Publicerad: 2025-06-11

Logotyp

Projektledare med lager- och logistikansvar till Stokab

Adress

Stockholm

Anställning

Heltid

Lönetyp

Fast månads- vecko- eller timlön

Är du en strukturerad och lösningsorienterad person med ett skarpt öga för logistik? Vill du vara med och leda ett större förändringsarbete där du får sätta din prägel på framtidens lagerverksamhet? Då kan det här vara uppdraget för dig!

Om tjänsten

Nu söker vi på Perido en projektledare till vår kund Stokab, ett bolag som ägs av Stockholms stad och hyr ut fiberförbindelser till företag, såsom operatörer, myndigheter och andra verksamheter. Stokab bygger och äger världens största öppna stadsnät av fiber – en samhällsviktig infrastruktur som skapar förutsättningar för framtida tekniska utveckling, tillväxt och hållbar utveckling. Hos Stokab får du vara med och bidra till något större, samtidigt som du blir en del av en modern och trevlig arbetsplats där teknik, samhällsnytta och framtid går hand i hand. Arbetsplatsen kommer att vara till största delen på lagret i Älvsjö men du kommer även arbeta från Stokabs huvudkontor i Johanneshov.

Dina arbetsuppgifter

I rollen som lager- och logistikansvar kliver du in i en verksamhetskritisk funktion där du kommer ansvara för den dagliga driften av lagret och parallellt driva ett större förändringsprojekt i samarbete med den nuvarande lager- och logistikansvarige som går i pension. Under projekttiden kommer du vara en viktig nyckelspelare under genomförandet av flytt av lagret, införande av nytt lagersystem samt digitalisering och effektivisering av befintliga processer.

Dina arbetsuppgifter kretsar kring:

  • Ansvara för och samordna det dagliga arbetet inom lager och logistik
  • Planera inköp, hantera beställningar och säkra in- och utleveranser
  • Driva utveckling av rutiner, processer och digitala stödsystem
  • Delta i implementering av nytt lagersystem
  • Medverka i flytt av lagerverksamheten till ny ort
  • Optimera materialflöden mellan lager, leverantörer och arbetsplatser, inklusive återbruk
  • Samarbeta med medarbetare, leverantörer, konsulter och entreprenörer
  • Bidra till budgetarbete och uppföljning av logistikrelaterade kostnader
  • Vara delaktig i analys av framtida bemanningsbehov efter avslutat projekt

Dina egenskaper:

För att lyckas i rollen ser vi att du är driven, strukturerad och lösningsfokuserad. Du har ett stort intresse för logistik och trivs i en verksamhet där utveckling och förbättring står i fokus. Du har förmågan att arbeta både självständigt och i nära samarbete med andra, och är inte rädd för att ta initiativ eller fatta beslut. Du har ett naturligt helhetstänk och är duktig på att planera, prioritera och hålla ihop flera processer samtidigt. Dessutom har du en god kommunikativ förmåga och skapar lätt goda relationer med olika typer av intressenter.

Kvalifikationer:

  • Minst tre till fem års aktuell erfarenhet som ansvarig inom logistik, lager, produktion eller liknande område
  • Relevant högskoleutbildning, eller motsvande kompetens
  • Erfarenhet av operativt och strategiskt material- och logistikarbete, gärna inom bygg, entreprenad eller anläggning
  • God kännedom om logistiksystem, affärssystem och digitala arbetssätt
  • B-körkort
  • Grundläggande kunskap och intresse för miljö- och arbetsmiljöfrågor
  • Goda kunskaper i svenska i tal och skrift

Meriterande:

  • God kännedom om byggvarubedömningen- BVB eller likande system
  • Goda kunskaper inom fiberinstallationsmaterial
  • Deltagit vid modernisering eller nybyggnation av lagerverksamhet
  • Goda kunskaper i engelska

Omfattning och tillträde

Heltid, konsultuppdrag i 1 år med chans till förlängning. Start enligt ök.

Ansökan

Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.

De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 35310 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen.

Om Perido

Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

Ansök

Redo för nästa steg i karriären?

Hjälp mig hitta jobb

Rekommenderade jobb i Stockholm

Populära jobb i Stockholm