Publicerad: 2025-06-04

Uthyrare/receptionist till LekebergsBostäder
Om arbetsplatsen
LekebergsBostäder har ett flertal fastigheter i Lekebergs kommun som inrymmer ca 430 lägenheter och Lekebergs Kommunfastigheter har verksamhetslokaler om ca 43 000 kvm. Arbetsplatsen är placerad i centrala Fjugesta.
Vill du vara med och bidra till trygga och trivsamma bostäder för Lekebergs invånare? Vi på LekebergsBostäder söker nu en uthyrare/receptionist som med stort engagemang vill bli en del av vårt kundnära team. Vi är ett positivt team på 11 medarbetare som har en god gemenskap.
Vi erbjuder dig:
- en trygg anställning i ett kommunalt bostadsbolag med samhällsnyttigt uppdrag
- ett omväxlande och utvecklande arbete i ett engagerat och sammansvetsat team
- goda möjligheter att påverka och förbättra våra processer och kundrelationer
- goda möjligheter till kompetensutveckling.
Arbetsuppgifter
Som uthyrare/receptionist hos oss har du en nyckelroll i mötet med våra hyresgäster och i det dagliga arbetet på vårt kontor. Du blir vårt ansikte utåt och hjälper både nya och befintliga kunder med frågor kring boende, uthyrning och service.
Rollen som uthyrare innebär att man har många bollar i luften och trivs med ett omväxlande arbetssätt med fokus på att uppnå en effektiv uthyrningsprocess samt säkerställa nöjda hyresgäster.
I dina arbetsuppgifter ingår att:
- vara en del av vårt kundservice- och uthyrningsteam och bidra till ständig utveckling
- bemanna receptionen samt svara på inkommande ärenden via telefon och e-post
- utföra löpande administration och registrering i våra system
- ta emot och hantera intresseanmälningar och hyresavtal
- visa lägenheter för potentiella hyresgäster
- ge stöd till hyresgäster i frågor kring inflyttning, avflyttning och kontrakt
- vara ansvarig för avflytt och städbesiktning
- stötta kollegor inom kundservice och uthyrning
- hantera inkassoärenden/skuldhantering
- hantera post och nyckeladministration
Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
- erfarenhet inom uthyrning och receptionsarbete på bostadsbolag
- god datorvana
- god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
- B-körkort och kan/får köra bil
Vi ser det som meriterande om du har:
- kunskap inom hyresjuridik
- erfarenhet av receptionsarbete
- kunskap om hur en offentlig verksamhet fungerar.
Du är en person som trivs i en serviceinriktad roll med varierade arbetsuppgifter och gillar att möta människor. Vidare är du ansvarsfull, självgående och lösningsfokuserad. Du har en har god administrativ förmåga och kan strukturera ditt arbete. Du trivs med att använda digitala verktyg i arbetet och tycker det är roligt att lära dig nya system. Vi förutsätter att du trivs med att arbeta i ett mindre team där alla hjälps åt och delar med sig av sina erfarenheter så att vi kan utvecklas tillsammans.
Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet i den här rekryteringen. Intervjuer kommer ske löpande under ansökningstiden, tillträde enligt överenskommelse.
Varmt välkommen med din ansökan!
Ansök via e-post till lebo@lekeberg.se