade till den globala standarden för leasingredovisning IFRS16, då registreringen av avtal påverkar bankens balansräkning och resultaträkning.
• Stöd till kollegor på banken i olika frågor rörande hyresavtal.
Kvalifikationer och erfarenhet:
• Du har både praktisk och juridisk erfarenhet av att arbeta med leasingavtal, helst för kommersiella fastigheter.
• Du är van vid att hantera ett stort inflöde av fakturor och säkerställer att de hanteras i tid och att debiteringar ligger i linje med aktuella avtalsvillkor.
• Du har erfarenhet av att arbeta i Excel.
• Du har erfarenhet av hyresavtalsadministration.
• Du är van vid att arbeta i hyresavtalssystem.
• Du har grundläggande förståelse för redovisning och IFRS-ramverket.
Vi söker dig som är noggrann, analytisk och uthållig, då du kommer att vara ansvarig för att samla in och hantera data relaterade till avtalen inom ditt ansvarsområde. Du behöver kunna arbeta mot uppsatta mål och deadlines för att säkerställa att leveranser sker i tid. Vidare ser vi att du är serviceinriktad och har goda kommunikationsfärdigheter, eftersom du kommer att ha kontakt med många olika intressenter, både inom och utanför banken.
Låter denna tjänst som något för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan!
Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Se till att namn och kontaktuppgifter finns med i ditt CV.
Tänk på detta innan du skickar in din ansökan (i enlighet med GDPR-lagstiftningen)
• Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, eller hälsorelaterad information.
Vi ser fram emot din ansökan!
.