Publicerad: 2025-05-23
Hyresadministratör till storbank i Solna
Till ledande storbank med kontor i Arenastaden, Solna tillsätter SJR nu en Hyresadministratör till ett långt konsultuppdrag på 12 månader med start 1e september. I denna roll arbetar man enligt ett hybridupplägg där man abetar på plats på kundens kontor minst 3 dagar i veckan.
Om tjänsten
Som Hyresadministratör kommer du att ansvara för hanteringen av leasingavtal för fastigheter och stödja olika funktioner inom företaget. Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat:
Ansvarsområden
- Registrera nya svenska leasingavtal och uppdatera befintliga för att säkerställa korrekt och aktuell information.
- Hantera inkommande hyresfakturor och stämma av dessa mot hyreskontrakt. Du har löpande kontakt med leverantörer och ansvarar för att fakturor hanteras i tid och i enlighet med avtalsvillkor.
- Delta i förvaltningen och utvecklingen av avtalssystemet Planon, inklusive tester vid systemuppgraderingar.
- Hantera frågor kopplade till IFRS 16 – där leasingavtal påverkar bolagets balans- och resultaträkning.
- Ge stöd och rådgivning till interna kollegor i frågor som rör hyresavtal.
Lämplig bakgrund
För att lyckas i den här rollen ser vi att du har både praktisk och juridisk erfarenhet av leasingavtal, gärna inom kommersiella fastigheter. Du är van att hantera stora volymer fakturor och har goda kunskaper i Excel. Det är meriterande om du tidigare har arbetat med administration av hyresavtal, har erfarenhet av hyresavtalssystem och har en grundläggande förståelse för redovisning och IFRS-ramverket.
Personliga egenskaper
Som person är du noggrann, analytisk och har hög arbetskapacitet. Du arbetar självständigt och strukturerat och har förmåga att hålla deadlines. Eftersom rollen innebär många kontaktytor, både internt och externt, ser vi gärna att du är kommunikativ och har en god servicekänsla.
Ansökan
Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2025-06-22.
Varmt välkommen med din ansökan!
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.
#Bildlänk
https://media.sjr.se/wp-content/uploads/2023/12/konsult_shutterstock_1206996091-scaled.jpg
Om tjänsten
Som Hyresadministratör kommer du att ansvara för hanteringen av leasingavtal för fastigheter och stödja olika funktioner inom företaget. Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat:
Ansvarsområden
- Registrera nya svenska leasingavtal och uppdatera befintliga för att säkerställa korrekt och aktuell information.
- Hantera inkommande hyresfakturor och stämma av dessa mot hyreskontrakt. Du har löpande kontakt med leverantörer och ansvarar för att fakturor hanteras i tid och i enlighet med avtalsvillkor.
- Delta i förvaltningen och utvecklingen av avtalssystemet Planon, inklusive tester vid systemuppgraderingar.
- Hantera frågor kopplade till IFRS 16 – där leasingavtal påverkar bolagets balans- och resultaträkning.
- Ge stöd och rådgivning till interna kollegor i frågor som rör hyresavtal.
Lämplig bakgrund
För att lyckas i den här rollen ser vi att du har både praktisk och juridisk erfarenhet av leasingavtal, gärna inom kommersiella fastigheter. Du är van att hantera stora volymer fakturor och har goda kunskaper i Excel. Det är meriterande om du tidigare har arbetat med administration av hyresavtal, har erfarenhet av hyresavtalssystem och har en grundläggande förståelse för redovisning och IFRS-ramverket.
Personliga egenskaper
Som person är du noggrann, analytisk och har hög arbetskapacitet. Du arbetar självständigt och strukturerat och har förmåga att hålla deadlines. Eftersom rollen innebär många kontaktytor, både internt och externt, ser vi gärna att du är kommunikativ och har en god servicekänsla.
Ansökan
Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2025-06-22.
Varmt välkommen med din ansökan!
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.
#Bildlänk
https://media.sjr.se/wp-content/uploads/2023/12/konsult_shutterstock_1206996091-scaled.jpg