Publicerad: 2025-06-03

Logotyp

Soros Consulting söker interim enhetschef

Adress

Stockholm

Anställning

Heltid

Lönetyp

Fast månads- vecko- eller timlön

Soros Consulting söker en erfaren interim enhetschef till en spännande och viktig roll inom en tekniskt avancerad verksamhet.

Om uppdraget

I uppdraget ingår att stödja sektionschef med introduktion av ny enhetschef. Du ansvarar för att introducera ny enhetschef i strategier, processer och praktiska frågor som kalender, IT-stöd, medlemskap i projekt och styrgrupper, samt ser till att medarbetarna får det stöd de behöver under övergångsperioden.

Efter introduktionsfasen kliver du in som tillförordnad enhetschef under en föräldraledighet. Du leder enheten, ansvarar för personal, budget, prognoser och verksamhetens utveckling.

Du leder och driver initiativ inom divisionens ansvarsområden, till exempel processutveckling och överlämningar, samt deltar i aktuella initiativ.

Omfattningen beräknas initialt vara cirka 40 procent under introduktionsfasen och öka till cirka 80 procent när introduktionsstödet minskar.

Ansvarsområden


Stödja och avlasta sektionschef i introduktion av ny enhetschef

Ansvara för personal, budget, resultat och utveckling inom enhetens ansvarsområden

Leda och driva verksamhetsuppdrag inom teknisk anläggningsdokumentation och anläggningsinformation

Hantera resurser, uppföljning, rapportering och delta i strategiskt arbete


Kravprofil


Minst 8 års erfarenhet som chef med personal- och budgetansvar de senaste 10 åren

Minst 2 års erfarenhet som chef inom teknisk dokumentation, förvaltning av anläggningsinformation och teknisk dokumentation i större myndighet de senaste 5 åren

Minst 2 års erfarenhet av projektledning inom infrastrukturprojekt, inklusive projekthantering, riskhantering och teknisk dokumentation de senaste 5 åren

Minst 10 års erfarenhet av ledande roller

Minst 1 års erfarenhet av arbete i ärendehanteringssystemet Service Now


Meriterande


Minst 1 års erfarenhet som chefsstöd

Minst 3 års erfarenhet av strategiarbete på större myndighet

Minst 2 års erfarenhet av processledning inom teknisk anläggningsdokumentation och information

Minst 1 års erfarenhet av att leda implementationsarbete i ärendehanteringssystem de senaste två åren


Personliga egenskaper

För att lyckas i rollen ser vi att du är en samarbetsorienterad, kommunikativ och initiativtagande person som är flexibel, tydlig och självgående. Du är strukturerad, lösningsorienterad och har god administrativ förmåga.

Omfattning

Initialt cirka 40 procent, ökar till cirka 80 procent.

Plats

Hybrid – främst på plats, viss möjlighet till distans.



Ansök

Redo för nästa steg i karriären?

Hjälp mig hitta jobb

Rekommenderade jobb i Stockholm

Populära jobb i Stockholm