Publicerad: 2025-05-23

Kundtjänst på Anticimex – Sommarjobb för dig som gillar service 🐜
Sommarjobba hos Anticimex och gör skillnad i människors vardag! Vi söker en kommunikativ och serviceinriktad person där du hjälper kunder med allt från småkryp till skadedjursproblem. Det här är ett perfekt tillfälle att få värdefull erfarenhet inom service och administration. Start sker så snart som möjligt, så sök redan idag!
OM TJÄNSTEN
Vi söker en kundtjänstmedarbetare för sommarjobb hos kund Anticimex!
Anticimex är ett globalt företag som specialiserar sig på skadeförebyggande tjänster. Företaget hjälper både privatpersoner och företag att skydda sina byggnader och verksamheter genom att identifiera och åtgärda risker som fukt, skadedjur och bränder.
Du kommer att hantera fakturafrågor, mail och ärendehantering från både regionala och centrala enheter. Arbetsuppgifter inkluderar att guida kunder rätt, hantera inkommande samtal från både företag och privatpersoner samt uppdatera och rätta kunduppgifter. Du kommer också boka återbesök och följa upp ärenden. Rollen kräver att du är bekväm med telefon och dator som arbetsredskap.
Tjänsten är ett sommarjobb med start så snart som möjligt. Goda möjlighter att fortsätta jobba på deltid vid sidan av studierna.
Arbetstider: 08:00-16:30, Måndag - Fredag.
Du erbjuds
- Möjligheten att utvecklas inom kundrelationer och service
- Eventuell möjlighet att uppdraget blir förlängt
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Hantera löpande kundserviceuppgifter, inklusive fakturafrågor, e-post och ärendehantering både regionalt och centralt.
* Ge vägledning och support till kunder, både företagskunder och privatpersoner, via inkommande telefonsamtal.
* Uppdatera och rätta kunduppgifter samt hantera uppdrag.
* Planera och boka återbesök samt utföra uppdateringar och utsökningar av ärenden.
VI SÖKER DIG SOM
- Studerar på universitet eller högskola på minst 50 %
- Har tidigare erfarenhet av serviceyrken
- Trivs med telefon som arbetsverktyg
- Du har god systemvana och behärskar således MS Office-paketet
- Har mycket goda kunskaper i svensk och engelska i både tal och skrift
Det är meriterande om du har
- Tidigare erfarenhet av arbete inom kundtjänst eller fakturafrågor
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Kommunikativ
- Flexibel
- Problemlösande
- Relationsskapande
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
OM TJÄNSTEN
Vi söker en kundtjänstmedarbetare för sommarjobb hos kund Anticimex!
Anticimex är ett globalt företag som specialiserar sig på skadeförebyggande tjänster. Företaget hjälper både privatpersoner och företag att skydda sina byggnader och verksamheter genom att identifiera och åtgärda risker som fukt, skadedjur och bränder.
Du kommer att hantera fakturafrågor, mail och ärendehantering från både regionala och centrala enheter. Arbetsuppgifter inkluderar att guida kunder rätt, hantera inkommande samtal från både företag och privatpersoner samt uppdatera och rätta kunduppgifter. Du kommer också boka återbesök och följa upp ärenden. Rollen kräver att du är bekväm med telefon och dator som arbetsredskap.
Tjänsten är ett sommarjobb med start så snart som möjligt. Goda möjlighter att fortsätta jobba på deltid vid sidan av studierna.
Arbetstider: 08:00-16:30, Måndag - Fredag.
Du erbjuds
- Möjligheten att utvecklas inom kundrelationer och service
- Eventuell möjlighet att uppdraget blir förlängt
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Hantera löpande kundserviceuppgifter, inklusive fakturafrågor, e-post och ärendehantering både regionalt och centralt.
* Ge vägledning och support till kunder, både företagskunder och privatpersoner, via inkommande telefonsamtal.
* Uppdatera och rätta kunduppgifter samt hantera uppdrag.
* Planera och boka återbesök samt utföra uppdateringar och utsökningar av ärenden.
VI SÖKER DIG SOM
- Studerar på universitet eller högskola på minst 50 %
- Har tidigare erfarenhet av serviceyrken
- Trivs med telefon som arbetsverktyg
- Du har god systemvana och behärskar således MS Office-paketet
- Har mycket goda kunskaper i svensk och engelska i både tal och skrift
Det är meriterande om du har
- Tidigare erfarenhet av arbete inom kundtjänst eller fakturafrågor
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Kommunikativ
- Flexibel
- Problemlösande
- Relationsskapande
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.