Publicerad: 2025-05-26

Helpdeskmedarbetare | Lernia | Solna
På Coor möter vi varandra med nyfikenhet och är stöttande. Hos oss jobbar människor med olika personlighet, bakgrund och talang tillsammans. Vi blir starkare, har roligare och ger mer värde till våra kunder när vi blir inkluderade och litade på. Vi ser det varje dag.
Vårt gemensamma uppdrag är att skapa de bästa arbetsmiljöerna i Norden – smarta, hållbara och fulla av glädje, för våra kunder och oss själva. Vårt sätt att lyckas med det och de komplexa utmaningar vi står inför varje dag är att ha ambition att se längre än våra konkreta arbetsuppgifter. Det är antagligen därför vi är ett av Nordens ledande företag inom Facility Management.
Nu söker vi en lösningsorienterad och serviceinriktad person till vår kund i Solna! Är det du?
Trivs du bäst när det är lugnt runt dig – men gillar när det händer mycket i skärmen? Har du skinn på näsan, gillar problemlösning och kan tänka dig att arbeta natt? Då är det här jobbet för dig! Vi söker dig som vill ta ansvar, gillar struktur och gärna har ett tekniskt intresse.
Välkommen med din ansökan redan idag!
Om tjänsten
I rollen som helpdeskmedarbetare på nattskift arbetar du i ett servicecenter där du tar emot och hanterar ärenden kopplade till servicetjänster på Karolinska Universitetssjukhuset i Solna. Det kan handla om allt från felanmälningar till bokningar och frågor från verksamheten.
Du kommer att arbeta självständigt under natten men tillhöra ett större team, och få din upplärning på dagtid tillsammans med dina framtida kollegor. Arbetet passar dig som är trygg i dig själv, lösningsfokuserad och van att hantera stressiga situationer med lugn och struktur.
Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar:
• Ta emot och registrera ärenden i ärendehanteringssystemet
• Klassificera och planera inkommande felanmälningar och beställningar
• Hantera akuta ärenden och följa upp tills de är avslutade
• Kommunicera med interna användare och andra stödfunktioner
• Aktivt bidra till förbättringsarbete och utveckling av arbetssätt
Kort information om tjänsten:
Plats: Solna, Stockholm
Arbetstid: Natt (kl. 19:00–07:00), både vardagar och helger. Cirka 3 dagpass ingår i schemaperioden för gemensam arbetstid och upplärning.
Anställningsform: Tillsvidare via provanställning (6 månader)
Omfattning: Heltid
Startdatum: Enligt överenskommelse
Om dig
För att trivas i den här rollen bör du:
• Vara strukturerad och stresstålig
• Ha god datorvana och tekniskt intresse – kanske har du en bakgrund som gamer
• Vara trygg i att arbeta ensam och ta eget ansvar under natten
• Vara bekväm med att kommunicera på svenska och engelska, både muntligt och skriftligt
• Ha skinn på näsan – det här är en roll för dig som vågar ta plats och gillar att lösa problem
Meriterande:
• Erfarenhet från kundsupport, serviceyrken eller liknande
• Tidigare arbete i ärendehanteringssystem
• Intresse för teknik, IT eller digitala miljöer
Som en av oss
Som anställd bemanningskonsult hos oss får du alltid marknadsmässig lön, semesterersättning, pensionsavsättning och trygghet via kollektivavtal. Du får tillgång till friskvårdsbidrag, företagshälsovård och en dedikerad konsultchef som följer dig genom uppdraget.
Om Lernia
Lernia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag. Vi samarbetar med några av landets mest attraktiva arbetsgivare och hjälper dig att utvecklas i din karriär – både på kort och lång sikt.
Hur du söker tjänsten
För att söka tjänsten, scrolla ner till ansökningsformuläret nedan. Urval och intervjuer sker löpande – vänta inte med din ansökan!
Välkommen med din ansökan – vi ser fram emot att höra från dig!
Vårt gemensamma uppdrag är att skapa de bästa arbetsmiljöerna i Norden – smarta, hållbara och fulla av glädje, för våra kunder och oss själva. Vårt sätt att lyckas med det och de komplexa utmaningar vi står inför varje dag är att ha ambition att se längre än våra konkreta arbetsuppgifter. Det är antagligen därför vi är ett av Nordens ledande företag inom Facility Management.
Nu söker vi en lösningsorienterad och serviceinriktad person till vår kund i Solna! Är det du?
Trivs du bäst när det är lugnt runt dig – men gillar när det händer mycket i skärmen? Har du skinn på näsan, gillar problemlösning och kan tänka dig att arbeta natt? Då är det här jobbet för dig! Vi söker dig som vill ta ansvar, gillar struktur och gärna har ett tekniskt intresse.
Välkommen med din ansökan redan idag!
Om tjänsten
I rollen som helpdeskmedarbetare på nattskift arbetar du i ett servicecenter där du tar emot och hanterar ärenden kopplade till servicetjänster på Karolinska Universitetssjukhuset i Solna. Det kan handla om allt från felanmälningar till bokningar och frågor från verksamheten.
Du kommer att arbeta självständigt under natten men tillhöra ett större team, och få din upplärning på dagtid tillsammans med dina framtida kollegor. Arbetet passar dig som är trygg i dig själv, lösningsfokuserad och van att hantera stressiga situationer med lugn och struktur.
Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar:
• Ta emot och registrera ärenden i ärendehanteringssystemet
• Klassificera och planera inkommande felanmälningar och beställningar
• Hantera akuta ärenden och följa upp tills de är avslutade
• Kommunicera med interna användare och andra stödfunktioner
• Aktivt bidra till förbättringsarbete och utveckling av arbetssätt
Kort information om tjänsten:
Plats: Solna, Stockholm
Arbetstid: Natt (kl. 19:00–07:00), både vardagar och helger. Cirka 3 dagpass ingår i schemaperioden för gemensam arbetstid och upplärning.
Anställningsform: Tillsvidare via provanställning (6 månader)
Omfattning: Heltid
Startdatum: Enligt överenskommelse
Om dig
För att trivas i den här rollen bör du:
• Vara strukturerad och stresstålig
• Ha god datorvana och tekniskt intresse – kanske har du en bakgrund som gamer
• Vara trygg i att arbeta ensam och ta eget ansvar under natten
• Vara bekväm med att kommunicera på svenska och engelska, både muntligt och skriftligt
• Ha skinn på näsan – det här är en roll för dig som vågar ta plats och gillar att lösa problem
Meriterande:
• Erfarenhet från kundsupport, serviceyrken eller liknande
• Tidigare arbete i ärendehanteringssystem
• Intresse för teknik, IT eller digitala miljöer
Som en av oss
Som anställd bemanningskonsult hos oss får du alltid marknadsmässig lön, semesterersättning, pensionsavsättning och trygghet via kollektivavtal. Du får tillgång till friskvårdsbidrag, företagshälsovård och en dedikerad konsultchef som följer dig genom uppdraget.
Om Lernia
Lernia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag. Vi samarbetar med några av landets mest attraktiva arbetsgivare och hjälper dig att utvecklas i din karriär – både på kort och lång sikt.
Hur du söker tjänsten
För att söka tjänsten, scrolla ner till ansökningsformuläret nedan. Urval och intervjuer sker löpande – vänta inte med din ansökan!
Välkommen med din ansökan – vi ser fram emot att höra från dig!