Publicerad: 2025-06-12

Kommunikatör
Till vår kund söker vi nu 2st Kommunikatörer
Uppdragsbeskrivning
Uppdraget går ut på att stötta nätutbyggnaden med kommunikationsexpertis i ett flertal program och projekt. Du ingår i den enheten på kundens kommunikationsavdelning som fokuserar på regionala dialoger och kommunikation i nätutbyggnaden. Kommunikatörerna på enheten har gemensamma arbetssätt och samarbetar för att säkerställa kommunikation som bidrar till framdriften i projekten men också stärker kundens varumärke.
I uppdraget ingår följande arbetsuppgifter:
- Skriva kommunikationsplaner och delta i planering och genomförande av kommunikationsaktiviteter
- Vara kommunikativt stöd till projektens talespersoner
- Säkerställa att kommunikationen följer de fastslagna budskap som finns för nätutbyggnaden
- Producera text-material, bild och enklare filmer
- Göra webbpubliceringar på kundens hemsida och deras intranät i Optimizely
- Ta fram produkter i Indesign
Obligatoriska krav
- Minst 3 års erfarenhet av att arbeta med kommunikation i projekt eller verksamhet som har påverkan på allmänheten, de senaste fem åren.
- Minst 4 års erfarenhet av att självständigt driva, planera och genomföra målgruppsanpassad kommunikation och kontaktskapande kommunikationsaktiviteter.
- Dokumenterad erfarenhet av att kommunicera komplexa frågor anpassat efter flera olika målgrupper.
- Tala och skriva svenska och engelska obehindrat.
Meriterande
- Erfarenhet av att arbeta självständigt med Optimizely.
- Erfarenhet av att arbeta självständigt med Adobe CS.
- Erfarenhet av att arbeta med kommunikation i infrastrukturprojekt.
- Erfarenhet av att arbeta inom offentlig verksamhet med kommunikation som påverkar allmänheten.
Din ansökan
Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning.
Om oss
Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.