Publicerad: 2025-06-09

Erfaren chef till Jönköpings kommuns kontaktcenter
Jönköpings kommun är en stor arbetsgivare med hundratals olika yrkesroller. Vi växer i takt med att kommunen utvecklas med fler invånare, fler bostäder och större utbud. Vi är alltid på jakt efter ny kompetens - medarbetare med olika bakgrunder och erfarenheter, med den gemensamma drivkraften att vilja skapa en bättre kommun att besöka, leva, verka och bo i.
Är du en engagerad, erfaren och utvecklingsorienterad chef som kan leda vårt kontaktcenter med hög service, digitala lösningar och värdefulla möten? Vill du vara med och utveckla Sveriges nionde största kommun? Då har du ett jobb att söka.
Ditt nya jobb
Här finns en spännande nyckelroll för dig som vill leda en verksamhet och ett team med fokus på samordnad service och en riktigt bra upplevelse för invånarna varje dag. Jönköpings kommun ska vara enkel att nå och enkel att förstå.
Som chef för kommunens kontaktcenter utvecklar du verksamheten med nya tekniska möjligheter och gedigna analyser så att kommunen möter invånarna med omtanke, på rätt sätt och på många sätt. Du skapar goda samarbeten och deltar aktivt i ledningsgrupper, referensgrupper och styrgrupper så att kontaktcenter är en drivande och relevant aktör i kommunens utveckling.
Du och dina medarbetare arbetar i nära dialog med kommunens förvaltningar och bolag i mötet med invånarna. Du verkar för en positiv arbetsmiljö där varje medarbetare känner sig sedd. Du stöttar dina medarbetarna med tydliga mål, uppmuntrar utveckling och bygger ett starkt team. Du och dina medarbetare har en tydlig kommunikation både inom teamet och med andra verksamheter i kommunen. Du har personalansvar samt budget- och verksamhetsansvar.
Din kompetens
Vi söker dig som har en relevant utbildning på högskolenivå inom kommunikation eller motsvarande och flerårig dokumenterad erfarenhet som chef med personal-, budget och verksamhetsansvar i en utåtriktad och komplex verksamhet.
Du har chefserfarenhet av och genuin förståelse för kundservice och kommunikation i samarbete med olika verksamheter. Du har erkänd förmåga att driva verksamhetsutveckling där intressen och drivkrafter möts. Du kan framgångsrikt skapa goda relationer och driva verksamheten utifrån kommunens mål.
Du har aktuell digital teknisk förmåga och systemförståelse inom sådant som ärendehantering, analys och AI-verktyg och processer. Du har mycket goda kunskaper i svenska språket och det svenska samhället, samt goda kunskaper i engelska.
Vi erbjuder dig
Hos oss får du ett kreativt, utvecklande och varierande chefsjobb i nära samarbete med alla verksamheter inom kommunen och med ditt eget team som alltid vill ta ett steg till för god service. I rollen som kontaktcenterchef är du en nyckelperson för att utveckla Jönköpings kommun. Du bidrar till livskvalitet för våra invånare, företag, organisationer och besökare.
Du ingår i kommunikationsavdelningens ledningsgrupp och får möjlighet till kompetensutveckling samt erfarenhets- och kunskapsutbyte med andra chefer och nätverk. Som chef har du trygga anställningsvillkor, med viss möjlighet till arbete på annan plats och friskvårdsbidrag.
Välkommen till oss
Kontaktcenter i Jönköpings kommun samordnar kommunens service och kontakt med invånare, näringsliv, föreningar och besökare i nära samarbete med kommunens förvaltningar och bolag. Kontaktcenter är en drivande och betydelsefull aktör i kommunens utveckling för att öka service, kommunikation och tillgänglighet i alla sammanhang. Kontaktcenter är en av tre enheter på Jönköpings kommuns kommunikationsavdelning, som är en central och samordnande avdelning för hela Jönköpings kommun. Kontaktcenter har cirka 22 medarbetare som är kommunvägledare och verksamhetsutvecklare. Arbetsplats finns i centrala Jönköping, men kontaktcenter samarbetar med och besöker många verksamheter i kommunen.
Bra att veta
Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdag är den 14 augusti. Vi läser ansökningarna löpande och kommer att genomföra intervjuer direkt efter att ansökningstiden har gått ut. Den 18-20 augusti genomförs digitala intervjuer. För dig som går vidare blir det uppföljande intervjuer på plats i Jönköping efter den 25 augusti. Välkommen att höra av dig till kommunikationschef Annica Snäll, 036-105734.
Önskar du komma i kontakt med någon av våra fackliga representanter: Amanda Nygren, Akademikerförbundet SSR tel. 036-107381 eller Rebecca Färgh, Vision tel. 036-102925.
Om du vill veta mer om vad vi som arbetsgivare erbjuder läs mer https://www.jonkoping.se/jobba-hos-oss.
Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.
Är du en engagerad, erfaren och utvecklingsorienterad chef som kan leda vårt kontaktcenter med hög service, digitala lösningar och värdefulla möten? Vill du vara med och utveckla Sveriges nionde största kommun? Då har du ett jobb att söka.
Ditt nya jobb
Här finns en spännande nyckelroll för dig som vill leda en verksamhet och ett team med fokus på samordnad service och en riktigt bra upplevelse för invånarna varje dag. Jönköpings kommun ska vara enkel att nå och enkel att förstå.
Som chef för kommunens kontaktcenter utvecklar du verksamheten med nya tekniska möjligheter och gedigna analyser så att kommunen möter invånarna med omtanke, på rätt sätt och på många sätt. Du skapar goda samarbeten och deltar aktivt i ledningsgrupper, referensgrupper och styrgrupper så att kontaktcenter är en drivande och relevant aktör i kommunens utveckling.
Du och dina medarbetare arbetar i nära dialog med kommunens förvaltningar och bolag i mötet med invånarna. Du verkar för en positiv arbetsmiljö där varje medarbetare känner sig sedd. Du stöttar dina medarbetarna med tydliga mål, uppmuntrar utveckling och bygger ett starkt team. Du och dina medarbetare har en tydlig kommunikation både inom teamet och med andra verksamheter i kommunen. Du har personalansvar samt budget- och verksamhetsansvar.
Din kompetens
Vi söker dig som har en relevant utbildning på högskolenivå inom kommunikation eller motsvarande och flerårig dokumenterad erfarenhet som chef med personal-, budget och verksamhetsansvar i en utåtriktad och komplex verksamhet.
Du har chefserfarenhet av och genuin förståelse för kundservice och kommunikation i samarbete med olika verksamheter. Du har erkänd förmåga att driva verksamhetsutveckling där intressen och drivkrafter möts. Du kan framgångsrikt skapa goda relationer och driva verksamheten utifrån kommunens mål.
Du har aktuell digital teknisk förmåga och systemförståelse inom sådant som ärendehantering, analys och AI-verktyg och processer. Du har mycket goda kunskaper i svenska språket och det svenska samhället, samt goda kunskaper i engelska.
Vi erbjuder dig
Hos oss får du ett kreativt, utvecklande och varierande chefsjobb i nära samarbete med alla verksamheter inom kommunen och med ditt eget team som alltid vill ta ett steg till för god service. I rollen som kontaktcenterchef är du en nyckelperson för att utveckla Jönköpings kommun. Du bidrar till livskvalitet för våra invånare, företag, organisationer och besökare.
Du ingår i kommunikationsavdelningens ledningsgrupp och får möjlighet till kompetensutveckling samt erfarenhets- och kunskapsutbyte med andra chefer och nätverk. Som chef har du trygga anställningsvillkor, med viss möjlighet till arbete på annan plats och friskvårdsbidrag.
Välkommen till oss
Kontaktcenter i Jönköpings kommun samordnar kommunens service och kontakt med invånare, näringsliv, föreningar och besökare i nära samarbete med kommunens förvaltningar och bolag. Kontaktcenter är en drivande och betydelsefull aktör i kommunens utveckling för att öka service, kommunikation och tillgänglighet i alla sammanhang. Kontaktcenter är en av tre enheter på Jönköpings kommuns kommunikationsavdelning, som är en central och samordnande avdelning för hela Jönköpings kommun. Kontaktcenter har cirka 22 medarbetare som är kommunvägledare och verksamhetsutvecklare. Arbetsplats finns i centrala Jönköping, men kontaktcenter samarbetar med och besöker många verksamheter i kommunen.
Bra att veta
Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdag är den 14 augusti. Vi läser ansökningarna löpande och kommer att genomföra intervjuer direkt efter att ansökningstiden har gått ut. Den 18-20 augusti genomförs digitala intervjuer. För dig som går vidare blir det uppföljande intervjuer på plats i Jönköping efter den 25 augusti. Välkommen att höra av dig till kommunikationschef Annica Snäll, 036-105734.
Önskar du komma i kontakt med någon av våra fackliga representanter: Amanda Nygren, Akademikerförbundet SSR tel. 036-107381 eller Rebecca Färgh, Vision tel. 036-102925.
Om du vill veta mer om vad vi som arbetsgivare erbjuder läs mer https://www.jonkoping.se/jobba-hos-oss.
Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.