Publicerad: 2025-05-23

Logotyp

Hyresadministratör till finansbolag!

Anställning

Heltid

Lönetyp

Fast månads- vecko- eller timlön

Bli en viktig del i hanteringen av globala leasingavtal hos en välkänd kund i finansbranschen.

Uppdraget erbjuder en bred roll där du både hanterar praktiska avtalsfrågor och bidrar i utvecklingen av interna system och processer. Du får också en viktig roll i kundens arbete med IFRS16, där dina insatser påverkar både balans- och resultaträkning. Här finns chansen att fördjupa din erfarenhet inom fastighetsadministration, samtidigt som du arbetar i en professionell miljö med höga krav på kvalitet och noggrannhet. Låter den här rollen som något för dig? Välkommen med din ansökan!

Ditt anställningserbjudande

Tjänsten är placerad hos kunden i Stockholm. Du blir del av ett mindre team som arbetar nära tillsammans med ett stort ansvar och tydlig påverkan. Uppdraget är konsultuppdrag med start 1/9 2025- 31/8- 2026. Möjlighet till hybridarbete två dagar i veckan finns.

Dina arbetsuppgifter

I den här rollen får du arbeta i ett litet och dedikerat team där du ansvarar för administrationen av leasingavtal för kommersiella fastigheter världen över.

Som hyresadministratör ansvarar du bland annat för att:

• Registrera nya svenska hyresavtal samt uppdatera befintliga.
• Hantera inkommande hyresfakturor och stämma av dessa mot avtal.
• Ha löpande kontakt med leverantörer och interna intressenter.
• Medverka i förvaltningen och utvecklingen av avtalssystemet Planon, inklusive testning vid systemuppgraderingar.
• Hantera frågor kopplade till leasingredovisning enligt IFRS16.
• Ge stöd till kollegor i frågor som rör hyresavtal.

Värt att veta

Du kommer att vara anställd som konsult via TNG och erbjuds en trygg anställning med kollektivavtal genom Unionen. Det innebär rättvis lön, försäkringar, tjänstepension, semester och friskvårdsbidrag. Vi erbjuder ett stimulerande uppdrag där du får möjlighet att utvecklas, bli en del av vårt engagerade konsultteam och få det stöd du behöver för att lyckas i rollen.

Våra förväntningar

Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta med leasing- eller hyresavtal, gärna kopplat till kommersiella fastigheter, och är van vid att hantera ett stort fakturaflöde där noggrannhet och avstämning mot avtal är avgörande. Du har goda kunskaper i Excel och det är meriterande om du har arbetat i hyresavtalssystem samt har förståelse för IFRS och redovisning. Som person är du noggrann, analytisk och uthållig. Du trivs med att arbeta mot deadlines och har en god kommunikativ förmåga, eftersom rollen innebär många kontaktytor internt och externt.

Intresserad?
Detta är ett bemanningsuppdrag vilket innebär att du kommer att bli anställd av oss på TNG och arbeta som konsult på plats hos uppdragsgivaren. TNG är specialister på kompetensbaserad och fördomsfri rekrytering, bemanning och interim. Vi ser fram emot att få din ansökan med CV eller LinkedIn-profil, och utan personligt brev, i vårt enkla ansökningsformulär. Notera att vi inte kan ta emot ansökningar via e-post, men att du alltid är välkommen att maila rekryteraren vid frågor. Efter inskickad ansökan kommer vi dels anonymisera dina personuppgifter, dels be dig att göra ett par rekryteringstester, innan vi gör en första bedömning. Givetvis får du mer information om varje steg när det är dags och så snart du skickat in din ansökan kan du följa den i realtid via vår hemsida. Observera att vi gör urval löpande och tjänsten kan därför tillsättas före sista ansökningsdatum. Varmt välkommen!
Ansök

Redo för nästa steg i karriären?

Hjälp mig hitta jobb

Rekommenderade jobb i Stockholm

Populära jobb i Stockholm