Publicerad: 2025-06-12

Advisor
Lowell söker ny kollega till EL-teamet - Inbound/Utility
Nu finns det en spännande karriärmöjlighet på vårt Collection Center för dig som drivs av rådgivning, relationsskapande och att göra affärer.
Vi kommer att förstärka vårt EL-team inom Inbound/Utility med en ny kollega, kanske är du den vi söker?
Varmt välkommen med din ansökan!
Ansök snarast då intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum.
Vilka är vi?
Lowell är ett av Europas ledande och mest respekterade företag inom kredithantering. Vi tror på vikten av goda relationer - oavsett om det gäller våra kunder eller våra medarbetare.
Tillsammans gör vi kredit bättre för alla!
Vårt uppdrag är att hjälpa människor på vägen mot att bli skuldfria, med ett verkligt fokus på att erbjuda praktiska och hållbara lösningar för att betala av skulder. Vi gör detta på ett ärligt och etiskt sätt, och genom att behandla våra kunder med värdighet och respekt.
Vårt engagemang för hållbarhet, hybridarbete, ledarskapsutveckling och karriärmöjligheter gör Lowell till en arbetsplats där du kan växa och trivas.
Så det är vi - nu vill vi gärna berätta mer om din framtida roll hos oss…
Vad gör vi i EL-teamet?
Som rådgivare i EL-teamet är du med genom hela processen - från första förfallna el fakturan till frånkoppling/återkoppling av elen. Utöver det kommer du även att arbeta med normalinkasso. Det är ett arbete som kräver noggrannhet, ansvar och samarbete, men som också ger stor insyn i en viktig del av verksamheten.
Om rollen
I rollen som rådgivare arbetar du med att hantera Lowells ärenden för våra klienter inom Utility. Du arbetar med flera delar i processen med ett starkt fokus på inkassering där målet är att hjälpa våra kunder att bli skuldfria och våra klienter att få betalt.
Det är en omväxlande roll där en stor del av arbetsdagen spenderas i samtal där du förhandlar och skapar relation med våra kunder. Du arbetar med att undersöka och utreda betalningsförmågan och att hantera administrationen av våra ärenden. Den röda tråden är ett stort fokus på affärer och rådgivning.
Du ser även till att kundens ärenden hanteras i enlighet med god inkassosed och våra värderingar.
Vem vi söker
För denna tjänst ser vi gärna att du har erfarenhet från elbolag eller nätägare i liknande roll inom kundservice. Det är meriterande med erfarenhet inom inkasso.
För att lyckas i rollen tror vi att det är viktigt att du har en stark kommunikativ förmåga, en stark vilja göra bra affärer och stort intresse för både rådgivning och relationsskapande. Du trivs med ett högt tempo och kan samtidigt se till att hålla en hög kvalité i arbetet. Det är också viktigt att du trivs i en föränderlig miljö och inte är rädd för att prova nya arbetssätt och metoder i ditt arbete. Du är lösningsorienterad och ser möjligheter före begränsningar.
Vad vi erbjuder
Vi vill att våra medarbetare ska tycka att det är kul och meningsfullt att gå till jobbet. Vi vill se dig lyckas. Med planer, program och spännande karriärmöjligheter stöttar vi våra medarbetare till ständig utveckling. Vi erbjuder ett flexibelt hybrid arbetsliv där kontoret och arbete på distans kan växlas. Vi sitter i fina lokaler i Kineum.
Ledarskapet på Lowell är en viktig hörnsten och en förutsättning för vår och alla medarbetares framgång. Våra chefer brinner för att inspirera och motivera sina team mot vår gemensamma vision.
Våra fem värderingar är en del av allt vi gör på Lowell. Pioneering. Ambition. Compassion. Excellence. Responsibility. Våra värderingar är inte bara fina ord. De definierar vilka vi är och är grunden i allt vi gör. De visar hur vi samarbetar med respekt och integritet. De ger oss utrymme att vara oss själva. De är den sammanhållande länken som gör att vi alla arbetar för bättre resultat för våra kunder, klienter och samhället i stort. Vill du läsa mer om dem så kan du gå in på vår karriärssida på https://www.lowell.se/om-lowell/karriarmojligheter/.
Ansökan
Vill du veta mer om tjänsten eller har några frågor är du varmt välkommen att ta kontakt med Team Manager Inbound/Utility, Khush Gill på
Nu finns det en spännande karriärmöjlighet på vårt Collection Center för dig som drivs av rådgivning, relationsskapande och att göra affärer.
Vi kommer att förstärka vårt EL-team inom Inbound/Utility med en ny kollega, kanske är du den vi söker?
Varmt välkommen med din ansökan!
Ansök snarast då intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum.
Vilka är vi?
Lowell är ett av Europas ledande och mest respekterade företag inom kredithantering. Vi tror på vikten av goda relationer - oavsett om det gäller våra kunder eller våra medarbetare.
Tillsammans gör vi kredit bättre för alla!
Vårt uppdrag är att hjälpa människor på vägen mot att bli skuldfria, med ett verkligt fokus på att erbjuda praktiska och hållbara lösningar för att betala av skulder. Vi gör detta på ett ärligt och etiskt sätt, och genom att behandla våra kunder med värdighet och respekt.
Vårt engagemang för hållbarhet, hybridarbete, ledarskapsutveckling och karriärmöjligheter gör Lowell till en arbetsplats där du kan växa och trivas.
Så det är vi - nu vill vi gärna berätta mer om din framtida roll hos oss…
Vad gör vi i EL-teamet?
Som rådgivare i EL-teamet är du med genom hela processen - från första förfallna el fakturan till frånkoppling/återkoppling av elen. Utöver det kommer du även att arbeta med normalinkasso. Det är ett arbete som kräver noggrannhet, ansvar och samarbete, men som också ger stor insyn i en viktig del av verksamheten.
Om rollen
I rollen som rådgivare arbetar du med att hantera Lowells ärenden för våra klienter inom Utility. Du arbetar med flera delar i processen med ett starkt fokus på inkassering där målet är att hjälpa våra kunder att bli skuldfria och våra klienter att få betalt.
Det är en omväxlande roll där en stor del av arbetsdagen spenderas i samtal där du förhandlar och skapar relation med våra kunder. Du arbetar med att undersöka och utreda betalningsförmågan och att hantera administrationen av våra ärenden. Den röda tråden är ett stort fokus på affärer och rådgivning.
Du ser även till att kundens ärenden hanteras i enlighet med god inkassosed och våra värderingar.
Vem vi söker
För denna tjänst ser vi gärna att du har erfarenhet från elbolag eller nätägare i liknande roll inom kundservice. Det är meriterande med erfarenhet inom inkasso.
För att lyckas i rollen tror vi att det är viktigt att du har en stark kommunikativ förmåga, en stark vilja göra bra affärer och stort intresse för både rådgivning och relationsskapande. Du trivs med ett högt tempo och kan samtidigt se till att hålla en hög kvalité i arbetet. Det är också viktigt att du trivs i en föränderlig miljö och inte är rädd för att prova nya arbetssätt och metoder i ditt arbete. Du är lösningsorienterad och ser möjligheter före begränsningar.
Vad vi erbjuder
Vi vill att våra medarbetare ska tycka att det är kul och meningsfullt att gå till jobbet. Vi vill se dig lyckas. Med planer, program och spännande karriärmöjligheter stöttar vi våra medarbetare till ständig utveckling. Vi erbjuder ett flexibelt hybrid arbetsliv där kontoret och arbete på distans kan växlas. Vi sitter i fina lokaler i Kineum.
Ledarskapet på Lowell är en viktig hörnsten och en förutsättning för vår och alla medarbetares framgång. Våra chefer brinner för att inspirera och motivera sina team mot vår gemensamma vision.
Våra fem värderingar är en del av allt vi gör på Lowell. Pioneering. Ambition. Compassion. Excellence. Responsibility. Våra värderingar är inte bara fina ord. De definierar vilka vi är och är grunden i allt vi gör. De visar hur vi samarbetar med respekt och integritet. De ger oss utrymme att vara oss själva. De är den sammanhållande länken som gör att vi alla arbetar för bättre resultat för våra kunder, klienter och samhället i stort. Vill du läsa mer om dem så kan du gå in på vår karriärssida på https://www.lowell.se/om-lowell/karriarmojligheter/.
Ansökan
Vill du veta mer om tjänsten eller har några frågor är du varmt välkommen att ta kontakt med Team Manager Inbound/Utility, Khush Gill på