Publicerad: 2025-06-07

Rippa Nordic växer - vi söker nu en administrativ stjärna med bredd!

Anställning

Heltid

Lönetyp

Fast månads- vecko- eller timlön

Är du en person som gillar struktur, tar ansvar och har en naturlig servicekänsla? Vill du vara en viktig del i ett sammansvetsat team som hanterar kundservice, frakter och ekonomi - och samtidigt utvecklas i ett expansivt företag? Då vill vi gärna träffa dig.


Vem är du?

Vi söker dig som är noggrann, positiv och lösningsorienterad. Du trivs med att arbeta i ett högt tempo, men tummar aldrig på kvalitet. Du är en person som gillar att ha flera bollar i luften och som med självklarhet hugger i där det behövs. Du är prestigelös, självgående och vill känna yrkesstolthet.


Om Rippa Nordic AB


Rippa Nordic AB är ett växande företag i entreprenad branschen med fabrik i Kina och centralt distributions lager för europeiska marknaden i Malmö och öppnar snart upp en ny mindre lagerenhet i Stockholm . Vi hanterar varje dag order åt våra kunder - kunderna finns över hela euroområdet. Detta gör vår e-handel till snabbväxande e-handlare. Med många års erfarenhet bygger vi långsiktiga relationer genom lyhördhet, flexibilitet och närhet. Vår personal är vår viktigaste resurs, och vi tror starkt på utveckling, delaktighet och laganda.


Vad erbjuder vi?


Vi erbjuder en bred och omväxlande roll i hjärtat av vår verksamhet - administrationsavdelningen. Här ingår kundtjänst, trafik, ekonomi, IT och säkerhet. Tjänsten är nyckelroll i ett mindre team där du blir ett viktigt stöd till flera funktioner. Du får arbeta nära kollegor med olika expertis och utvecklas i takt med att företaget växer. Ingen dag är den andra lik - men hos oss vet du alltid att du gör nytta.


Dina huvudsakliga arbetsuppgifter


Du kommer att arbeta brett inom tre områden:


1. Kundtjänst och support


- Hantera inkommande ärenden från våra kunder


- Ge snabba och tydliga svar kring orderstatus, leveranser och produkter


- Vara en länk mellan kund och våra mekaniker!


- Arbeta i vårt affärssystem fortnox


2. Trafik och transportbokningar


- Boka transporter (inrikes och utrikes)


- Följa upp frakter och vara kontaktperson mot transportörer


- Hantera tullfakturor och enklare frågor kring förtullning


3. Ekonomi (administrativt stöd)


- Registrera, kontera och betala leverantörsfakturor


- Skapa och skicka kundfakturor


- Följa upp inbetalningar och hantera påminnelser


- Avlasta ekonomiavdelningen vid månadsbokslut


Kvalifikationer (krav)


- Minst 2 års arbetslivserfarenhet inom administration, kundtjänst eller ekonomi


- Vana att arbeta med kundkontakt


- God systemvana - särskilt i Office-paketet (främst Excel)


- Erfarenhet av något TA-system


- Flytande svenska och engelska i tal och skrift


- Mycket god struktur och känsla för ordning och reda


Meriterande


- Erfarenhet av ekonomiarbete (kund-/leverantörsreskontra)


- Erfarenhet av fortnox

- Erfarenhet av affärssystem (t.ex. Axapta, Business Central)


- Eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller logistik


Personliga egenskaper


För att lyckas i rollen tror vi att du:


- Har god samarbetsförmåga och trivs i team


- Tar ansvar för helheten och bidrar till ett bra arbetsklimat


- Är stresstålig och kan prioritera när det behövs


- Är nyfiken, lyhörd och vill lära dig mer


- Har lätt till skratt och vill bli en del av vår kultur


Start: Enligt överenskommelse (gärna omgående)


Omfattning: Heltid


Arbetstid: flexibilitet 09.00-17.00


Placering: på vårt centrallager i Malmö




Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Ansök via e-post till sebastian@rippa-nordic.com

Redo för nästa steg i karriären?

Hjälp mig hitta jobb

Rekommenderade jobb i Malmö

Populära jobb i Malmö