Publicerad: 2025-06-05

Driven Business Analyst till strategiskt inköpsprojekt
Beskrivning
Vill du vara med i realiseringsfasen av en större digitaliseringssatsning inom strategiskt inköp? Vi söker nu en erfaren och engagerad Business Analyst till ett spännande uppdrag med placering i Linköping eller Stockholm.
Du blir en viktig del av ett större team och får möjlighet att bidra i ett tekniskt komplext projekt som kommer påverka framtidens inköpslösningar.
Arbetsuppgifter
I rollen som Business Analyst kommer du att:
Kartlägga och dokumentera det aktuella IT-landskapet samt tekniska och datamässiga behov.
Samla in, strukturera och konsolidera information i ett centralt repository (t.ex. Azure DevOps).
Leda och delta i workshops för att identifiera krav och dokumentera processer och informationsflöden.
Samarbeta nära intressenter för att säkerställa korrekt kravbild och involvering i processen.
Arbeta med versionshantering och ändringshanteringsprocesser.
Kvalifikationer
För att vara aktuell för uppdraget behöver du uppfylla följande skall-krav:
Minst 3 års erfarenhet som Business Analyst med fokus på datainsamling, dokumentation och systemkartläggning.
Erfarenhet av att arbeta med workshops, mallar och kravhanteringsverktyg.
Kunskap om versionshantering och formella ändringsprocesser.
Mycket goda kunskaper i både svenska och engelska, i såväl tal som skrift.
Relevant akademisk examen eller motsvarande arbetslivserfarenhet inom IT och/eller dataanalys.
Meriterande:
Erfarenhet från försvars- eller verkstadsindustrin.
Kunskap om inköps- och sourcingprocesser samt affärssystem.
Villkor
Detta är ett konsultuppdrag där du blir anställd av oss och arbetar ute hos kund. Uppdraget beräknas starta 15 juni 2025 med placering i Linköping eller Stockholm. Resor inom Sverige kan förekomma.
Vi arbetar löpande med att presentera kandidater, så vänta inte med din ansökan.
För att kunna hantera din ansökan på bästa sätt är det viktigt att ditt CV tydligt visar hur du uppfyller skall-kraven.
Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega, Tech Sverige samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer.
Vill du vara med i realiseringsfasen av en större digitaliseringssatsning inom strategiskt inköp? Vi söker nu en erfaren och engagerad Business Analyst till ett spännande uppdrag med placering i Linköping eller Stockholm.
Du blir en viktig del av ett större team och får möjlighet att bidra i ett tekniskt komplext projekt som kommer påverka framtidens inköpslösningar.
Arbetsuppgifter
I rollen som Business Analyst kommer du att:
Kartlägga och dokumentera det aktuella IT-landskapet samt tekniska och datamässiga behov.
Samla in, strukturera och konsolidera information i ett centralt repository (t.ex. Azure DevOps).
Leda och delta i workshops för att identifiera krav och dokumentera processer och informationsflöden.
Samarbeta nära intressenter för att säkerställa korrekt kravbild och involvering i processen.
Arbeta med versionshantering och ändringshanteringsprocesser.
Kvalifikationer
För att vara aktuell för uppdraget behöver du uppfylla följande skall-krav:
Minst 3 års erfarenhet som Business Analyst med fokus på datainsamling, dokumentation och systemkartläggning.
Erfarenhet av att arbeta med workshops, mallar och kravhanteringsverktyg.
Kunskap om versionshantering och formella ändringsprocesser.
Mycket goda kunskaper i både svenska och engelska, i såväl tal som skrift.
Relevant akademisk examen eller motsvarande arbetslivserfarenhet inom IT och/eller dataanalys.
Meriterande:
Erfarenhet från försvars- eller verkstadsindustrin.
Kunskap om inköps- och sourcingprocesser samt affärssystem.
Villkor
Detta är ett konsultuppdrag där du blir anställd av oss och arbetar ute hos kund. Uppdraget beräknas starta 15 juni 2025 med placering i Linköping eller Stockholm. Resor inom Sverige kan förekomma.
Vi arbetar löpande med att presentera kandidater, så vänta inte med din ansökan.
För att kunna hantera din ansökan på bästa sätt är det viktigt att ditt CV tydligt visar hur du uppfyller skall-kraven.
Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega, Tech Sverige samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer.