Publicerad: 2025-06-05

Operativ Inköpare till Mälartåg – Bli en nyckelspelare i Gredby Depån!
Om tjänsten Vi söker nu en Operativ inköpare till vår verksamhet i Gredby depån i Eskilstuna. I rollen blir du en viktig del av verksamheten och du kommer att ha en ledande roll i att förfina och utveckla våra inköp av framför allt komponenter och förbrukningsmaterial till tågen. Du har ett nära samarbete med alla kollegor i den lokala organisationen för att säkerställa leveranser, men också med kollegor från vår centrala och strategiska inköpsavdelning som sitter i Bromma.
En viktig del i ditt uppdrag blir att optimera och planera flödet av leveranser till lagret och vidare ut till produktionen. Du ansvarar för inköpsavrop och dialog med våra leverantörer.Du bidrar också med support till verksamheten vid specialinköp och ansvarar för att nå en hög grad av standardiserade och kostnadseffektiva inköp. Hos oss blir du en del av ett engagerat team i ett företag som satsar på framtiden – både din och kollektivtrafikens.
Arbetsuppgifter
- Löpande sköta om inköpen till förråd / verkstad
- Ta emot och administrera beställningar av komponenter och förnödenheter till förråd / verkstad och tåg
- Attestera och administrera inköp som görs via vårt inköps- och faktureringssystem
- Jobba aktivt med att säkra rätt leverantörer och sortiment i samverkan med Transdevs inköpsorganisation och den lokala verksamheten i Gredby
- Följa upp alla inköpsordrar och säkerställa att dessa genomförs och avslutas på korrekt sätt
- Övervaka och proaktivt arbeta för att identifiera och avhjälpa eventuella leveransproblem samt kontinuerligt uppdatera övriga funktioner om eventuella framtida materialbrister
- Aktivt delta på daglig basis i att lösa eventuella identifierade materialbrister
- Hantera specialinköp
- Support till organisationen vid inköpsfrågor
- Delta i forum som rör operativt inköp
Kvalifikationer Vi söker dig som har erfarenhet av att jobba med framförallt tekniska inköp på en operativ nivå. En lämplig bakgrund är inom inköp och/eller logistik på varv, transport eller industri. Det är viktigt att du är självständig, ansvarstagande och har ett starkt sinne för ordning och reda. Du arbetar obehindrat med datorer och har lätt för att ta till dig nya typer av systemlösningar och gillar att implementera ny teknik.
Då arbetet innebär mycket kontakt med leverantörer och interna medarbetare, sätter vi stort värde på sociala förmågor. Du kommunicerar obehindrat i tal och skrift på både svenska och engelska. Arbetet kan bitvis vara intensivt så du behöver kunna hantera en varierande arbetsbelastning och självständigt prioritera utifrån aktuella förutsättningar. Utbildningskrav
- Eftergymnasial utbildning inom ett område som ger dig rätt verktyg för att lyckas i rollen – exempelvis inköp, logistik, teknik eller ekonomi.
- Meriterande med utbildning eller erfarenhet inom operativt inköp eller supply chain management
- God datorvana och erfarenhet av att arbeta i affärssystem
Nice to have
- God förståelse för teknisk dokumentation är mediterande
Varför Transdev Att arbeta på Transdev innebär mer än bara ett jobb – det är en möjlighet att vara en del av något större. Här får du ett omväxlande och meningsfullt arbete där du varje dag bidrar till att människor kommer fram tryggt, hållbart och i tid.
Vi erbjuder en heltidstjänst på 100 %, med trygga anställningsvillkor genom kollektivavtal. Din hälsa och utveckling är viktig för oss – därför får du ett generöst friskvårdsbidrag på 3 000 kr per år, samt vi hjälper dig att växa i din roll och i din karriär.
Säkerhetsprövning En anställning hos oss kan innebära krav på godkänd säkerhetsprövning innan beslut om anställning om befattningen är en del av säkerhetskänslig verksamhet. Säkerhetsprövning genomförs enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585). Placering: Gredbyvägen 7, 632 21 Eskilstuna Anställningsform: Tillsvidareanställning, vi tillämpar 6 mån provanställning Sista ansökningsdag: 29/6-2025. Rekryteringen sker löpande kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Vid frågor om tjänsten välkommen att kontakta ansvariga Rekryterande chef Marcus Lindqvist: marcus.lindqvist@transdev.se HR Busniess Partner Sofia Evelönn: sofia.evelonn@transdev.se Obs att svarstiden kan vara något längre än vanligt på grund av semestertider. Vi tackar för ditt tålamod och ser fram emot din ansökan!
Om oss Transdev Sverige har cirka 7 000 medarbetare utspridda över hela Sverige, från norr till söder. Vi är en av Sverige största operatörer och har ett brett erbjuder som spänner över flera färdslag, exempelvis tåg, buss och båt. Vi har en uttalad ambition att vara ett trafikföretag som driver utvecklingen i branschen och arbetar aktivt med hållbara lösningar inom persontrafik. Vi ingår i den internationella koncernen Transdev Group.