Publicerad: 2025-06-03

Operativ produktägare
Åt vår kund söker vi en Operativ produktägare
Uppdragsbeskrivning
Vi söker en Operativ Produktägare (PO) till ett samhällsviktigt uppdrag! Vill du bidra i kampen mot penningtvätt och finansiering av terrorism? Då är det här rätt roll för dig.
Mekanismen är en teknisk plattform som ger anslutna myndigheter tillgång till uppgifter om innehavare av konton och värdefack hos finansiella företag (konto- och värdefackssystem). Kunden ansvarar för Mekanismen som är ett viktigt system i Sveriges arbete mot penningtvätt och finansiering av terrorism.
Som PO i leveransen Mekanismen kommer du att:
- Inta en central roll för ansvar att utveckla och förvalta Mekanismen i nära samarbete med övriga roller inom projektet verksamhet/kunder, IT och andra intressenter.
- Ansvara för att förstå verksamhet/kundernas behov, och att kunna prioritera dessa för sitt utvecklingsteam för hela systemets livscykel, dvs från implementation och drift till förvaltning och avveckling.
- Tillsammans med verksamhet och kravanalytiker agera bro mellan teknik och verksamhet, där du har förmågan att förstå och kommunicera på ett pedagogiskt enkelt sätt i både skrift och tal.
- Bidra med din tekniska förståelse och erfarenheter för att hjälpa teamen att bygga robusta och hållbara lösningar över tid som möter lagförändringar .
Kundens it-avdelning arbetar aktivt för att främja en inkluderande arbetsplats som präglas av jämställdhet och mångfald där alla medarbetare får lika möjligheter att bidra och utvecklas.
Obligatoriska krav
- Minst 4 års arbetslivs erfarenhet av en produktägarroll
- Minst 4 års arbetslivserfarenhet av att arbeta med agila metoder i en ledande roll
- Minst 4 års arbetslivserfarenhet av team-ledning
- Kunskap om SAFe
- Mycket god förmåga att kommunicera på svenska i både tal och skrift.
Meriterande
- Certifiering av någon SAFe Roll
- Kunskaper om kundens tekniska miljö
Din ansökan
Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning.
Om oss
Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.