Publicerad: 2025-06-05

Kommersiell Inköpare till STS Alpresor i Göteborg

Anställning

Heltid

Lönetyp

Fast månads- vecko- eller timlön

STS Alpresor AB är Nordens största fristående arrangör av resor till Alperna med årligen 45 000 resenärer. Företaget, inklusive hotellverksamheten, har under vintersäsongen ca 250 personer anställda. Vår framgångsfilosofi är enkel; "vi tillför alltid något extra, vi ger våra gäster mer för respengarna". Läs mer på www.alpresor.se

ROLLEN
I rollen ansvarar du för inköpsprocessen med ett högt fokus på leverantörsupphandlingar framförallt inom Europa och där du säkerställer optimala leverantörer baserat på kvalitet, kostnad och tillförlitlighet. Du ansvarar också för att analysera, utveckla och implementera våra inköpsprocesser och policies. Du fungerar som ett stöd till våra destinationer och du kommer även att ha ett mycket nära samarbete med övriga funktioner så som sälj, produktion och ekonomi. I din roll ingår du även i vår projektgrupp som arbetar med och ta fram nya koncept och destinationer. Under vissa perioder av året kommer rollen innebära frekvent resande med övernattningar. Du rapporterar till VD och din tjänst är placerad på kontoret i Göteborg.

I din roll ansvarar du för bl.a.

• Förhandla avtal med bl.a. hotell, transporter, liftkort, skiduthyrning och övriga leverantörer i alperna

• Ansvara för kommersiella mål som marginal, lönsamhet och produktmix
• Löpande uppföljning av avtal, kampanjer och produktutbud
• Utveckla starka och långsiktiga relationer med partners
• Omvärldsbevakning och analys av trender inom hotell och resebranschen
• Nära samarbete med sälj- och marknadsavdelningen, revenue, våra hotell och destinationer kring paketering och lanseringar

VEM ÄR DU?
Du har minimum fem års erfarenhet av inköp med ett starkt affärdriv och intresse av att arbeta i ett entreprenörsdrivet bolag med snabba beslutsvägar. Du har en mycket god förhandlingsvana, ekonomisk förståelse med ett högt kostnadsfokus. Du harförmågan att arbeta metodiskt och strukturerat och trivs i en roll med många kontaktytor. Varierande arbetsuppgifter tilltalar dig och du utför dessa på ett strukturerat och noggrant sätt.

• Har erfarenhet av kommersiellt inköpsarbete, gärna inom resebranschen eller besöksnäringen
• Är skicklig på att förhandla och bygga starka affärsrelationer
• Har god förståelse för kalkylering, avtal och kommersiella drivkrafter
• Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska – tyska, italienska, franska är meriterande
• Har ett strukturerat arbetssätt, men är också flexibel och lösningsorienterad
• Har ett starkt driv och en stark egen motivation
• Är proaktiv och ansvarstagande med ett starkt engagemang för din uppgift
• Är prestigelös och trivs med att ge service och support till kollegor, leverantörer och övriga samarbetspartners
• Har en ödmjuk och positiv inställning som sprider härlig energi både internt och externt
• Trivs med att resa i tjänsten – både inom Sverige och i Europa

VI ERBJUDER

• Ett spännande och varierande arbete i ett av Nordens ledande reseföretag till Alperna
• Ett team som brinner för skidresor, kvalitet och kundnöjdhet
• Möjligheten att påverka och utveckla framtidens reseupplevelser
• En arbetsplats där vi kombinerar affärsdriv med passion för berg och snö

ANSÖKAN
Vi samarbetar med rekryteringsföretaget Your Talent i denna rekrytering, ansök på www.yourtalent.se För ytterligare information vänligen kontakta rekryteringskonsult Johan Sjöberg på 0761-709851, johan.sjoberg@yourtalent.se

Vi arbetar med löpande urval vilket gör att vi gärna tar emot din ansökan snarast möjligt!
Ansök

Redo för nästa steg i karriären?

Hjälp mig hitta jobb

Rekommenderade jobb i Göteborg

Populära jobb i Göteborg