Publicerad: 2025-06-02

Säljkoordinator till internationell kund i Göteborg
För kunds räkning söker vi en erfaren och driven säljkoordinator. Du kommer arbeta i en bred roll med stor variation inom säljsupport, order, leverans och fakturering.
Vår kund grundades i början av 1900-talet och är verksamma inom internationell handel med papper och pappersmassa. Företaget har sitt huvudkontor i Göteborg och är verksamma över hela världen, med särskilt fokus på försäljning i Asien, Afrika, Latinamerika och Mellanöstern.
Om tjänsten Backoffice-teamet är en central del av vår kunds verksamhet. I rollen som säljkoordinator ansvarar du för hela processen från order till fakturering. Det innebär att du har kontakt med kunder, leverantörer, speditörer och banker. Du ansvarar för all dokumentation och administration kopplad till kundernas ordrar och säkerställer att allt hanteras noggrant och i tid.
Vi söker dig som:
- Är kommunikativ, noggrann och strukturerad
- Arbetar proaktivt, är lösningsorienterad och har ett starkt servicetänk
- Trivs i en miljö där arbetsbelastningen tidvis kan vara hög
Vi ser gärna att du har:
- Tidigare erfarenhet från massa- och pappersindustrin alternativt inom sjöfart eller spedition och/eller Trade Finance.
- Erfarenhet av kundservice och administration
- Goda kunskaper i Microsoft Office-paketet
- Mycket goda kunskaper i både svenska och engelska
- Det är meriterande om du behärskar spanska, franska eller arabiska i tal och skrift.
Vad erbjuder vi?
Vår kund erbjuder en konkurrenskraftig lön baserat på erfarenhet samt ett attraktivt förmånspaket.
- Start: Omgående
- Tjänsten är en direktrekrytering och du kommer att bli anställd hos vår kund.
Andara Group ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, vänligen kontakta vår Konsultchef på ellinore.pereira@andaragroup.se.
Varmt välkommen med din ansökan!