Publicerad: 2025-06-10

Logotyp

Servicedeskmedarbetare till stor aktör

Anställning

Heltid

Lönetyp

Fast månads- vecko- eller timlön

Är du en självgående och lösningsorienterad IT-supportmedarbetare som trivs i en miljö där förändring är vardag? Nu finns chansen att bli en nyckelperson i ett engagerat team där din insats gör verklig skillnad – både för användarna och för verksamheten i stort. Vi söker dig som vill kombinera teknisk kompetens med servicekänsla och bidra till att skapa smidiga IT-processer i en organisation som satsar stort på digital utveckling.

OM TJÄNSTEN
I den här rollen blir du en del av ett engagerat servicedeskteam inom en större koncern-IT-funktion. Uppdraget innebär att du arbetar nära ett dedikerat IT-team i en verksamhet som befinner sig i en spännande fas av förändring och digital utveckling. Du kommer att ha en nyckelroll i att säkerställa att rätt personer får rätt behörigheter vid rätt tidpunkt – med särskilt fokus på onboarding, offboarding och administration av SAP-behörigheter.
Du kommer att arbeta i en miljö där struktur, servicekänsla och samarbete är avgörande. Rollen kräver att du är självgående, lösningsorienterad och har förmåga att hantera flera parallella ärenden samtidigt. Du kommer att vara en viktig kontaktpunkt för användare inom både det lokala IT-teamet och koncernen i stort.

Du erbjuds
- Möjlighet att växa i din roll
- En viktig roll i en verksamhet i förändring
- Ett nära samarbete med engagerade kollegor

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Hantering av on- och offboardingar
* Administration av SAP-behörigheter (roller och åtkomster)
* Support och service till användare inom koncernen
* Dokumentation och uppföljning av ärenden


VI SÖKER DIG SOM
- Minst 2 års erfarenhet av supportarbete inom IT
- Erfarenhet av Active Directory och Microsoft 365
- Erfarenhet av Entra ID
- Förmåga att hantera många förfrågningar samtidigt
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift

Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av SAP, särskilt kring roller och behörigheter
- Erfarenhet av arbete i större organisationer i förändring

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Lösningsorienterad
- Självgående
- Kommunikativ

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Vår kund är inne i en spännande digitaliseringsresa och satsar mycket på att kunna erbjuda sina kunder en kundupplevelse i absoluta världsklass.
Ansök

Redo för nästa steg i karriären?

Hjälp mig hitta jobb

Rekommenderade jobb i Stockholm

Populära jobb i Stockholm