Publicerad: 2025-05-23

Operationell administratör till Logitjänst Forenom AB

Anställning

Heltid

Lönetyp

Fast månads- vecko- eller timlön

Är du strukturerad, analytisk och vill arbeta nära verksamheten? Forenom söker en operationell administratör till Stockholm North Logitjänst Forenom AB är en del av Forenom Group, Nordens ledande aktör inom företagsboende. Med över 20 års erfarenhet och en portfölj på fler än 8 000 lägenheter erbjuder bolaget trygga, flexibla och kostnadseffektiva boendelösningar för företag med medarbetare på resande fot. Verksamheten är etablerad i både storstäder och mindre orter och kännetecknas av ett starkt fokus på kvalitet, service och tillgänglighet. Målet är att göra det enkelt för gäster att känna sig hemma – även långt bort från det egna hemmet.

Här gör du skillnad bakom kulisserna

Som operationell administratör  har du ett övergripande ansvar för den ekonomiska uppföljningen inom det geografiska området Stockholm North. Du arbetar nära både Supervisor och Area Manager för att säkerställa att operatiolla verksamheten är kostnadseffektiv och följer budget.

Rollen är perfekt för dig som har en ekonomisk ådra, gillar struktur och trivs med att arbeta nära verksamheten. Du är noggrann och självgående och trivs med att arbeta i ett högt tempo där du får möjlighet att påverka och bidra till förbättringar.

Dina arbetsuppgifter

Du kommer bland annat att:

  • Följa upp driftskostnader och analysera dessa i relation till budget och forecast
  • Utföra kontering och fakturahantering
  • Identifiera kostnadsbesparingar och föreslå förbättringar i inköpsrutiner
  • Ansvara för korrekt fakturaflöde, både internt och externt
  • Hantera extradebiteringar till gäster vid tillkommande kostnader
  • Arbeta med ekonomisk rapportering och uppföljning av nyckeltal kopplat till  serviceproduktion        
  • Beställa material till lagret i samråd med Supervisor och följa leverantörsavtal

Rätt profil för rollen För att lyckas i rollen krävs en strukturerad och självgående person med förmåga att arbeta både självständigt och i nära samverkan med andra. Tidigare erfarenhet av ekonomiadministrativa uppgifter är viktigt, gärna från en serviceintensiv verksamhet som hotell, fastighet eller facility management.

Rollen ställer krav på ett naturligt sinne för ordning och detaljer, trygghet i att arbeta med siffror samt en stark motivation att vara nära den operativa verksamheten. Ett analytiskt förhållningssätt kombineras med ett professionellt och prestigelöst bemötande gentemot både kollegor och externa kontakter.

Erfarenhet av att arbeta i ekonomisystem är ett krav, och det är meriterande om du har arbetat i Palette. Även vana vid att följa upp kostnader mot budget ses som en viktig del av kompetensprofilen. Tjänsten passar den som trivs i ett högt tempo – men som samtidigt har fokus på struktur, ansvar och kvalitet i varje detalj.

Övrig information

Anställningen sker via Carotte Staff, ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med inriktning mot servicebranschen. Uppdraget är förlagt hos Logitjänst Forenom AB och inleds som en uthyrning med en provanställning på 6 månader. Efter avslutat uppdrag finns möjlighet till övertag och anställning direkt hos Forenom.

Tjänst: Heltid, 40 timmar/vecka Placering: Stockholm Alvik Tillträde: Omgående Välkommen med din ansökan Ansökningar hanteras löpande så skicka in din ansökan redan idag. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare!

Ansök

Redo för nästa steg i karriären?

Hjälp mig hitta jobb

Rekommenderade jobb i Stockholm

Populära jobb i Stockholm