Publicerad: 2025-06-09

HR-administratör & Lönekoordinator för kunds räkning

Anställning

Heltid

Lönetyp

Fast månads- vecko- eller timlön

Är du en noggrann och serviceinriktad administratör som trivs med att ha koll på detaljer, system och människor? Vi söker nu en HR-administratör & Lönekoordinator för ett uppdrag hos en av våra kunder i Göteborg.

I denna roll blir du en viktig länk mellan chefer, medarbetare och externa samarbetspartners för lön. Du hanterar allt från anställningsadministration till pensionsfrågor, försäkringar och uppdatering av personaldata. Du blir även den naturliga kontakten i frågor kring lön, förmåner och system.

Om uppdraget:

  • Säkerställa korrekt och uppdaterad personal- och löneinformation i bl.a. SAP, Flex HRM och SuccessFactors.
  • Samverka med extern lönepartner för att säkerställa att löneutbetalningar och ersättningar sker enligt tidplan och lagstiftning.
  • Ge stöd till chefer och medarbetare i frågor kring lön, pension, anställning och förmåner.
  • Stötta ekonomi och HR i rapportering, avstämningar och fakturahantering.
  • Bidra i årliga HR-processer kopplade till hela anställningscykeln.
  • Säkerställa att interna dokument, policys och personalhandböcker är aktuella och i linje med lag och kollektivavtal.
  • Delta i förbättringsarbete kopplat till löne- och HR-processer.
  • Vara en del av kundens arbetsmiljökommitté och dialog med fackliga parter.

Vi söker dig som:

  • Har en eftergymnasial utbildning inom HR eller administration.
  • Har minst 5 års erfarenhet av lönehantering och HR-administration, inklusive skatter och pensioner.
  • Är van vid att arbeta i system som SAP, SuccessFactors och Flex HRM.
  • Behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift.

Låter det intressant? Varmt välkommen med din ansökan! Urval sker löpande. Vid frågor är du varmt välkommen att höra av dig.

Ansök

Redo för nästa steg i karriären?

Hjälp mig hitta jobb

Rekommenderade jobb i Göteborg

Populära jobb i Göteborg