Publicerad: 2025-05-28

Logotyp

Fastighetsförvaltare till Helsingborg

Adress

Helsingborg

Anställning

Heltid

Lönetyp

Fast månads- vecko- eller timlön

KlaraBo är ett fastighetsbolag som förvärvar, äger, förvaltar och uppför hyresbostäder. Företaget grundades 2017 och agerar över hela landet. KlaraBo är en långsiktig fastighetsägare som tillsammans med 74 medarbetare förvaltar ca 7400 lägenheter i hela landet. Företaget är noterat på Nasdaq Stockholm.

Vi söker nu en Förvaltare till Helsingborg

Vi söker nu en erfaren Förvaltare till Helsingborg! Vi erbjuder ett varierande jobb med stora möjligheter att påverka, och du blir en del av vårt team i Område Syd.

Ditt övergripande ansvar blir att ta hand om vårt lokala fastighetsbestånd ur ett förvaltarperspektiv. Du leder, fördelar och utvecklar det dagliga arbetet med drift och underhåll enligt KlaraBos förvaltningsmodell. Förvaltningsmodellen innebär att arbeta med förbättringar av bostadsområdena och att förbättra fastighetens driftsnetto genom aktiva åtgärder som bidrar till ökade intäkter och sänkta kostnader.

Som förvaltare ställs höga krav på att vara en god ledare och förebild, att vara proaktiv och initiativrik för att uppnå bästa möjliga resultat.

Rollen har personalansvar för tre medarbetare (fastighetstekniker) och kommer att vara placerad i Fredriksdal, Helsingborg. Området omfattar följande orter: Helsingborg, Bjuv, Svalöv, Höganäs och Höör.

Vad innebär jobbet?

Ansvara för resultat i fastigheterna enligt fastställd budget

Löpande förvaltning och skötselkvaliteten i fastighetsbeståndet

Upprätta underhållsplaner och ansvara för planerat underhåll enligt förutbestämd plan/budget

Upphandla, driva och genomföra ROT-projekt enligt förutbestämd plan/budget

Kontakt med myndigheter samt egenkontroll

Optimera fastigheternas värme, ventilation och andra tekniska system

Optimera energianvändning

Optimera processen för och följa upp resultatet av felanmälningar

Förhandla och upphandla driftavtal samt beställa åtgärder av entreprenörer

Planera och genomföra inköp samt kontakt och avtal med leverantörer

Administration, tex fakturahantering, tidrapportering mm, i diverse supportsystem

Medverka vid framtagning av budget

Medverka vid planering och genomförande av investeringar

Vem är du?

Du har eftergymnasial utbildning inom fastighetsförvaltning eller motsvarande. Du bör ha minst 5 års arbetslivserfarenhet inom fastighetsförvaltning av bostäder, gärna med inriktning på teknisk förvaltning. Erfarenhet av VVS och installationer är meriterande.

Du har god erfarenhet av personalledning, inkl arbetsmiljöansvar, medarbetarsamtal, skyddsronder mm, samt har mycket goda systemkunskaper. Erfarenhet av att driva projekt är meriterande. Du är proaktiv och självgående, och bidrar till en god arbetsmiljö och en trevlig stämning på arbetsplatsen.

Sök tjänsten

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid (provanställning 6 månader). Du rapporterar till Evert Rydell, Områdeschef. Läs mer om KlaraBo på vår hemsida www.klarabo.se

Skicka din ansökan till jobb.syd@klarabo.se gärna redan idag, dock senast den 30 juni 2025. Urval sker löpande. Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök via e-post till jobb.syd@klarabo.se

Redo för nästa steg i karriären?

Hjälp mig hitta jobb

Rekommenderade jobb i Helsingborg

Populära jobb i Helsingborg