Publicerad: 2025-06-09
Applikationsspecialist OpenText
Din roll
Vill du vara en del i förvaltningen och utvecklingen av kundens nya dokumenthanteringssystem OpenText? Vi letar efter dig som har flera års erfarenhet av OpenText xECM.
I den här rollen kommer du vara en länk mellan verksamhetens Super Users och förvaltningen och säkerställa att systemet används på rätt sätt.
Dina arbetsuppgifter kommer bestå av att:
- vara ”Central Super User” och fungera som en länk och ett stöd mellan IT och verksamhet/lokala Super Users
- konfigurera systemet, t ex skapa/ändra Business Workspaces och Workflows
- ta fram och underhålla utbildningsmaterial och portal
- hålla utbildning i systemet
- hantera ärenden: Skapa och lösa incidenter samt arbeta med ärenden (ändringar och önskemål)
- testning – av både funktionalitet och migrering av data
- delta i projekt avseende nya instanser av systemet
- upprätta och underhålla dokumentation
- samverka operativt med Technicians, Architects, BusinessAnalysts, leverantören och andra nyckelroller kring förvaltning och utveckling av systemet
- Du blir en del av teamet som förvaltar och utvecklar OpenText. Tillsammans kommer ni bidra till att företaget har ett modernt dokumenthanteringssystem och du kommer att vara en viktig spelare när det gäller att implementera systemet brett globalt
Din profil:
För att lyckas i rollen behöver du ha:
- erfarenhet av förvaltning och utveckling av dokumenthanteringssystemet OpenText xECM
- förståelse för hur OpenText xECM är uppbyggt och kan konfigureras
- förståelse för processerna kring Information Management och Informationsklassificering
- ett starkt eget driv och kan ta initiativ och navigera i en komplex miljö
- Har en förmåga att förstå verksamheten och dess krav och hur de kan realiseras
- god förmåga att kommunicera på svenska och engelska
Det är meriterande om du har:
- Erfarenhet av kravhantering
- Kunskap/erfarenhet av ITIL
- Erfarenhet av Agilt arbetssätt
- deltagit i ett större implementationsprojekt av OpenText
Låter detta som en intressant roll?
Sök redan i dag så berättar vi mer! Uppdraget är ett visstids konsultuppdrag där du får en projektanställning hos NXT Interim. Vi behöver en ansökan, på svenska, inkluderat CV som matchar vår kunds önskemål. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan då vi behöver komplettera med mer information och anbudstiden är kort.
NXT Interim och NXT Rekrytering är ett nischat och innovativt företag som är verksamma inom konsult- och rekryteringsbranschen. Vi är verksamma inom HR, IT, ekonomi, sälj och marknad och har 20 års erfarenhet i branschen. Vi erbjuder våra konsulter bl.a. sjukförsäkring, remote-arbetsplatser och flera andra förmåner som förgyller din vardag. Vid projektanställning tillämpar vi kollektivavtal.