Publicerad: 2025-05-26

Content Creator/Social Media Manager till konsultuppdrag i Stockholm
Beskrivning
Är du en driven och mångsidig kreatör med passion för både visuellt innehåll och sociala medier? Nu söker vi en Content Creator/Social Media Manager till ett konsultuppdrag i Stockholm.
Här får du arbeta med både contentproduktion och redaktörskap för sociala kanaler i nära samarbete med kommunikations- och ledningsteam.
Detta är ett uppdrag med 50 % fokus på contentproduktion och 50 % på sociala medier – perfekt för dig som trivs i ett högt tempo och gillar att arbeta både strategiskt och operativt.
Arbetsuppgifter
Skapa innehåll till presentationer (PPT)
Filma, fotografera och redigera korta filmer
Producera enklare grafik, formge material och skriva texter på svenska och engelska
Ta pressbilder och visuellt innehåll för olika kanaler
Ansvara för och skapa organiskt innehåll till sociala medier (Facebook, Instagram och delvis LinkedIn)
Leda den sociala medieredaktionen och delta i kreativa och strategiska kommunikationsmöten
Samarbeta med kommunikationschef, internkommunikation, pressansvariga, inhousebyrå och ledningsgrupp.
Kvalifikationer
Dokumenterad erfarenhet av contentproduktion (film, foto, text, presentationer)
Mycket goda kunskaper i Adobe Creative Suite
Vana att hantera systemkamera
Mycket goda kunskaper i Officepaketet, särskilt PowerPoint
Mycket goda kunskaper i att skriva och kommunicera på svenska och engelska
Erfarenhet av att arbeta med sociala medier i ett kommersiellt sammanhang riktat mot konsumenter
Meriterande:
Erfarenhet av att arbeta i eller nära kommunikationsavdelning eller inhousebyrå
Erfarenhet av att leda redaktionellt arbete eller samordna kreativa team
Villkor
Detta är ett konsultuppdrag där du blir anställd av oss och hyrs ut till kund under uppdragstiden.
Uppdraget omfattar heltid enligt specificerad tidsperiod på plats i Stockholm, med möjlighet till 25 % distansarbete.
Uppdragsperiod: 1 september 2025 – 31 december 2025
Vi arbetar löpande med att presentera kandidater, så vänta inte med din ansökan!
Det är viktigt att ditt CV tydligt visar hur du uppfyller ovanstående skall-krav.
Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega, Tech Sverige samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer.
Är du en driven och mångsidig kreatör med passion för både visuellt innehåll och sociala medier? Nu söker vi en Content Creator/Social Media Manager till ett konsultuppdrag i Stockholm.
Här får du arbeta med både contentproduktion och redaktörskap för sociala kanaler i nära samarbete med kommunikations- och ledningsteam.
Detta är ett uppdrag med 50 % fokus på contentproduktion och 50 % på sociala medier – perfekt för dig som trivs i ett högt tempo och gillar att arbeta både strategiskt och operativt.
Arbetsuppgifter
Skapa innehåll till presentationer (PPT)
Filma, fotografera och redigera korta filmer
Producera enklare grafik, formge material och skriva texter på svenska och engelska
Ta pressbilder och visuellt innehåll för olika kanaler
Ansvara för och skapa organiskt innehåll till sociala medier (Facebook, Instagram och delvis LinkedIn)
Leda den sociala medieredaktionen och delta i kreativa och strategiska kommunikationsmöten
Samarbeta med kommunikationschef, internkommunikation, pressansvariga, inhousebyrå och ledningsgrupp.
Kvalifikationer
Dokumenterad erfarenhet av contentproduktion (film, foto, text, presentationer)
Mycket goda kunskaper i Adobe Creative Suite
Vana att hantera systemkamera
Mycket goda kunskaper i Officepaketet, särskilt PowerPoint
Mycket goda kunskaper i att skriva och kommunicera på svenska och engelska
Erfarenhet av att arbeta med sociala medier i ett kommersiellt sammanhang riktat mot konsumenter
Meriterande:
Erfarenhet av att arbeta i eller nära kommunikationsavdelning eller inhousebyrå
Erfarenhet av att leda redaktionellt arbete eller samordna kreativa team
Villkor
Detta är ett konsultuppdrag där du blir anställd av oss och hyrs ut till kund under uppdragstiden.
Uppdraget omfattar heltid enligt specificerad tidsperiod på plats i Stockholm, med möjlighet till 25 % distansarbete.
Uppdragsperiod: 1 september 2025 – 31 december 2025
Vi arbetar löpande med att presentera kandidater, så vänta inte med din ansökan!
Det är viktigt att ditt CV tydligt visar hur du uppfyller ovanstående skall-krav.
Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega, Tech Sverige samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer.