Publicerad: 2025-06-13

Logotyp

Socialarbetare

Anställning

Heltid

Lönetyp

Fast månads- vecko- eller timlön

Enköpings kommun är arbetsplatsen för dig som vill vara med och skapa det långsiktigt goda samhället. Här får du möjlighet till personlig utveckling samtidigt som du får chansen att göra verklig skillnad för alla som lever och verkar i Enköping. Vi förutsätter att du är kompetent, vetgirig och redo att axla ett stort ansvar. Vilka goda idéer vill du vara med och förverkliga?

Vill du veta mer om oss som arbetsgivare? Titta in på vår jobbwebbplats: https://enkoping.se/jobb

Hos oss på Socialförvaltningen i Enköpings kommun arbetar vi tillsammans för att hjälpa Enköpingsbor som på olika sätt befinner sig i svåra och utsatta livssituationer.

Vi har en nära ledning och arbetar hela tiden aktivt med utveckling av organisationen. Som grund i vårt förhållningssätt har vi valt att ha motiverande samtal (MI) för dem vi är till för. En del av vår ledningsstruktur är att vi arbetar i tvärteam mellan avdelningarna. Med cirka 160 medarbetare på förvaltningen har vi goda förutsättningar för en välfungerande intern samverkan.

För oss är du som medarbetare vår viktigaste resurs och vi vill att du ska trivas på din arbetsplats. Vi är varandras arbetsmiljö och strävar efter ett klimat som präglas av våra värdeord: ansvar, delaktighet, utveckling, rättssäkerhet, samverkan och bemötande.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som är en trygg, erfaren Socialarbetare med en behörighet som socionom eller likvärdigt dokumenterad utbildning med ett genuint engagemang för människor . Du vill arbeta där det verkligen behövs. I rollen som Socialarbetare med delegation Socialsekreterare blir du en viktig del av vårt team, redo att göra jobbet där behoven i verksamheten är som störst.

Du kommer att arbeta brett och verksamhetsnära med olika funktioner, ibland snabbt och ibland långsiktigt alltid med fokus på kvalitet, samarbete och utveckling. Hos oss får du möjlighet att använda hela din kompetens, vara med och driva förändring och göra konkret skillnad för medborgare varje dag.

Inom förvaltningen kan arbetet innebära bland annat att arbeta som Barn uppföljare av placerade barn, att genomföra utredningsarbete och att följa upp öppna insatser eller arbete med stödinsatser. Vi söker dej som har erfarenhet från flera områden som du kan använda dig av i det här arbetet.

Vi tror att du trivs i en flexibel roll där varje dag ser lite olika ut men där ditt engagemang, din kompetens och din vilja att bidra är det som gör skillnaden.

Du får:

• Fantastiska kollegor i hela förvaltningen.

• God introduktion för våra nyanställda.

• Fortbildning och kompetens påfyllning där samtliga medarbetare bereds möjlighet att gå Freda utbildning och MI grundutbildning.

• Vägledning och stöd av arbetsledare i grupp och enskilt och handledning regelbundet.

• Stöd av arbetsledare som använder sig av och får utbildning i utvecklande ledarskap och coachande ledarskap som arbetssätt för att stödja och leda medarbetare.

• Vara med och utveckla en funktion i förvaltningen som vi väntat på att kunna utveckla.

• Arbeta med flera områden inom förvaltningen och vara ett verkligt stöd för medborgare och kollegor.

Varmt välkommen med din ansökan !

KVALIFIKATIONER
Socionom eller annan utbildning som Socialstyrelsen bedömer likvärdig

Beredskap att arbeta inom olika funktioner och områden och kunna ställa om sitt arbete utifrån behoven i verksamheten

ÖVRIGT
Varmt välkommen med din ansökan!

Det är av yttersta vikt att kunder och klienter inom socialförvaltningens verksamheter kan känna trygghet i den omsorg som kommunen har ansvar för. Därför måste du visa upp ett utdrag från belastningsregistret innan erbjudande om anställning. Handläggningstiden för ett utdrag är cirka tre veckor och du beställer det själv via polisens webbplats. Beställ gärna utdraget samtidigt som du skickar in din ansökan så att du har allting klart om du går vidare i rekryteringsprocessen. Har du redan ett utdrag får det inte vara äldre än ett år.

Beställ ditt utdrag från belastningsregistret på polisens webbplats här:

https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/

Vi använder verksamhetssystemet Life Care. Av säkerhetsskäl kräver Life Care att alla som använder systemet loggar in med e-legitimationen Freja eID+. För att du som anställd ska kunna använda systemet behöver du skaffa Freja eID+. Du får mer information vid en eventuell intervju.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken för ansökan.

Dina ansökningshandlingar omfattas av offentlighetsprincipen och kan därför komma att lämnas ut som allmän handling efter en sekretessprövning. Vill du veta mer om hur Enköpings kommun generellt sett hanterar personuppgifter så finns mer information på vår hemsida.

För dig som har skyddad identitet så finns information om hur du söker tjänsten här:

https://enkoping.se/underwebbar/jobb-och-karriar-i-enkoping/jobba-hos-oss/var-rekryteringsprocess.html

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Ansök

Redo för nästa steg i karriären?

Hjälp mig hitta jobb

Rekommenderade jobb i Enköping

Populära jobb i Enköping