Publicerad: 2025-06-10

Logotyp

Account Manager till APCOA i Göteborg!

Anställning

Heltid

Lönetyp

Fast månads- vecko- eller timlön

Är du en affärsdriven Account Manager som trivs i en relationsbyggande roll? Vill du arbeta för en av Europas största aktörer inom parkering och mobilitet i en framtidsbransch med stark tillväxt? Då kan det här vara rätt steg i din karriär.

OM TJÄNSTEN
APCOA Sverige är en av landets ledande aktörer inom parkeringslösningar och mobilitetstjänster. De ingår i APCOA PARKING Group, Europas största parkeringskoncern med verksamhet i 12 länder. I Sverige har bolaget cirka 260 medarbetare. APCOA erbjuder smarta, hållbara och kundanpassade lösningar inom parkering och ligger nu även i framkant med Urban Hubs som är ett koncept som kombinerar logistik, mobilitet och elbilsladdning i en digital plattform.

Nu söker APCOA en relationsskapande och affärsdriven Account Manager till sitt team i Göteborg. Du ansvarar för att attrahera nya kunder, främst fastighetsägare och bostadsrättsföreningar, och driver hela säljcykeln från prospektering till signerat avtal. I rollen ingår även att utveckla befintliga kundrelationer och ta fram kundanpassade lösningar, förhandla och bygga långsiktiga affärsrelationer med fokus på värdeskapande.

I Sverige arbetar idag cirka 12 personer med försäljning. Du ingår i ett engagerat team i sydväst som för närvarande består av två personer, med ambition att växa till fyra. Du rapporterar direkt till kommersiell direktör och arbetar både med fysiska kundmöten och digitala kontakter.

Du erbjuds
- Ett självständigt och utvecklande arbete i en framtidsbransch
- Att representera en välkänd aktör med internationell närvaro
- Fast lön med ett attraktivt provisionssystem
- Tjänstebil, mobil och dator

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Prospektera och identifiera nya affärsmöjligheter bland fastighetsägare och bostadsrättsföreningar
* Upprätthålla och utveckla befintliga kundrelationer
* Driva hela försäljningsprocessen från första kontakt till förhandling och avtal
* Planera och genomföra kundmöten, både fysiskt och digitalt
* Arbeta systematiskt med pipeline, uppföljning och rapportering i CRM


VI SÖKER DIG SOM
- Flera års erfarenhet av B2B-försäljning, gärna inom tjänsteförsäljning
- Vana av att arbeta med nykundsbearbetning och kalla samtal
- Goda kunskaper i Officepaketet och erfarenhet av CRM-system
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
- B-körkort

Det är meriterande om du har
- Erfarenhet från Facility Management, fastighets- eller säkerhetsbranschen och arbetat mot ex. fastighetsförvaltare eller motsvarande
- Nätverk inom fastighetsbranschen
- Erfarenhet av att arbeta i internationella organisationer

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper
- Tillitsfull
- Målmedveten
- Socialt självsäker
- Intellektuellt nyfiken

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. Apcoa tillämpar 6 månaders provanställning. Under processen kommer det även genomföras en bakgrundskontroll i ett slutskede.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om APCOA här!
Ansök

Redo för nästa steg i karriären?

Hjälp mig hitta jobb

Rekommenderade jobb i Göteborg

Populära jobb i Göteborg