Publicerad: 2025-05-23
Hyresadministratör
Din nya roll
Vill du bli en nyckelperson i ett globalt bolag där du får kombinera din administrativa förmåga med insikter i redovisning och avtal? Då kan du vara den vi söker!
Som hyresadministratör hos vår kund kliver du in i ett litet men dedikerat team inom Group Real Estate och får en central roll i att hantera och följa upp deras leasingavtal för kontorslokaler världen över. Du arbetar nära både interna verksamheter och externa hyresvärdar, och säkerställer att alla avtal är uppdaterade, korrekta och i linje med både interna processer och externa regelverk (såsom IFRS 16).
Observera att detta uppdrag riktar sig till dig som har erfarenhet från hyresgästsidan, alltså från företag eller organisationer som hyr lokaler – inte från uthyrande verksamheter som t.ex. fastighetsägare, förvaltare eller kommersiella uthyrare.Exempel på arbetsuppgifter:
- Registrering av nya hyresavtal i avtals- och fastighetssystemet Planon samt löpande uppdateringar av befintliga avtal
- Hantering och avstämning av hyresfakturor mot avtal
- Kontakt med hyresvärdar/leverantörer vid frågor kring avtal och fakturering
- Deltagande i systemtester och förbättringsarbete inom Planon
- Avstämningar och registrering enligt IFRS 16, med påverkan på kundens balans- och resultaträkning
- Stöd till interna kollegor i frågor som rör lokaler, hyresvillkor och fakturahantering
- Ha 1-3 års praktisk erfarenhet av hyresadministration från ett företag, myndighet eller organisation som själv hyr lokaler
- Ha god kännedom om hur hyresavtal fungerar – både juridiskt och ekonomiskt
- Vara van vid att hantera ett större inflöde av fakturor och har koll på hur de ska stämmas av mot avtal
- Ha goda kunskaper i Excel
- Vara flytande i svenska, i såväl tal som skrift
- Erfarenhet av hyresavtalssystem (t.ex. Planon) är meriterande
- Grundläggande förståelse för redovisning och IFRS 16 är meriterande
Vi söker dig som är noggrann, analytisk och uthållig, då du kommer att vara ansvarig för att samla in och hantera data relaterade till avtalen inom ditt ansvarsområde. Du behöver kunna arbeta mot uppsatta mål och deadlines för att säkerställa att leveranser sker i tid. Vidare ser vi att du är serviceinriktad och har goda kommunikationsfärdigheter, eftersom du kommer att ha kontakt med många olika intressenter, både internt och externt.
Välkommen med din ansökanAnställningens omfattning: 100% Anställningsform: Tidsbegränsad anställning Lön: Enligt överenskommelse Start: 2025-09-01 Slut: 2026-08-31, med möjlighet till förlängning Flexibilitet: kunden har en policy om 3 dagar på plats samt 2 dagar hemma. Dock för denna roll förväntas du jobba 100% på plats under din upplärningsperiod. Utvalda förmåner: Kollektivavtal, Friskvårdsbidrag, Benifex med mera Övrig information: Registerutdrag kommer göras I din ansökan: säkerställ att det tydligt framgår att du är kvalificerad utefter kundens önskade kvalifikationer
Bra att känna till!Vi går igenom ansökningarna löpande. Då processerna i konsultvärlden ofta går snabbt kan tjänsten tillsättas innan sista ansökningsdatum – vänta därför inte med att skicka in din ansökan!
Du behöver inte skriva ett personligt brev utan i stället ber vi dig svara på urvalsfrågorna i samband med ansökan.
Företagspresentation Vår kund hittar ni inom bank- och finanssektorn där de har verkat i över 100 år. Här drivs och vägleds en av ett entreprenöriellt tänkande och innovatia idéer. De beskriver sig själva som ett IT-bolag med banklicens. Huvudkontoret finns i Stockholm.